Oba dva týmy vlastněné rakouským výrobcem energetických nápojů mohou od VC USA spoléhat na inovovaný motor Renault. Původně avizovaný termín v ruském Soči francouzský výrobce nestíhá.
Red Bull a Toro Rosso mohou pro GP USA v Austinu (25. října) počítat s novým evolučním stupněm motoru Renault. Jestli jej ale oba týmy nasadí, zůstává zatím otevřené. Francouzi, jejichž spolupráce s týmy Red Bullu na konci roku vyprší, původně plánovali dovézt nový motor do ruského Soči (11. října). Remi Taffin dnes oznámil, že tento plán jeho tým nestihne.
"Představovali jsme si, že dovezeme novou specifikaci pohonné jednotky do Soči. S ohledem na dodávky dílů stále stíháme původní časový plán, avšak nezbyl by žádný čas na testy kvality. Před každým nasazením novinek je potřeba z hlediska spolehlivosti, aby motor na testovací stolici prošel svým životním cyklem.
K tomu potřebujeme čas. Tento proces nelze urychlit. Proto je realistické, abychom se zaměřili na Austin," říká Taffin. Oba jezdci Red Bullu už vyčerpali pravidly povolený počet komponent, které mohou bez trestu nasadit v průběhu sezony. Pokud by tedy v USA sáhli po nové pohonné jednotce, pak musejí počítat s penalizací.
Proto už zkraje srpna Christian Horner řekl, že je potřeba prvně zvážit, jestli nový motor vůbec použijí. Remi Taffin na toto vyjádření reaguje slovy: "To nebude mít žádný vliv na náš vývojový plán. Když příjde nová specifikace, odsune Vás to o deset míst vzad. Je už jenom na týmu, jestli tuto aktualizaci příjme i s ohledem na odsunutí."
"Pokud by se tým rozhodl novou specifikaci nenasadit, pak to budeme akceptovat. Bez ohledu na to ale my budeme připraveni." Jen připomeňme, že Renault měl k dispozici pro použití během této sezony 12 žetonů a zatím nevyužil žádný.
"Raději na téma žetonů nic neříkejme. Pro potřebné změny do konce sezony nám zbývá dostatečný počet žetonů," odmítá Remi blíže komentovat situaci s žetony. Renault by měl být s ohledem na sezonu 2016 těsně před převzetím Lotusu.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.