Romain Grosjean zvažuje dvě nabídky - upsat se týmu Haas s výhledem na možné angažmá u Ferrari v sezoně 2017 a nebo zůstat v současném týmu s výhledem na sedačku v továrním Renaultu.
Grosjean ve čtvrtek poznamenal, že "učinil rozhodnutí, v mé hlavě je všechno jasné a už vím, co se mnou bude v budoucnu." To někteří interpretovali jako podpis s týmem Haas. Podle jiných to ale znamená, že Romain ví něco více než my o budoucích plánech Renaultu a bude jejich továrním jezdcem.
Romain Grosjean už v týmu Renault jednou závodil, v roce 2009 nastoupil do 9 závodů, avšak moc se mu nevedlo. Obě strany si ale přejí, aby došlo ke spolupráci nové. Velkým přívržencem Francouze má být společnost Total.
Podle zpráv britského 'Autosportu' jsme těsně před oznámením Grosjeana jako továrního pilota francouzské značky. Romain má ještě rok platnou smlouvu s Lotusem, jehož nástupcem se Renault (snad) stane. Není bez zajímavosti, že pilot má smlouvu s Gravity Management, který vlastní Gerard Lopez, spolumajitel týmu.
Jenže v zákulisí mají prý probíhat namluvy mezi Grosjeanem a Haasem. Tato smlouva by však měla být na pouhý rok s výhledem na postup do týmu Ferrari, kde by Grosjean nahradil Kimiho Räikkönena pro sezonu 2017.
Autosport se jezdce na jeho budoucnost zeptal přímo po volném tréninku v Singapuru: "Věci se mění skoro každý den, ale já mám docela jasno. Jsem se svojí volbou spokojen. Když činíte rozhodnutí, zvažujete přítomnost, budoucnost a to, kam se chcete dostat." Tedy nic konkrétního...
Grosjean patřil ke 4 klíčovým jezdcům, kteří tento rok byli spojování s Ferrari v době, kdy ještě neměl Räikkönen prodloužený kontrakt. Dalšími jmény byly Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.