Honda by mohla být schopna dodávat motory druhému týmu, avšak až v sezoně 2017, říká sportovní ředitel McLarenu, Eric Boullier.
Honda se do F1 vrátila letos s McLarenem jako jediným týmem, který používá jejich pohonné jednotky. Avšak zatím je jí opravdu nedaří. V sobotu večer byl v Singapuru dotázán Eric Boullier, jestli by do portfolia japonské značky mohl přibýt další tým. Francouz řekl, že je McLaren otevřen možnostem.
"Jak víte, když vstoupí do F1 dodavatel motorů, tak má právo zásobovat více stájí. Tuto otázku jsme s Hondou již probírali a stále o ní diskutujeme. A ano, v pravý čas bychom měli být, i Honda by měla být schopna zásobovat i jiný tým," říká Boullier.
"Jsme partneři, diskutujeme spolu a až se k tomu odhodláme, domluvíme se." Boullier odmítá, že by měl McLaren možnost veta ohledně dodávek motorů jiným týmům. Podle něj je tento scénář možný od roku 2017. "Náš hlas je považován jako hlas partnera, není to veto."
"[Od roku 2017] by to mohlo být možné, proč ne? To znamená, že by motor byl atraktivní i pro jiné stáje. Alespoň to tak vnímám." Francouze také neudivuje enormní poptávka na trhu po motorech Mercedes a Ferrari.
"Když jsme měli motory V8, které byly zmrazeny, tak jsme byli všichni více méně na stejné úrovni. Byly zde jisté obchodní dohody a bylo to více méně rovnoměrně rozděleno [mezi výrobce]. Dnes jsou dva nejsilnější motory ty od Mercedesu a Ferrari, a tak není divu, že je po nich poptávka. Za nějaký čas, jak se říká (v ekonomii), se trh opět dostane do rovnováhy."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.