Toto Wolff v Japonsku řekl, že aktuální průtahy řešení situace mezi Renaultem a Lotusem zdržují také podpis případné smlouvy mezi Mercedesem a Manorem. Ta prý bude podepsána až poté, co bude zřejmá budoucnost Lotusu.
Renault má převzít tým Lotus - čas má do pondělí. Francouzská automobilka musí zaplatit dluhy týmu, jinak dojde k jeho nucené správě. Mercedes aktuálně zásobuje tři zákaznické týmy - Williams, Force India a Lotus. Pokud by Lotus koupili Francouzi, pak by se otevřela možnost dodávat dalšímu týmu - Manor na tuto možnost již čeká.
"Manor se nám hodně líbí, za tímto projektem je velká chuť závodit," řekl Toto Wolff s odkazem na to, že tým tak tak stihl nastoupit do této sezony. "Pokud by měli dobré šasi a konkurenceschopný motor, pak by to mohl být působivý příběh o vývoji týmu. Zatím jsme ale na mrtvém bodu, protože potřebujeme pochopit, co bude s týmem Lotus."
Mercedes je dle Wolffa blízko rozhodnutí o dodávkách motoru pro příští rok - pokud se prý rychle nevyřeší převzetí Lotusu Renaultem, tak vezme Mercedes iniciativu do vlastních rukou. "Nejsme ale v situaci, abychom Lotusu s Renaultem dali deadline. Ale je potřeba, aby zde byl okamžik, kdy Manor bude vědět, co bude dál.
My také potřebujeme vědět, komu budeme dodávat motory. Aktuálně jsme tomuto rozhodnutí hodně blízko. Pokud se oni nerozhodnou, rozhodneme se my sami." Wolff přiznává, že je zde možnost, že by Mercedes v rámci smlouvy mohl umístit svého mladíka do kokpitu Manoru, avšak po malé stáji by požadoval, aby vše finančně vycházelo.
Nepřímo tím samozřejmě naráží na Pascala Wehrleina z DTM. "Je tu možnost, ale potřebujeme, aby spousta věcí do sebe zapadla. Možná se to nestane. Je to zajímavý scénář, ale ve tvrdé finanční realitě Manor potřebuje zvýšit svůj rozpočet, aby se ufinancoval. Nejsem si jistý, že bychom byli schopni poskytnout jim jezdce a rozpočet."
"Je to trošku zvláštní situace. Oni by si asi byli schopni rozpočet vylepšit, pokud by se na trhu s jezdci poohledli sami. My ještě nemáme rozhodnuto o programu pro mladé jezdce. Máme Pascala, ale jeho hlavním zájmem je DTM a my ho nechceme od toho odtahovat. Odvádí pro nás skvělou práci i při testech. Má velký potenciál, ale počkejme, jak se vyvine situace v DTM."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.