Toto Wolff v Japonsku řekl, že aktuální průtahy řešení situace mezi Renaultem a Lotusem zdržují také podpis případné smlouvy mezi Mercedesem a Manorem. Ta prý bude podepsána až poté, co bude zřejmá budoucnost Lotusu.
Renault má převzít tým Lotus - čas má do pondělí. Francouzská automobilka musí zaplatit dluhy týmu, jinak dojde k jeho nucené správě. Mercedes aktuálně zásobuje tři zákaznické týmy - Williams, Force India a Lotus. Pokud by Lotus koupili Francouzi, pak by se otevřela možnost dodávat dalšímu týmu - Manor na tuto možnost již čeká.
"Manor se nám hodně líbí, za tímto projektem je velká chuť závodit," řekl Toto Wolff s odkazem na to, že tým tak tak stihl nastoupit do této sezony. "Pokud by měli dobré šasi a konkurenceschopný motor, pak by to mohl být působivý příběh o vývoji týmu. Zatím jsme ale na mrtvém bodu, protože potřebujeme pochopit, co bude s týmem Lotus."
Mercedes je dle Wolffa blízko rozhodnutí o dodávkách motoru pro příští rok - pokud se prý rychle nevyřeší převzetí Lotusu Renaultem, tak vezme Mercedes iniciativu do vlastních rukou. "Nejsme ale v situaci, abychom Lotusu s Renaultem dali deadline. Ale je potřeba, aby zde byl okamžik, kdy Manor bude vědět, co bude dál.
My také potřebujeme vědět, komu budeme dodávat motory. Aktuálně jsme tomuto rozhodnutí hodně blízko. Pokud se oni nerozhodnou, rozhodneme se my sami." Wolff přiznává, že je zde možnost, že by Mercedes v rámci smlouvy mohl umístit svého mladíka do kokpitu Manoru, avšak po malé stáji by požadoval, aby vše finančně vycházelo.
Nepřímo tím samozřejmě naráží na Pascala Wehrleina z DTM. "Je tu možnost, ale potřebujeme, aby spousta věcí do sebe zapadla. Možná se to nestane. Je to zajímavý scénář, ale ve tvrdé finanční realitě Manor potřebuje zvýšit svůj rozpočet, aby se ufinancoval. Nejsem si jistý, že bychom byli schopni poskytnout jim jezdce a rozpočet."
"Je to trošku zvláštní situace. Oni by si asi byli schopni rozpočet vylepšit, pokud by se na trhu s jezdci poohledli sami. My ještě nemáme rozhodnuto o programu pro mladé jezdce. Máme Pascala, ale jeho hlavním zájmem je DTM a my ho nechceme od toho odtahovat. Odvádí pro nás skvělou práci i při testech. Má velký potenciál, ale počkejme, jak se vyvine situace v DTM."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.