Renault aktuálně zvažuje poslední nabídku, kterou mu měl předložit samotný Bernie Ecclestone a která se týká jeho zvažovaného návratu do F1 v roli továrního týmu po převzetí současného týmu Lotus.
Francouzský dodavatel vyjednává s bossem Formule 1 Berniem Ecclestonem o finančních podmínkách jejich akceptování jako historické značky v F1. Už před dvěma týdny obě strany podepsaly smlouvu, že by Renault převzal 65% podíl v Lotusu. Držitelé komerčních práv na Formuli 1, Bernie Ecclestone a finanční skupina CVC Capital Partners, se shodli na tom, že by týmu náležel statut historického týmu vzhledem k jeho historii ve sportu.
To by znamenalo, že by Renault obdržel od FOM (Formula One Management) dodatečné příjmy. Na tyto příjmy mají nárok ještě týmy Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams. Aktuálně FOM distribuuje 65 % svých přímů mezi týmy. 15 % z této částy je rozděleno mezi výše zmíněné týmy ve formě prémiových plateb.
Renault je názoru, že i on by měl mít nárok na takovýto status, protože od roku 1977 se účastnil všech šampionátů až na pět ročníků a to ať už v roli výrobce nebo dodavatele motorů. Výkonný ředietel Renaultu, Cyril Abiteboul, a spoluvlastník Lotusu, Gerard Lopez, se ve středu potkali s Ecclestonem, aby dojednali detaily platby.
Návrh ze strany Ecclestona se ale liší od toho, co si Renault původně představoval. Některé zdroje tvrdí, že návrh Bernieho je dobrý, některé zase tvrdí opak a dle nich se představy obou stran hodně rozcházejí. Má se za to, že neshody panují také ohledně načasování plateb.
Ecclestone tradičně platby mezi týmy rozděluje během 10 měsíční periody. Má se za to, že Renault požaduje dřívější vyplacení plateb, což by jim mělo usnadnit start do sezony 2016.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.