Oba dva týmy vlastněné rakouským výrobcem energetických nápojů mohou od VC USA spoléhat na inovovaný motor Renault. Původně avizovaný termín v ruském Soči francouzský výrobce nestíhá.
Red Bull a Toro Rosso mohou pro GP USA v Austinu (25. října) počítat s novým evolučním stupněm motoru Renault. Jestli jej ale oba týmy nasadí, zůstává zatím otevřené. Francouzi, jejichž spolupráce s týmy Red Bullu na konci roku vyprší, původně plánovali dovézt nový motor do ruského Soči (11. října). Remi Taffin dnes oznámil, že tento plán jeho tým nestihne.
"Představovali jsme si, že dovezeme novou specifikaci pohonné jednotky do Soči. S ohledem na dodávky dílů stále stíháme původní časový plán, avšak nezbyl by žádný čas na testy kvality. Před každým nasazením novinek je potřeba z hlediska spolehlivosti, aby motor na testovací stolici prošel svým životním cyklem.
K tomu potřebujeme čas. Tento proces nelze urychlit. Proto je realistické, abychom se zaměřili na Austin," říká Taffin. Oba jezdci Red Bullu už vyčerpali pravidly povolený počet komponent, které mohou bez trestu nasadit v průběhu sezony. Pokud by tedy v USA sáhli po nové pohonné jednotce, pak musejí počítat s penalizací.
Proto už zkraje srpna Christian Horner řekl, že je potřeba prvně zvážit, jestli nový motor vůbec použijí. Remi Taffin na toto vyjádření reaguje slovy: "To nebude mít žádný vliv na náš vývojový plán. Když příjde nová specifikace, odsune Vás to o deset míst vzad. Je už jenom na týmu, jestli tuto aktualizaci příjme i s ohledem na odsunutí."
"Pokud by se tým rozhodl novou specifikaci nenasadit, pak to budeme akceptovat. Bez ohledu na to ale my budeme připraveni." Jen připomeňme, že Renault měl k dispozici pro použití během této sezony 12 žetonů a zatím nevyužil žádný.
"Raději na téma žetonů nic neříkejme. Pro potřebné změny do konce sezony nám zbývá dostatečný počet žetonů," odmítá Remi blíže komentovat situaci s žetony. Renault by měl být s ohledem na sezonu 2016 těsně před převzetím Lotusu.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.