Šéf Toro Rosso se zastává Verstappena, který odmítl uposlechnout příkaz týmu

Franz Tost se svého svěřence poměrně překvapivě zastal
Franz Tost se svého svěřence poměrně překvapivě zastal, foto: Scuderia Toro Rosso
iM2 20. září 2015 22:31
Sdílej:

Šéf týmu týmu Toro Rosso, Franz Tost, se zastal Maxe Verstappena poté, co mladík odmítl uposlechnout týmového příkazu během Grand Prix Singapuru a nepustil před sebe kolegu Carlose Sainze.

Kolegové jeli ke konci závodu na osmém a devátém místě, když byl Maxe Verstappen dotázán, aby před sebe pustil Carlose Sainze, který měl větší šanci pokusit se atakovat sedmého Sergia Péreze na Force Indii. Holanďan odmítl, místo očekávaného pokárání od šéfa týmu byl naopak pochválen!

"Carlos měl novější gumy, a tak jsme si mysleli, že bychom mohli vyměnit pozice. Ale Carlos byl pak až moc pomalý, byl za Maxem až moc daleko, takže Max měl pravdu. Viděl, že ho Carlos nestahuje a že by nemohl dohnat Pereze, takže jsme udělali dobře, že jsme je nechali jet," říká Franz Tost pro Sky Sports F1.

"Carlos byl vždy minimálně tři desetiny za ním, pokud by po nás chtěl, abychom vyměnili pozice, tak by se mu musel více přiblížit, jinak by to nedávalo smysl. Pereze by nechytil." 

S tímto tvrzením Sainz samozřejmě nesouhlasil. Kdyby prý nedokázal předjet Pereze, tak by místo Verstappenovi vrátil - podobně jako to udělal Ricciardo s Kvjatem na konci května v Monaku. "Zvládl bych to. Viděl jsem, co Red Bull udělal v Monaku a něco takového je tou nejlepší věcí, kterou můžete udělat: Hrát týmově. Pustit před sebe kolegu na novějších gumách - což jsem byl já - aby to alespoň zkusil," říká Carlos Sainz mladší.

"Kdybych to nedokázal, tak by mě Max zase předjel a skončil by osmý, já devátý a nebyl by to problém. Chtěl jsem jen tuto možnost, kterou mi ale nikdy nedal," pokračuje Španěl. Zároveň ale popřel, že by tento incident nějak ovlivnil jeho vztah s Verstappenem. "Vycházíme spolu velmi dobře. Pro mě to není problém. Když si ale nasadíme helmy, tak jsme samozřejmě rivalové. Občas, když si nasadíte helmu, tak musíte myslet pro tým."

Výzva přišla pro Verstappena ke konci z jeho pohledu poměrně hektického závodu. Na startu závodu se zdržel, když měl problém se dostatečně rychle odlepit od roštu, a tak byl poměrně brzy předjet o kolo. "Byl jsem požádán, abych pustil Carlose, ale během celého závodu jsem měl skvělou rychlost, každému ve středu pole jsem ujížděl, dojížděl jsem kluky vepředu, takže pro mě nebyl žádný důvod, abych ho pouštěl," říká Max Verstappen. "Myslím, že kdyby to bylo opačně, tak by to bylo to stejné," zakončil Max.

 

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.