Rakouský tým diktuje podmínky: chce stejně výkonné motory, jaké bude mít k dispozici tovární tým Ferrari, jinak ve Formuli 1 skončí.
Christian Horner sice vyjednává s Ferrari ohledně dodávek motorů na příští rok, Dietrich Mateschitz a Helmut Marko však prostřednictvím svých webových stránek Speedweek varují, že jejich setrvání v F1 rozhodně není jistou záležitostí.
"Pro ty mezi námi, kteří pečlivě naslouchali tomu, co v poslední době uvedli šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz a jeho poradce pro motorsport Dr. Helmut, a kteří to správně interpretují a dokáží si dat jedna a jedna dohromady, z toho vyplývá jasný scénář: Red Bull a Toro Rosso se z Formule 1 po sezóně 2015 stáhnou," uvádějí ve svém prohlášení.
K otázce uzavření smlouvy na dodávku pohonných jednotek s Ferrari píšou: "Red Bull nechce mít zákaznické motory, které mají o 30 až 40 koní nižší výkon a s nimiž může výrobce manipulovat v případě, že jeho zákazník ohrožuje tovární tým."
Pro setrvání v F1 si proto kladou podmínku: "Red Bull by chtěl v F1 pokračovat pouze tehdy, pokud bude Ferrari ochotné poskytovat skutečné motory továrního týmu, které jsou na stejné úrovni, jako motory Vettela a Räikkönena."
Zatím není jisté, jak se k této podmínce Ferrari postaví - zda bude ochotné riskovat svou vlastní konkurenceschopnou pozici. Mateschitz k tomu vysvětluje: "Jakožto zákaznický tým dostáváte pouze takový motor, který je dost dobrý na to, abyste brali body nejbližším soupeřům. Ale tento motor nebude nikdy dost dobrý na to, abyste porazili tovární tým. S takovým zákaznickým motorem nikdy nebudeme opět mistři světa. A v takovém případě ztrácíme zájem."
Ačkoliv taková podmínka není důležité pro sesterskou stáj Toro Rosso, tak Mateschitz dal jasně najevo, že by z F1 stáhl i ji: "Částečné stažení, kdy by v F1 zůstalo Toro Rosso, je také smeteno ze stolu. Proč by měl Red Bul chtít rozvíjet talenty, jako je Verstappen a Sainz, kdyby neměli možnost interně kráčet ve šlépějích Vettela, Ricciarda a Kvjata?"
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.