Honda by mohla být schopna dodávat motory druhému týmu, avšak až v sezoně 2017, říká sportovní ředitel McLarenu, Eric Boullier.
Honda se do F1 vrátila letos s McLarenem jako jediným týmem, který používá jejich pohonné jednotky. Avšak zatím je jí opravdu nedaří. V sobotu večer byl v Singapuru dotázán Eric Boullier, jestli by do portfolia japonské značky mohl přibýt další tým. Francouz řekl, že je McLaren otevřen možnostem.
"Jak víte, když vstoupí do F1 dodavatel motorů, tak má právo zásobovat více stájí. Tuto otázku jsme s Hondou již probírali a stále o ní diskutujeme. A ano, v pravý čas bychom měli být, i Honda by měla být schopna zásobovat i jiný tým," říká Boullier.
"Jsme partneři, diskutujeme spolu a až se k tomu odhodláme, domluvíme se." Boullier odmítá, že by měl McLaren možnost veta ohledně dodávek motorů jiným týmům. Podle něj je tento scénář možný od roku 2017. "Náš hlas je považován jako hlas partnera, není to veto."
"[Od roku 2017] by to mohlo být možné, proč ne? To znamená, že by motor byl atraktivní i pro jiné stáje. Alespoň to tak vnímám." Francouze také neudivuje enormní poptávka na trhu po motorech Mercedes a Ferrari.
"Když jsme měli motory V8, které byly zmrazeny, tak jsme byli všichni více méně na stejné úrovni. Byly zde jisté obchodní dohody a bylo to více méně rovnoměrně rozděleno [mezi výrobce]. Dnes jsou dva nejsilnější motory ty od Mercedesu a Ferrari, a tak není divu, že je po nich poptávka. Za nějaký čas, jak se říká (v ekonomii), se trh opět dostane do rovnováhy."
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.