Už to pomalu začíná připomínat nekonečné seriály televizních stanic různého zaměření. Zpráva střídá zprávu, co včera bylo potvrzeno může být dnes dementováno a zítra bráno jako alternativní řešení. Až jednu někdo vydá o této transakci knihu, rozhodně to nebude útlý slovníček.
Pokud se v rámci Grand Prix Singapuru hovořilo o tom, že dohoda je vlastně hotová a vše je záležitostí jednoho víceméně formálního podpisu, pak použijme často citované "všechno špatně, zpátky na stromy". Cyril Abiteboul (Renault) a Gerard Lopez (Lotus) totiž připouštějí, že před oběma stranami je ještě určitý počet překážek.
Nicméně ani jeden z uvedených funkcionářů nepopřel, že celá záležitost se nachází už v hodně pokročilém stádiu. Chybí však dost podstatný souhlas ze strany prezidenta Renaultu Carlose Ghosna. Ten požaduje finanční záruky ze strany Bernie Ecclestonea - jedná se přiznání významného přínosu ze strany Renaultu pro F1 (bonusové schéma CCB), což by mělo francouzské automobilce přinést sumu až 35 milionů €.
Podle některých zpráv se jednání v současné době dokonce přiblížila mrtvému bodu. I dříve optimisticky naladěný Lopez nyní připouští, že je příliš brzy na to se domnívat, že završení dohody a celého kontratku už je jen formalitou. "Není tajemstvím, že obě strany vyvíjejí snahu se posunout v jednání kupředu, ale stále nejsme blíž konci. Věřím, že šéf Renaultu a Nissanu Ghosn dnes rozhodne. Také nám hodně pomohl Bernie Ecclestone. Teď čekáme na dnešní zásadní sdělení, které by prokázalo, že kráčíme správným směrem. Uvidíme."
Renault drží Lotus nad vodouAbiteboul mezitím prohlásil, že francouzská automobilka dělá všechno proto, aby Lotus zvládl své finanční problémy, pokračoval v probíhající sezóně a neohrozil započatý proces. I když to přes všechna ujištění zní spíš jako plané vyhrožování, pořád prý ještě není vyloučeno případné spojení s týmy jako Force India či Sauber. Nejkritičtější varianta je úplný odchod z F1. Tyto scénáře jsou však brány spíš jako hypotetické.
"Určitě varianty stále existují, Carlos Ghosn potvrdil, že je nebereme na lehkou váhu. Všechno je pořád otevřené. Zatím jsme žádné senzační prohlášení nezveřejnili ani nepřipravili, před námi zůstává spousta práce. Ale zase jsme o krok blíž nějakému závěru. Pomáháme Lotusu udržet se nad vodou, ale zatím nemohu potvrdit nic konkrétního," dodává Abiteboul.
Aby těch spekulací nebylo málo, začínají se šířit zvěsti, že by nakonec po bok potvrzeného Maldonada mohl k Lotusu odejít Sergio Pérez, ačkoliv bylo řečeno, že by měl zůstat u Force India. Faktem je, že Mexičan chtěl v Singapuru stvrdit kontrakt s původním zaměstnavatelem, v němž bylo třeba ověřit jen několik maličkostí, ale v tomto směru žádná informace nebyla zveřejněna. Bude tedy ještě nutné se na pár hodin/dní/týdnů obrnit trpělivosti. Dle vlastního výběru si škrtněte, co se nehodí.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.