Honda by mohla být schopna dodávat motory druhému týmu, avšak až v sezoně 2017, říká sportovní ředitel McLarenu, Eric Boullier.
Honda se do F1 vrátila letos s McLarenem jako jediným týmem, který používá jejich pohonné jednotky. Avšak zatím je jí opravdu nedaří. V sobotu večer byl v Singapuru dotázán Eric Boullier, jestli by do portfolia japonské značky mohl přibýt další tým. Francouz řekl, že je McLaren otevřen možnostem.
"Jak víte, když vstoupí do F1 dodavatel motorů, tak má právo zásobovat více stájí. Tuto otázku jsme s Hondou již probírali a stále o ní diskutujeme. A ano, v pravý čas bychom měli být, i Honda by měla být schopna zásobovat i jiný tým," říká Boullier.
"Jsme partneři, diskutujeme spolu a až se k tomu odhodláme, domluvíme se." Boullier odmítá, že by měl McLaren možnost veta ohledně dodávek motorů jiným týmům. Podle něj je tento scénář možný od roku 2017. "Náš hlas je považován jako hlas partnera, není to veto."
"[Od roku 2017] by to mohlo být možné, proč ne? To znamená, že by motor byl atraktivní i pro jiné stáje. Alespoň to tak vnímám." Francouze také neudivuje enormní poptávka na trhu po motorech Mercedes a Ferrari.
"Když jsme měli motory V8, které byly zmrazeny, tak jsme byli všichni více méně na stejné úrovni. Byly zde jisté obchodní dohody a bylo to více méně rovnoměrně rozděleno [mezi výrobce]. Dnes jsou dva nejsilnější motory ty od Mercedesu a Ferrari, a tak není divu, že je po nich poptávka. Za nějaký čas, jak se říká (v ekonomii), se trh opět dostane do rovnováhy."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.