Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff prozrazuje, proč se rozhodli odmítnout požadavek Red Bullu na dodávky jejich pohonných jednotek pro sezónu 2016.
Red Bull se rozhodl ukončit partnerství s Renaultem, poté hledal nového dodavatele motorů. Jeho první volbou byl Mercedes, který disponuje momentálně nejlepší pohonnou jednotkou - vedení ale bylo proti. Proč?
Mercedes se bojí, že by Red Bull ohrozil jejich úspěchy v F1"S naší dozorčí radou jsme se shodli na tom, že jakožto dodavatel motorů a jakožto tým jsme tvrdě a dlouho pracovali na úspěchu, který dnes dosahujeme poté, co jsme se v roce 2010 rozhodli opět vstoupit do sportu jako tovární tým," odpovídá sportovní ředitel Mercedesu.
"Proto padlo před 2 týdny rozhodnutí proti tomu, abychom se zabývali otázkou dodávek motoru Red Bullu. Přejeme si pokračovat v našem modelu - podporovat nezávislé, soukromé závodní týmy, a respektovat vztahy, které s našimi zákazníky máme - společně s naším hlavním zaměřením na tovární tým Mercedesu," přibližuje Wolff důvody, proč odmítli spolupráci s rakouským soupeřem, jehož velkou zbraní je aerodynamika.
Neuspěl ani HaasO motory Mercedesu ale neměl zájem pouze Red Bull. Na jednání došlo také s Haasem. Proč neuspěli ani Američané? "Rozhodli jsme se proti uzavření smlouvy, protože jsme se chtěli soustředit na to hlavní, na náš cíl číslo jedna - to je tovární tým Mercedesu. Jakékoliv rozptýlení by mohlo poškodit náš hlavní cíl, tedy vyhrávání závodů a šampionátů.
Haas je spolupracujícím partnerem Ferrari a my bychom nikdy nevstupovali do spolupráce, která na dráze ještě ani nezačala," dodává Wolff, jehož Mercedes vládne šampionátu s náskokem 153 bodů před stájí z Maranella.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.