Toto Wolff v Japonsku řekl, že aktuální průtahy řešení situace mezi Renaultem a Lotusem zdržují také podpis případné smlouvy mezi Mercedesem a Manorem. Ta prý bude podepsána až poté, co bude zřejmá budoucnost Lotusu.
Renault má převzít tým Lotus - čas má do pondělí. Francouzská automobilka musí zaplatit dluhy týmu, jinak dojde k jeho nucené správě. Mercedes aktuálně zásobuje tři zákaznické týmy - Williams, Force India a Lotus. Pokud by Lotus koupili Francouzi, pak by se otevřela možnost dodávat dalšímu týmu - Manor na tuto možnost již čeká.
"Manor se nám hodně líbí, za tímto projektem je velká chuť závodit," řekl Toto Wolff s odkazem na to, že tým tak tak stihl nastoupit do této sezony. "Pokud by měli dobré šasi a konkurenceschopný motor, pak by to mohl být působivý příběh o vývoji týmu. Zatím jsme ale na mrtvém bodu, protože potřebujeme pochopit, co bude s týmem Lotus."
Mercedes je dle Wolffa blízko rozhodnutí o dodávkách motoru pro příští rok - pokud se prý rychle nevyřeší převzetí Lotusu Renaultem, tak vezme Mercedes iniciativu do vlastních rukou. "Nejsme ale v situaci, abychom Lotusu s Renaultem dali deadline. Ale je potřeba, aby zde byl okamžik, kdy Manor bude vědět, co bude dál.
My také potřebujeme vědět, komu budeme dodávat motory. Aktuálně jsme tomuto rozhodnutí hodně blízko. Pokud se oni nerozhodnou, rozhodneme se my sami." Wolff přiznává, že je zde možnost, že by Mercedes v rámci smlouvy mohl umístit svého mladíka do kokpitu Manoru, avšak po malé stáji by požadoval, aby vše finančně vycházelo.
Nepřímo tím samozřejmě naráží na Pascala Wehrleina z DTM. "Je tu možnost, ale potřebujeme, aby spousta věcí do sebe zapadla. Možná se to nestane. Je to zajímavý scénář, ale ve tvrdé finanční realitě Manor potřebuje zvýšit svůj rozpočet, aby se ufinancoval. Nejsem si jistý, že bychom byli schopni poskytnout jim jezdce a rozpočet."
"Je to trošku zvláštní situace. Oni by si asi byli schopni rozpočet vylepšit, pokud by se na trhu s jezdci poohledli sami. My ještě nemáme rozhodnuto o programu pro mladé jezdce. Máme Pascala, ale jeho hlavním zájmem je DTM a my ho nechceme od toho odtahovat. Odvádí pro nás skvělou práci i při testech. Má velký potenciál, ale počkejme, jak se vyvine situace v DTM."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.