Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff prozrazuje, proč se rozhodli odmítnout požadavek Red Bullu na dodávky jejich pohonných jednotek pro sezónu 2016.
Red Bull se rozhodl ukončit partnerství s Renaultem, poté hledal nového dodavatele motorů. Jeho první volbou byl Mercedes, který disponuje momentálně nejlepší pohonnou jednotkou - vedení ale bylo proti. Proč?
Mercedes se bojí, že by Red Bull ohrozil jejich úspěchy v F1"S naší dozorčí radou jsme se shodli na tom, že jakožto dodavatel motorů a jakožto tým jsme tvrdě a dlouho pracovali na úspěchu, který dnes dosahujeme poté, co jsme se v roce 2010 rozhodli opět vstoupit do sportu jako tovární tým," odpovídá sportovní ředitel Mercedesu.
"Proto padlo před 2 týdny rozhodnutí proti tomu, abychom se zabývali otázkou dodávek motoru Red Bullu. Přejeme si pokračovat v našem modelu - podporovat nezávislé, soukromé závodní týmy, a respektovat vztahy, které s našimi zákazníky máme - společně s naším hlavním zaměřením na tovární tým Mercedesu," přibližuje Wolff důvody, proč odmítli spolupráci s rakouským soupeřem, jehož velkou zbraní je aerodynamika.
Neuspěl ani HaasO motory Mercedesu ale neměl zájem pouze Red Bull. Na jednání došlo také s Haasem. Proč neuspěli ani Američané? "Rozhodli jsme se proti uzavření smlouvy, protože jsme se chtěli soustředit na to hlavní, na náš cíl číslo jedna - to je tovární tým Mercedesu. Jakékoliv rozptýlení by mohlo poškodit náš hlavní cíl, tedy vyhrávání závodů a šampionátů.
Haas je spolupracujícím partnerem Ferrari a my bychom nikdy nevstupovali do spolupráce, která na dráze ještě ani nezačala," dodává Wolff, jehož Mercedes vládne šampionátu s náskokem 153 bodů před stájí z Maranella.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.