Už to pomalu začíná připomínat nekonečné seriály televizních stanic různého zaměření. Zpráva střídá zprávu, co včera bylo potvrzeno může být dnes dementováno a zítra bráno jako alternativní řešení. Až jednu někdo vydá o této transakci knihu, rozhodně to nebude útlý slovníček.
Pokud se v rámci Grand Prix Singapuru hovořilo o tom, že dohoda je vlastně hotová a vše je záležitostí jednoho víceméně formálního podpisu, pak použijme často citované "všechno špatně, zpátky na stromy". Cyril Abiteboul (Renault) a Gerard Lopez (Lotus) totiž připouštějí, že před oběma stranami je ještě určitý počet překážek.
Nicméně ani jeden z uvedených funkcionářů nepopřel, že celá záležitost se nachází už v hodně pokročilém stádiu. Chybí však dost podstatný souhlas ze strany prezidenta Renaultu Carlose Ghosna. Ten požaduje finanční záruky ze strany Bernie Ecclestonea - jedná se přiznání významného přínosu ze strany Renaultu pro F1 (bonusové schéma CCB), což by mělo francouzské automobilce přinést sumu až 35 milionů €.
Podle některých zpráv se jednání v současné době dokonce přiblížila mrtvému bodu. I dříve optimisticky naladěný Lopez nyní připouští, že je příliš brzy na to se domnívat, že završení dohody a celého kontratku už je jen formalitou. "Není tajemstvím, že obě strany vyvíjejí snahu se posunout v jednání kupředu, ale stále nejsme blíž konci. Věřím, že šéf Renaultu a Nissanu Ghosn dnes rozhodne. Také nám hodně pomohl Bernie Ecclestone. Teď čekáme na dnešní zásadní sdělení, které by prokázalo, že kráčíme správným směrem. Uvidíme."
Renault drží Lotus nad vodouAbiteboul mezitím prohlásil, že francouzská automobilka dělá všechno proto, aby Lotus zvládl své finanční problémy, pokračoval v probíhající sezóně a neohrozil započatý proces. I když to přes všechna ujištění zní spíš jako plané vyhrožování, pořád prý ještě není vyloučeno případné spojení s týmy jako Force India či Sauber. Nejkritičtější varianta je úplný odchod z F1. Tyto scénáře jsou však brány spíš jako hypotetické.
"Určitě varianty stále existují, Carlos Ghosn potvrdil, že je nebereme na lehkou váhu. Všechno je pořád otevřené. Zatím jsme žádné senzační prohlášení nezveřejnili ani nepřipravili, před námi zůstává spousta práce. Ale zase jsme o krok blíž nějakému závěru. Pomáháme Lotusu udržet se nad vodou, ale zatím nemohu potvrdit nic konkrétního," dodává Abiteboul.
Aby těch spekulací nebylo málo, začínají se šířit zvěsti, že by nakonec po bok potvrzeného Maldonada mohl k Lotusu odejít Sergio Pérez, ačkoliv bylo řečeno, že by měl zůstat u Force India. Faktem je, že Mexičan chtěl v Singapuru stvrdit kontrakt s původním zaměstnavatelem, v němž bylo třeba ověřit jen několik maličkostí, ale v tomto směru žádná informace nebyla zveřejněna. Bude tedy ještě nutné se na pár hodin/dní/týdnů obrnit trpělivosti. Dle vlastního výběru si škrtněte, co se nehodí.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.