Rakouský tým diktuje podmínky: chce stejně výkonné motory, jaké bude mít k dispozici tovární tým Ferrari, jinak ve Formuli 1 skončí.
Christian Horner sice vyjednává s Ferrari ohledně dodávek motorů na příští rok, Dietrich Mateschitz a Helmut Marko však prostřednictvím svých webových stránek Speedweek varují, že jejich setrvání v F1 rozhodně není jistou záležitostí.
"Pro ty mezi námi, kteří pečlivě naslouchali tomu, co v poslední době uvedli šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz a jeho poradce pro motorsport Dr. Helmut, a kteří to správně interpretují a dokáží si dat jedna a jedna dohromady, z toho vyplývá jasný scénář: Red Bull a Toro Rosso se z Formule 1 po sezóně 2015 stáhnou," uvádějí ve svém prohlášení.
K otázce uzavření smlouvy na dodávku pohonných jednotek s Ferrari píšou: "Red Bull nechce mít zákaznické motory, které mají o 30 až 40 koní nižší výkon a s nimiž může výrobce manipulovat v případě, že jeho zákazník ohrožuje tovární tým."
Pro setrvání v F1 si proto kladou podmínku: "Red Bull by chtěl v F1 pokračovat pouze tehdy, pokud bude Ferrari ochotné poskytovat skutečné motory továrního týmu, které jsou na stejné úrovni, jako motory Vettela a Räikkönena."
Zatím není jisté, jak se k této podmínce Ferrari postaví - zda bude ochotné riskovat svou vlastní konkurenceschopnou pozici. Mateschitz k tomu vysvětluje: "Jakožto zákaznický tým dostáváte pouze takový motor, který je dost dobrý na to, abyste brali body nejbližším soupeřům. Ale tento motor nebude nikdy dost dobrý na to, abyste porazili tovární tým. S takovým zákaznickým motorem nikdy nebudeme opět mistři světa. A v takovém případě ztrácíme zájem."
Ačkoliv taková podmínka není důležité pro sesterskou stáj Toro Rosso, tak Mateschitz dal jasně najevo, že by z F1 stáhl i ji: "Částečné stažení, kdy by v F1 zůstalo Toro Rosso, je také smeteno ze stolu. Proč by měl Red Bul chtít rozvíjet talenty, jako je Verstappen a Sainz, kdyby neměli možnost interně kráčet ve šlépějích Vettela, Ricciarda a Kvjata?"
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.