Už to pomalu začíná připomínat nekonečné seriály televizních stanic různého zaměření. Zpráva střídá zprávu, co včera bylo potvrzeno může být dnes dementováno a zítra bráno jako alternativní řešení. Až jednu někdo vydá o této transakci knihu, rozhodně to nebude útlý slovníček.
Pokud se v rámci Grand Prix Singapuru hovořilo o tom, že dohoda je vlastně hotová a vše je záležitostí jednoho víceméně formálního podpisu, pak použijme často citované "všechno špatně, zpátky na stromy". Cyril Abiteboul (Renault) a Gerard Lopez (Lotus) totiž připouštějí, že před oběma stranami je ještě určitý počet překážek.
Nicméně ani jeden z uvedených funkcionářů nepopřel, že celá záležitost se nachází už v hodně pokročilém stádiu. Chybí však dost podstatný souhlas ze strany prezidenta Renaultu Carlose Ghosna. Ten požaduje finanční záruky ze strany Bernie Ecclestonea - jedná se přiznání významného přínosu ze strany Renaultu pro F1 (bonusové schéma CCB), což by mělo francouzské automobilce přinést sumu až 35 milionů €.
Podle některých zpráv se jednání v současné době dokonce přiblížila mrtvému bodu. I dříve optimisticky naladěný Lopez nyní připouští, že je příliš brzy na to se domnívat, že završení dohody a celého kontratku už je jen formalitou. "Není tajemstvím, že obě strany vyvíjejí snahu se posunout v jednání kupředu, ale stále nejsme blíž konci. Věřím, že šéf Renaultu a Nissanu Ghosn dnes rozhodne. Také nám hodně pomohl Bernie Ecclestone. Teď čekáme na dnešní zásadní sdělení, které by prokázalo, že kráčíme správným směrem. Uvidíme."
Renault drží Lotus nad vodouAbiteboul mezitím prohlásil, že francouzská automobilka dělá všechno proto, aby Lotus zvládl své finanční problémy, pokračoval v probíhající sezóně a neohrozil započatý proces. I když to přes všechna ujištění zní spíš jako plané vyhrožování, pořád prý ještě není vyloučeno případné spojení s týmy jako Force India či Sauber. Nejkritičtější varianta je úplný odchod z F1. Tyto scénáře jsou však brány spíš jako hypotetické.
"Určitě varianty stále existují, Carlos Ghosn potvrdil, že je nebereme na lehkou váhu. Všechno je pořád otevřené. Zatím jsme žádné senzační prohlášení nezveřejnili ani nepřipravili, před námi zůstává spousta práce. Ale zase jsme o krok blíž nějakému závěru. Pomáháme Lotusu udržet se nad vodou, ale zatím nemohu potvrdit nic konkrétního," dodává Abiteboul.
Aby těch spekulací nebylo málo, začínají se šířit zvěsti, že by nakonec po bok potvrzeného Maldonada mohl k Lotusu odejít Sergio Pérez, ačkoliv bylo řečeno, že by měl zůstat u Force India. Faktem je, že Mexičan chtěl v Singapuru stvrdit kontrakt s původním zaměstnavatelem, v němž bylo třeba ověřit jen několik maličkostí, ale v tomto směru žádná informace nebyla zveřejněna. Bude tedy ještě nutné se na pár hodin/dní/týdnů obrnit trpělivosti. Dle vlastního výběru si škrtněte, co se nehodí.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.