Renault aktuálně zvažuje poslední nabídku, kterou mu měl předložit samotný Bernie Ecclestone a která se týká jeho zvažovaného návratu do F1 v roli továrního týmu po převzetí současného týmu Lotus.
Francouzský dodavatel vyjednává s bossem Formule 1 Berniem Ecclestonem o finančních podmínkách jejich akceptování jako historické značky v F1. Už před dvěma týdny obě strany podepsaly smlouvu, že by Renault převzal 65% podíl v Lotusu. Držitelé komerčních práv na Formuli 1, Bernie Ecclestone a finanční skupina CVC Capital Partners, se shodli na tom, že by týmu náležel statut historického týmu vzhledem k jeho historii ve sportu.
To by znamenalo, že by Renault obdržel od FOM (Formula One Management) dodatečné příjmy. Na tyto příjmy mají nárok ještě týmy Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams. Aktuálně FOM distribuuje 65 % svých přímů mezi týmy. 15 % z této částy je rozděleno mezi výše zmíněné týmy ve formě prémiových plateb.
Renault je názoru, že i on by měl mít nárok na takovýto status, protože od roku 1977 se účastnil všech šampionátů až na pět ročníků a to ať už v roli výrobce nebo dodavatele motorů. Výkonný ředietel Renaultu, Cyril Abiteboul, a spoluvlastník Lotusu, Gerard Lopez, se ve středu potkali s Ecclestonem, aby dojednali detaily platby.
Návrh ze strany Ecclestona se ale liší od toho, co si Renault původně představoval. Některé zdroje tvrdí, že návrh Bernieho je dobrý, některé zase tvrdí opak a dle nich se představy obou stran hodně rozcházejí. Má se za to, že neshody panují také ohledně načasování plateb.
Ecclestone tradičně platby mezi týmy rozděluje během 10 měsíční periody. Má se za to, že Renault požaduje dřívější vyplacení plateb, což by jim mělo usnadnit start do sezony 2016.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.