Předseda představenstva Ferrari Sergio Marchionne má strach, že svůj tým naštve, když bude souhlasit s dodávkami pohonných jednotek konkurenčnímu Red Bullu.
Ferrari je jedinou možností, kde může Red Bull získat motor pro pokračování ve Formuli 1 se svými týmy. Smlouvu mezi těmito týmy pomáhá zprostředkovat Bernie Ecclestone, podle kterého mají v Maranellu ze silného Red Bullu v příští sezóně stejný strach jako u Mercedesu, který rakouskou stáj odmítl.
Ten pramení z velmi silného aerodynamického oddělení v Milton Keynes, které i letos připravilo jedno z nejlepších šasi. Pokud by ho poháněl silnější motor, mohl by porážet tovární týmy Ferrari a Mercedesu.
"Pro Formuli 1 by to Marchionne moc rád udělal, aby byl Red Bull díky motoru konkurenceschopnější, ale nechce poškodit tým, který vede. Pokud by Red Bull dostal lepší motor, pak by očividně konkurenceschopným byl, to je přirozenou obavou. On má ale strach, že naštve svůj tým. Teď je to na Sergiovi, aby se rozhodl. A jsem si jistý, že to bude brzy tak či onak vyřešeno," prozrazuje Ecclestone.
Mateschitz vážně pohrozil stažením obou svých týmů z Formule 1, pokud nedostanou k dispozici stejně silný motor, jaký bude používat tovární tým Ferrari. Marchionne s Ecclestonem si dobře uvědomují, jak velkou ranou by pro F1 byla ztráta dalších dvou silných stájí. Jenže co když bude Red Bull zase dominovat?
Poslední závod v Singapuru rozhodování šéfů příliš nepomohl. Daniel Ricciardo s Red Bullem tlačil na vítěze Sebastiana Vettela, kterému práci ulehčili dva výjezdy safety caru těsně před zastávkami v boxech.
"Výkonnost Red Bullu v Singapuru tomu moc nepomohla. Ferrari řekne: 'No, co kdyby měli náš motor?', protože Red Bull je naháněl s motorem, který má mnohem nižší výkon. Takže Red Bull se stejným výkonem dělá Ferrari starosti," pokračuje Ecclestone pro Autosport.
Jaký má na tuto záležitost názor šéf F1? "Upřímně si nemyslím, že by měli mít obavy, protože ten závod [v Singapuru] je závodem jezdců. A i kdyby měli dalších 40 koní navíc, tak by to rozdíl nezpůsobilo."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.