Nico Rosberg v Singapuru před závodním víkendem otestuje problémovou pohonnou jednotku Mercedesu poslední specifikace. Pro kvalifikaci a velkou cenu ale dostane novou, tým nechce nic riskovat.
Němec musel přejít na starší specifikaci po potížích ve třetím tréninku. Důvodem byl únik z chladicího systému u nového motoru. Podle prvotního průzkumu provedeného v továrně v Brixworthu by ale měl být v pořádku.
Tým si ale stále není 100% jistý tím, zda nebude nějak narušena jeho výkonnost či spolehlivost. Tým ho chce proto nastartovat ve čtvrtek a provést další kontrolu. Poté určí, zda je zcela v pořádku a zda s ním Rosberg bude moci po Singapuru ještě závodit.
Ať už to dopadne jakkoliv, tak Mercedes včera potvrdil, že pro závod svému jezdci nasadí letošní čtvrtou pohonnou jednotku - půjde tedy o poslední beztrestnou výměnu. Za záda dostane samozřejmě nejnovější specifikaci s upravenou charakteristikou spalování a vyšším výkonem.
V sezóně zbývá 7 závodů, a pokud motor z Monzy nebude v pořádku, bude si muset Rosberg odpykat trest v podobě odsunu o 10 míst za nasazení pátého kusu těsně před koncem sezóny. To by mohlo definitivně pohřbít jeho naději na titul, která je již tak poměrně malá - na svého týmového kolegu ztrácí 53 bodů. Kromě toho, že by všechny závody vyhrál, tak musí spoléhat na technické problémy či smůlu u Hamiltona. Rozdávat se bude ještě 175 bodů.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.