Rakouský tým diktuje podmínky: chce stejně výkonné motory, jaké bude mít k dispozici tovární tým Ferrari, jinak ve Formuli 1 skončí.
Christian Horner sice vyjednává s Ferrari ohledně dodávek motorů na příští rok, Dietrich Mateschitz a Helmut Marko však prostřednictvím svých webových stránek Speedweek varují, že jejich setrvání v F1 rozhodně není jistou záležitostí.
"Pro ty mezi námi, kteří pečlivě naslouchali tomu, co v poslední době uvedli šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz a jeho poradce pro motorsport Dr. Helmut, a kteří to správně interpretují a dokáží si dat jedna a jedna dohromady, z toho vyplývá jasný scénář: Red Bull a Toro Rosso se z Formule 1 po sezóně 2015 stáhnou," uvádějí ve svém prohlášení.
K otázce uzavření smlouvy na dodávku pohonných jednotek s Ferrari píšou: "Red Bull nechce mít zákaznické motory, které mají o 30 až 40 koní nižší výkon a s nimiž může výrobce manipulovat v případě, že jeho zákazník ohrožuje tovární tým."
Pro setrvání v F1 si proto kladou podmínku: "Red Bull by chtěl v F1 pokračovat pouze tehdy, pokud bude Ferrari ochotné poskytovat skutečné motory továrního týmu, které jsou na stejné úrovni, jako motory Vettela a Räikkönena."
Zatím není jisté, jak se k této podmínce Ferrari postaví - zda bude ochotné riskovat svou vlastní konkurenceschopnou pozici. Mateschitz k tomu vysvětluje: "Jakožto zákaznický tým dostáváte pouze takový motor, který je dost dobrý na to, abyste brali body nejbližším soupeřům. Ale tento motor nebude nikdy dost dobrý na to, abyste porazili tovární tým. S takovým zákaznickým motorem nikdy nebudeme opět mistři světa. A v takovém případě ztrácíme zájem."
Ačkoliv taková podmínka není důležité pro sesterskou stáj Toro Rosso, tak Mateschitz dal jasně najevo, že by z F1 stáhl i ji: "Částečné stažení, kdy by v F1 zůstalo Toro Rosso, je také smeteno ze stolu. Proč by měl Red Bul chtít rozvíjet talenty, jako je Verstappen a Sainz, kdyby neměli možnost interně kráčet ve šlépějích Vettela, Ricciarda a Kvjata?"
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.