Renault aktuálně zvažuje poslední nabídku, kterou mu měl předložit samotný Bernie Ecclestone a která se týká jeho zvažovaného návratu do F1 v roli továrního týmu po převzetí současného týmu Lotus.
Francouzský dodavatel vyjednává s bossem Formule 1 Berniem Ecclestonem o finančních podmínkách jejich akceptování jako historické značky v F1. Už před dvěma týdny obě strany podepsaly smlouvu, že by Renault převzal 65% podíl v Lotusu. Držitelé komerčních práv na Formuli 1, Bernie Ecclestone a finanční skupina CVC Capital Partners, se shodli na tom, že by týmu náležel statut historického týmu vzhledem k jeho historii ve sportu.
To by znamenalo, že by Renault obdržel od FOM (Formula One Management) dodatečné příjmy. Na tyto příjmy mají nárok ještě týmy Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams. Aktuálně FOM distribuuje 65 % svých přímů mezi týmy. 15 % z této částy je rozděleno mezi výše zmíněné týmy ve formě prémiových plateb.
Renault je názoru, že i on by měl mít nárok na takovýto status, protože od roku 1977 se účastnil všech šampionátů až na pět ročníků a to ať už v roli výrobce nebo dodavatele motorů. Výkonný ředietel Renaultu, Cyril Abiteboul, a spoluvlastník Lotusu, Gerard Lopez, se ve středu potkali s Ecclestonem, aby dojednali detaily platby.
Návrh ze strany Ecclestona se ale liší od toho, co si Renault původně představoval. Některé zdroje tvrdí, že návrh Bernieho je dobrý, některé zase tvrdí opak a dle nich se představy obou stran hodně rozcházejí. Má se za to, že neshody panují také ohledně načasování plateb.
Ecclestone tradičně platby mezi týmy rozděluje během 10 měsíční periody. Má se za to, že Renault požaduje dřívější vyplacení plateb, což by jim mělo usnadnit start do sezony 2016.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.