Rakouský tým diktuje podmínky: chce stejně výkonné motory, jaké bude mít k dispozici tovární tým Ferrari, jinak ve Formuli 1 skončí.
Christian Horner sice vyjednává s Ferrari ohledně dodávek motorů na příští rok, Dietrich Mateschitz a Helmut Marko však prostřednictvím svých webových stránek Speedweek varují, že jejich setrvání v F1 rozhodně není jistou záležitostí.
"Pro ty mezi námi, kteří pečlivě naslouchali tomu, co v poslední době uvedli šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz a jeho poradce pro motorsport Dr. Helmut, a kteří to správně interpretují a dokáží si dat jedna a jedna dohromady, z toho vyplývá jasný scénář: Red Bull a Toro Rosso se z Formule 1 po sezóně 2015 stáhnou," uvádějí ve svém prohlášení.
K otázce uzavření smlouvy na dodávku pohonných jednotek s Ferrari píšou: "Red Bull nechce mít zákaznické motory, které mají o 30 až 40 koní nižší výkon a s nimiž může výrobce manipulovat v případě, že jeho zákazník ohrožuje tovární tým."
Pro setrvání v F1 si proto kladou podmínku: "Red Bull by chtěl v F1 pokračovat pouze tehdy, pokud bude Ferrari ochotné poskytovat skutečné motory továrního týmu, které jsou na stejné úrovni, jako motory Vettela a Räikkönena."
Zatím není jisté, jak se k této podmínce Ferrari postaví - zda bude ochotné riskovat svou vlastní konkurenceschopnou pozici. Mateschitz k tomu vysvětluje: "Jakožto zákaznický tým dostáváte pouze takový motor, který je dost dobrý na to, abyste brali body nejbližším soupeřům. Ale tento motor nebude nikdy dost dobrý na to, abyste porazili tovární tým. S takovým zákaznickým motorem nikdy nebudeme opět mistři světa. A v takovém případě ztrácíme zájem."
Ačkoliv taková podmínka není důležité pro sesterskou stáj Toro Rosso, tak Mateschitz dal jasně najevo, že by z F1 stáhl i ji: "Částečné stažení, kdy by v F1 zůstalo Toro Rosso, je také smeteno ze stolu. Proč by měl Red Bul chtít rozvíjet talenty, jako je Verstappen a Sainz, kdyby neměli možnost interně kráčet ve šlépějích Vettela, Ricciarda a Kvjata?"
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.