Už to pomalu začíná připomínat nekonečné seriály televizních stanic různého zaměření. Zpráva střídá zprávu, co včera bylo potvrzeno může být dnes dementováno a zítra bráno jako alternativní řešení. Až jednu někdo vydá o této transakci knihu, rozhodně to nebude útlý slovníček.
Pokud se v rámci Grand Prix Singapuru hovořilo o tom, že dohoda je vlastně hotová a vše je záležitostí jednoho víceméně formálního podpisu, pak použijme často citované "všechno špatně, zpátky na stromy". Cyril Abiteboul (Renault) a Gerard Lopez (Lotus) totiž připouštějí, že před oběma stranami je ještě určitý počet překážek.
Nicméně ani jeden z uvedených funkcionářů nepopřel, že celá záležitost se nachází už v hodně pokročilém stádiu. Chybí však dost podstatný souhlas ze strany prezidenta Renaultu Carlose Ghosna. Ten požaduje finanční záruky ze strany Bernie Ecclestonea - jedná se přiznání významného přínosu ze strany Renaultu pro F1 (bonusové schéma CCB), což by mělo francouzské automobilce přinést sumu až 35 milionů €.
Podle některých zpráv se jednání v současné době dokonce přiblížila mrtvému bodu. I dříve optimisticky naladěný Lopez nyní připouští, že je příliš brzy na to se domnívat, že završení dohody a celého kontratku už je jen formalitou. "Není tajemstvím, že obě strany vyvíjejí snahu se posunout v jednání kupředu, ale stále nejsme blíž konci. Věřím, že šéf Renaultu a Nissanu Ghosn dnes rozhodne. Také nám hodně pomohl Bernie Ecclestone. Teď čekáme na dnešní zásadní sdělení, které by prokázalo, že kráčíme správným směrem. Uvidíme."
Renault drží Lotus nad vodouAbiteboul mezitím prohlásil, že francouzská automobilka dělá všechno proto, aby Lotus zvládl své finanční problémy, pokračoval v probíhající sezóně a neohrozil započatý proces. I když to přes všechna ujištění zní spíš jako plané vyhrožování, pořád prý ještě není vyloučeno případné spojení s týmy jako Force India či Sauber. Nejkritičtější varianta je úplný odchod z F1. Tyto scénáře jsou však brány spíš jako hypotetické.
"Určitě varianty stále existují, Carlos Ghosn potvrdil, že je nebereme na lehkou váhu. Všechno je pořád otevřené. Zatím jsme žádné senzační prohlášení nezveřejnili ani nepřipravili, před námi zůstává spousta práce. Ale zase jsme o krok blíž nějakému závěru. Pomáháme Lotusu udržet se nad vodou, ale zatím nemohu potvrdit nic konkrétního," dodává Abiteboul.
Aby těch spekulací nebylo málo, začínají se šířit zvěsti, že by nakonec po bok potvrzeného Maldonada mohl k Lotusu odejít Sergio Pérez, ačkoliv bylo řečeno, že by měl zůstat u Force India. Faktem je, že Mexičan chtěl v Singapuru stvrdit kontrakt s původním zaměstnavatelem, v němž bylo třeba ověřit jen několik maličkostí, ale v tomto směru žádná informace nebyla zveřejněna. Bude tedy ještě nutné se na pár hodin/dní/týdnů obrnit trpělivosti. Dle vlastního výběru si škrtněte, co se nehodí.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.