Šéf týmu týmu Toro Rosso, Franz Tost, se zastal Maxe Verstappena poté, co mladík odmítl uposlechnout týmového příkazu během Grand Prix Singapuru a nepustil před sebe kolegu Carlose Sainze.
Kolegové jeli ke konci závodu na osmém a devátém místě, když byl Maxe Verstappen dotázán, aby před sebe pustil Carlose Sainze, který měl větší šanci pokusit se atakovat sedmého Sergia Péreze na Force Indii. Holanďan odmítl, místo očekávaného pokárání od šéfa týmu byl naopak pochválen!
"Carlos měl novější gumy, a tak jsme si mysleli, že bychom mohli vyměnit pozice. Ale Carlos byl pak až moc pomalý, byl za Maxem až moc daleko, takže Max měl pravdu. Viděl, že ho Carlos nestahuje a že by nemohl dohnat Pereze, takže jsme udělali dobře, že jsme je nechali jet," říká Franz Tost pro Sky Sports F1.
"Carlos byl vždy minimálně tři desetiny za ním, pokud by po nás chtěl, abychom vyměnili pozice, tak by se mu musel více přiblížit, jinak by to nedávalo smysl. Pereze by nechytil."
S tímto tvrzením Sainz samozřejmě nesouhlasil. Kdyby prý nedokázal předjet Pereze, tak by místo Verstappenovi vrátil - podobně jako to udělal Ricciardo s Kvjatem na konci května v Monaku. "Zvládl bych to. Viděl jsem, co Red Bull udělal v Monaku a něco takového je tou nejlepší věcí, kterou můžete udělat: Hrát týmově. Pustit před sebe kolegu na novějších gumách - což jsem byl já - aby to alespoň zkusil," říká Carlos Sainz mladší.
"Kdybych to nedokázal, tak by mě Max zase předjel a skončil by osmý, já devátý a nebyl by to problém. Chtěl jsem jen tuto možnost, kterou mi ale nikdy nedal," pokračuje Španěl. Zároveň ale popřel, že by tento incident nějak ovlivnil jeho vztah s Verstappenem. "Vycházíme spolu velmi dobře. Pro mě to není problém. Když si ale nasadíme helmy, tak jsme samozřejmě rivalové. Občas, když si nasadíte helmu, tak musíte myslet pro tým."
Výzva přišla pro Verstappena ke konci z jeho pohledu poměrně hektického závodu. Na startu závodu se zdržel, když měl problém se dostatečně rychle odlepit od roštu, a tak byl poměrně brzy předjet o kolo. "Byl jsem požádán, abych pustil Carlose, ale během celého závodu jsem měl skvělou rychlost, každému ve středu pole jsem ujížděl, dojížděl jsem kluky vepředu, takže pro mě nebyl žádný důvod, abych ho pouštěl," říká Max Verstappen. "Myslím, že kdyby to bylo opačně, tak by to bylo to stejné," zakončil Max.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.