Rakouský tým diktuje podmínky: chce stejně výkonné motory, jaké bude mít k dispozici tovární tým Ferrari, jinak ve Formuli 1 skončí.
Christian Horner sice vyjednává s Ferrari ohledně dodávek motorů na příští rok, Dietrich Mateschitz a Helmut Marko však prostřednictvím svých webových stránek Speedweek varují, že jejich setrvání v F1 rozhodně není jistou záležitostí.
"Pro ty mezi námi, kteří pečlivě naslouchali tomu, co v poslední době uvedli šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz a jeho poradce pro motorsport Dr. Helmut, a kteří to správně interpretují a dokáží si dat jedna a jedna dohromady, z toho vyplývá jasný scénář: Red Bull a Toro Rosso se z Formule 1 po sezóně 2015 stáhnou," uvádějí ve svém prohlášení.
K otázce uzavření smlouvy na dodávku pohonných jednotek s Ferrari píšou: "Red Bull nechce mít zákaznické motory, které mají o 30 až 40 koní nižší výkon a s nimiž může výrobce manipulovat v případě, že jeho zákazník ohrožuje tovární tým."
Pro setrvání v F1 si proto kladou podmínku: "Red Bull by chtěl v F1 pokračovat pouze tehdy, pokud bude Ferrari ochotné poskytovat skutečné motory továrního týmu, které jsou na stejné úrovni, jako motory Vettela a Räikkönena."
Zatím není jisté, jak se k této podmínce Ferrari postaví - zda bude ochotné riskovat svou vlastní konkurenceschopnou pozici. Mateschitz k tomu vysvětluje: "Jakožto zákaznický tým dostáváte pouze takový motor, který je dost dobrý na to, abyste brali body nejbližším soupeřům. Ale tento motor nebude nikdy dost dobrý na to, abyste porazili tovární tým. S takovým zákaznickým motorem nikdy nebudeme opět mistři světa. A v takovém případě ztrácíme zájem."
Ačkoliv taková podmínka není důležité pro sesterskou stáj Toro Rosso, tak Mateschitz dal jasně najevo, že by z F1 stáhl i ji: "Částečné stažení, kdy by v F1 zůstalo Toro Rosso, je také smeteno ze stolu. Proč by měl Red Bul chtít rozvíjet talenty, jako je Verstappen a Sainz, kdyby neměli možnost interně kráčet ve šlépějích Vettela, Ricciarda a Kvjata?"
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.