Na včerejší tiskové konferenci byl Sebastian Vettel dotázán, zda se mu zamlouvá nápad dodávat pohonné jednotky Ferrari jejich soupeřům z Red Bullu. Jaká byla jeho reakce?
Vedle Vettela seděl Daniel Ricciardo, jenž jej loni u Red Bullu porazil. Sebastian poté přestoupil k Ferrari, které letos dosáhlo v oblasti pohonné jednotky velkého pokroku. Jeho bývalý australský týmový kolega závodí s podstatně méně výkonným Renaultem, příští rok by se za zády mohl mít stejný motor, jako vítěz letošní Velké ceny Singapuru - Ferrari totiž s dodávkami pro týmy Dietera Mateschitze souhlasí.
Vettel: Rozhodnutí není na mě, ptejte se jinýchVettelovi se to moc nezamlouvá: "No, není to v mých rukou. Jakožto závodní pilot chcete závodit a nestarat se o tyto věci. Já mu [druhému Ricciardovi] opravdu nemůžu poskytnout motor."
"Já ta rozhodnutí nedělám. Na to je třeba se zeptat jiných lidí... a zřejmě mi šampaňské stouplo do hlavy více, než jsem myslel, takže pro mě asi bude v této chvíli lepší držet hubu," dodává vítězný pilot Ferrari.
Red Bull původně usiloval o pohonné jednotky Mercedes, vedení německé automobilky tento nápad ale zavrhlo. Nelíbil se ani Lewisovi Hamiltonovi, který měl obavy z toho, že by tím z Red Bullu udělali příliš silný tým, který by mohl ukončit jejich vítěznou šňůru.
Čas běží, piloti si starosti nedělají - zatímRakouský tým ale smlouvu s Ferrari stále ještě nepodepsalo a Christian Horner v Singapuru upozorňoval i na druhou možnost: že z F1 oba své týmy stáhnout. Vozy pro sezónu 2016 jsou přitom již v pokročilé fázi vývoje, nedělá to pilotům starosti?
"Teď se nestarám. Myslím, že máme stále čas. Ještě není prosinec. Pokud bychom v této pozici byli v prosinci, pak bych si dělal trochu obavy. Možná mě čeká rok, kdy budu placen za nic," komentuje situaci Red Bullu Ricciardo.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.