Italský dodavatel pneumatik pro Formuli 1 zvýšil svá doporučení pro minimální tlaky pro Singapur. K dalšímu nárůstu dojde o týden později v Suzuce. V letošní sezóně tedy budou podstatně vyšší než minulý rok.
Pirelli se snaží bránit proti defektům, proto je ve svých doporučeních nekompromisní. V Singapuru požaduje, aby tlak v předních pneumatikách neklesl pod 18 PSI a v zadních pod 17 PSI, přičemž minulý rok to bylo pro všechna kola 16 PSI. U odklonu kol to je podobné: ten maximální se snižuje z 4,5 ° vpředu na 3,75 ° a z 3 ° na 2,5 ° vzadu.
V Japonsku vstoupí v platnost ještě přísnější limity, na jejichž dodržování bude dohlížet FIA. Minimální tlak pro přední pneumatiky stoupne na 21,5 PSI a na 20,5 PSI vzadu. V Suzuce totiž dostávají zabrat, konstrukce je hodně zatěžována v Sennových esíčkách nebo ve velmi rychlé zatáčce 130 R. Proto tam také Pirelli přiveze ty nejtvrdší pneumatiky ze svého portfolia, zatímco tento víkend se bude závodit na super-měkkých a měkkých směsích.
Tyto tlaky by měly být v pneumatice povinně i těsně před startem po odpojení nahřívacích dek. V Monze došlo k blamáži, když je sice Mercedes při nasazování na vůz natlakoval správně, při kontrole FIA 3 min před startem byl ale nižší než doporučované hodnoty.
Určitá omezení se týkají také teploty pneumatik - týmy je mohou zahřívat na 80 °C maximálně 3 hodny, na 110 °C maximálně 1 hodinu. FIA v Singapuru upřesní kontrolní procedury a týmy musí zajistit, aby tlaky v pneumatikách nikdy neklesly pod stanovenou minimální mez.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.