Na včerejší tiskové konferenci byl Sebastian Vettel dotázán, zda se mu zamlouvá nápad dodávat pohonné jednotky Ferrari jejich soupeřům z Red Bullu. Jaká byla jeho reakce?
Vedle Vettela seděl Daniel Ricciardo, jenž jej loni u Red Bullu porazil. Sebastian poté přestoupil k Ferrari, které letos dosáhlo v oblasti pohonné jednotky velkého pokroku. Jeho bývalý australský týmový kolega závodí s podstatně méně výkonným Renaultem, příští rok by se za zády mohl mít stejný motor, jako vítěz letošní Velké ceny Singapuru - Ferrari totiž s dodávkami pro týmy Dietera Mateschitze souhlasí.
Vettel: Rozhodnutí není na mě, ptejte se jinýchVettelovi se to moc nezamlouvá: "No, není to v mých rukou. Jakožto závodní pilot chcete závodit a nestarat se o tyto věci. Já mu [druhému Ricciardovi] opravdu nemůžu poskytnout motor."
"Já ta rozhodnutí nedělám. Na to je třeba se zeptat jiných lidí... a zřejmě mi šampaňské stouplo do hlavy více, než jsem myslel, takže pro mě asi bude v této chvíli lepší držet hubu," dodává vítězný pilot Ferrari.
Red Bull původně usiloval o pohonné jednotky Mercedes, vedení německé automobilky tento nápad ale zavrhlo. Nelíbil se ani Lewisovi Hamiltonovi, který měl obavy z toho, že by tím z Red Bullu udělali příliš silný tým, který by mohl ukončit jejich vítěznou šňůru.
Čas běží, piloti si starosti nedělají - zatímRakouský tým ale smlouvu s Ferrari stále ještě nepodepsalo a Christian Horner v Singapuru upozorňoval i na druhou možnost: že z F1 oba své týmy stáhnout. Vozy pro sezónu 2016 jsou přitom již v pokročilé fázi vývoje, nedělá to pilotům starosti?
"Teď se nestarám. Myslím, že máme stále čas. Ještě není prosinec. Pokud bychom v této pozici byli v prosinci, pak bych si dělal trochu obavy. Možná mě čeká rok, kdy budu placen za nic," komentuje situaci Red Bullu Ricciardo.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.