Šéf týmu týmu Toro Rosso, Franz Tost, se zastal Maxe Verstappena poté, co mladík odmítl uposlechnout týmového příkazu během Grand Prix Singapuru a nepustil před sebe kolegu Carlose Sainze.
Kolegové jeli ke konci závodu na osmém a devátém místě, když byl Maxe Verstappen dotázán, aby před sebe pustil Carlose Sainze, který měl větší šanci pokusit se atakovat sedmého Sergia Péreze na Force Indii. Holanďan odmítl, místo očekávaného pokárání od šéfa týmu byl naopak pochválen!
"Carlos měl novější gumy, a tak jsme si mysleli, že bychom mohli vyměnit pozice. Ale Carlos byl pak až moc pomalý, byl za Maxem až moc daleko, takže Max měl pravdu. Viděl, že ho Carlos nestahuje a že by nemohl dohnat Pereze, takže jsme udělali dobře, že jsme je nechali jet," říká Franz Tost pro Sky Sports F1.
"Carlos byl vždy minimálně tři desetiny za ním, pokud by po nás chtěl, abychom vyměnili pozice, tak by se mu musel více přiblížit, jinak by to nedávalo smysl. Pereze by nechytil."
S tímto tvrzením Sainz samozřejmě nesouhlasil. Kdyby prý nedokázal předjet Pereze, tak by místo Verstappenovi vrátil - podobně jako to udělal Ricciardo s Kvjatem na konci května v Monaku. "Zvládl bych to. Viděl jsem, co Red Bull udělal v Monaku a něco takového je tou nejlepší věcí, kterou můžete udělat: Hrát týmově. Pustit před sebe kolegu na novějších gumách - což jsem byl já - aby to alespoň zkusil," říká Carlos Sainz mladší.
"Kdybych to nedokázal, tak by mě Max zase předjel a skončil by osmý, já devátý a nebyl by to problém. Chtěl jsem jen tuto možnost, kterou mi ale nikdy nedal," pokračuje Španěl. Zároveň ale popřel, že by tento incident nějak ovlivnil jeho vztah s Verstappenem. "Vycházíme spolu velmi dobře. Pro mě to není problém. Když si ale nasadíme helmy, tak jsme samozřejmě rivalové. Občas, když si nasadíte helmu, tak musíte myslet pro tým."
Výzva přišla pro Verstappena ke konci z jeho pohledu poměrně hektického závodu. Na startu závodu se zdržel, když měl problém se dostatečně rychle odlepit od roštu, a tak byl poměrně brzy předjet o kolo. "Byl jsem požádán, abych pustil Carlose, ale během celého závodu jsem měl skvělou rychlost, každému ve středu pole jsem ujížděl, dojížděl jsem kluky vepředu, takže pro mě nebyl žádný důvod, abych ho pouštěl," říká Max Verstappen. "Myslím, že kdyby to bylo opačně, tak by to bylo to stejné," zakončil Max.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.