Předseda představenstva Ferrari Sergio Marchionne má strach, že svůj tým naštve, když bude souhlasit s dodávkami pohonných jednotek konkurenčnímu Red Bullu.
Ferrari je jedinou možností, kde může Red Bull získat motor pro pokračování ve Formuli 1 se svými týmy. Smlouvu mezi těmito týmy pomáhá zprostředkovat Bernie Ecclestone, podle kterého mají v Maranellu ze silného Red Bullu v příští sezóně stejný strach jako u Mercedesu, který rakouskou stáj odmítl.
Ten pramení z velmi silného aerodynamického oddělení v Milton Keynes, které i letos připravilo jedno z nejlepších šasi. Pokud by ho poháněl silnější motor, mohl by porážet tovární týmy Ferrari a Mercedesu.
"Pro Formuli 1 by to Marchionne moc rád udělal, aby byl Red Bull díky motoru konkurenceschopnější, ale nechce poškodit tým, který vede. Pokud by Red Bull dostal lepší motor, pak by očividně konkurenceschopným byl, to je přirozenou obavou. On má ale strach, že naštve svůj tým. Teď je to na Sergiovi, aby se rozhodl. A jsem si jistý, že to bude brzy tak či onak vyřešeno," prozrazuje Ecclestone.
Mateschitz vážně pohrozil stažením obou svých týmů z Formule 1, pokud nedostanou k dispozici stejně silný motor, jaký bude používat tovární tým Ferrari. Marchionne s Ecclestonem si dobře uvědomují, jak velkou ranou by pro F1 byla ztráta dalších dvou silných stájí. Jenže co když bude Red Bull zase dominovat?
Poslední závod v Singapuru rozhodování šéfů příliš nepomohl. Daniel Ricciardo s Red Bullem tlačil na vítěze Sebastiana Vettela, kterému práci ulehčili dva výjezdy safety caru těsně před zastávkami v boxech.
"Výkonnost Red Bullu v Singapuru tomu moc nepomohla. Ferrari řekne: 'No, co kdyby měli náš motor?', protože Red Bull je naháněl s motorem, který má mnohem nižší výkon. Takže Red Bull se stejným výkonem dělá Ferrari starosti," pokračuje Ecclestone pro Autosport.
Jaký má na tuto záležitost názor šéf F1? "Upřímně si nemyslím, že by měli mít obavy, protože ten závod [v Singapuru] je závodem jezdců. A i kdyby měli dalších 40 koní navíc, tak by to rozdíl nezpůsobilo."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.