Lotus potvrzuje, že si Pastora Maldonado v týmu ponechá i příští sezónu.
V podvečer po skončení Velké ceny Singapuru stáj z Enstone s "radostí potvrzuje prodloužení platného kontraktu s Pastorem Maldonadem pro sezónu 2016." Venezuelan by tedy měl v kokpitu černého vozu strávit i třetí rok po sobě.
Šéf Lotusu Gerard Lopez k tomu uvádí: "Pro budoucnost týmu Lotus F1 je pozitivní, že můžeme veřejně potvrdit setrvání Pastora s námi v příští sezóně. Všichni v Enstone dosvědčí, že Pastor je úžasnou osobností pro spolupráci a všichni víme, jaké výkony je schopen na trati podávat.
Pastor s námi podepsal smlouvu na více let, toto potvrzení je tedy zopakování naší důvěry v něj. Doufáme, že v blízké budoucnosti budeme moci učinit další pozitivní prohlášení týkající se týmu."
Maldonado dává najevo svou spokojenost slovy: "Je to skvělé, že tým může potvrdit mou pozici závodního pilota pro rok 2016. Samozřejmě se o budoucnosti hodně spekulovalo. Je příjemné vědět, že je má budoucnost potvrzena, zatímco já jsem se soustředil na svou práci na dráze.
Tato sezóna nám přinesla určité výzvy, ale kvalita personálu v Enstone je jasné. Opravdu se cítím být součástí rodiny v Enstone a těším se na to, že budu stavět na letošní práci, abych mohl v roce 2016 získávat lepší výsledky," dodává venezuelský pilot, za nímž stojí bohatý sponzor - domácí ropná společnost PDVSA.
Kdo bude příští rok jeho týmovým kolegou, to stáj zatím neprozradila. Už jím ale nejspíše nebude Romain Grosjean, který podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula míří jinam.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.