SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Nejrychlejší zastávku Velké ceny Singapuru předvedli mechanici Mercedesu, nejdelší stint předvedl Romain Grosjean s Lotusem.
Lídr šampionátu se v boxech ve 13. kole zdržel pouze 2,5 sekundy, kvůli závadě elektronické závadě související s plynovým pedálem však mezi klasifikovanými piloty chybí.
O dvě desetiny déle se při prvních výměnách pneumatik zdržel vítěz velké ceny Vettel v 13. kole a Kvjat z Red Bullu o kolo dříve. Pod tři sekundy se vešli také Maldonado z Lotusu (2,8 s) a Bottas z Williamsu (2,9 s).
Do závodu dnes startovali všichni na super-měkkých pneumatikách, s dvěma zastávkami si vystačilo 12 klasifikovaných jezdců, třikrát se v boxech objevili pouze trojice pilotů Ericsson, Maldonado a Sainz. Velkou cenu zkomplikovala fáze virtuálního safety caru i dva následné výjezdy toho skutečného, což zhatilo naděje na vítězství Ricciardovi, jehož Red Bull byl šetrnější k pneumatikám a na svou příležitost číhal na konci stintů.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách předvedl Verstappen, který se propracoval na osmé místo, přestože měl na začátku ztrátu jednoho kola: 25 kol představuje 41 % Velké ceny Singapuru vypsané na 61 kol. Ještě déle vydržel na jedné sadě pneumatik kroužit Grosjean - na měkké směsi zvládl 33 kol (54,1 % závodu).
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.