Nedostatek ujetých kilometrů zmátl Red Bull v hodnocení svého letošního šasi RB11. S přibývající vzdáleností a novými díly se zlepšilo natolik, že nyní patří opět mezi ta nejlepší.
Zmatek na počátku sezóny a následné zlepšeníPodle některých názorů v paddocku se šasi Red Bullu může Mercedesu minimálně vyrovnat, doplácí ale stále na nedostatečně výkonnou pohonnou jednotku Renault. Ke zrychlení před polovinou sezóny ale nepřispělo žádné zázračné vylepšení.
"Pokud mám říct pravdu, tak jsme na začátku sezóny byli docela zmateni. Hodně nás omezovala ujetá vzdálenost, proto jsme nedokázali přimět naše šasi k tomu, aby fungovalo řádně. Od evropské části sezóny jsme začali dostávat jeho vlastnosti do mnohem lepší formy, a nyní bych řekl, že je tam, kam patří - opět jako jedno z nejlepších," hodnotí jezdec Daniil Kvjat.
"Je to hezké pozorovat tento standard, a snad tímto způsobem budeme moci pokračovat. To, co nám momentálně schází, je trocha výkonu motoru, ale kluci se dostávají na kloub také tomu," pokračuje pro Motorsport Rus, jenž v letošní sezóně získal už 58 bodů - o tři více, než jeho týmový kolega Daniel Ricciardo. V šampionátu jim patří sedmá a osmá příčka.
Renaultu schází výkonu, Red Bull musí volit kompromisyRed Bull podle něj musí nyní činit kompromisy v nastavení, aby se vyrovnal s nedostatkem výkonu, to by se ale příští měsíc mohlo dramaticky změnit. "Není překvapením, že auto neprovozujeme tak, jak bychom si přáli, protože některé jiné týmy nemají taková omezení, jaká máme my."
"Ale stále se učíme lépe a lépe se tomu přizpůsobit, a jsme si v tomto ohledu čím dál tím více jistější. I přes ta omezení, která máme, se nám podařilo být celkem konkurenceschopnými, což je příjemné pozorovat. V šampionátu se nám daří lépe přizpůsobovat a poznali jsme, jak být docela konkurenceschopní na tratích, která nám moc nesedí, jako je například Spa.
Bude to příjemné získat dodatečnou pomoc od našeho dodavatele motorů, abychom byli konkurenceschopnější v místech, kde záleží na výkonu - kde momentálně ztrácíme. Oni ale vědí, co dělají, a snad se brzy dočkáme upravené specifikace. Ta ale musí nejdříve samozřejmě fungovat," upozorňuje Kvjat. Renaultu na vylepšení pohonné jednotky zbývá ještě 12 žetonů, novou verzi by měli přivézt až za měsíc do Ruska.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.