Dobrá zpráva pro Nica Rosberga - v Singapuru bude moci použít nový motor, u kterého Mercedes zaznamenal v posledním tréninku před kvalifikací poruchu.
Němec poté musel nasadit starý motor, který měl za sebou už pět závodů. Vyšší počet kilometrů se podepsal na jeho výkonu i na spolehlivosti - těsně před koncem závodu svou službu vypověděl úplně. Příčinou bylo selhání pístu po celkem 3615 kilometrech.
Podle Mercedesu šlo o vůbec první ztrátu motoru: "Až do Monzy jsme měli čistý štít. Životnost byla perfektní. Prasklina po tolika kilometrech je naprosto pochopitelná," komentoval situaci Lauda.
Co se ale stalo s novým V6 motorem PU106B čtvrté specifikace? Inženýři již v sobotu odhalili kontaminaci motoru - únik vody do oleje. Protože na okruhu nebyl dostatek času pro detailní analýzu, museli jej prozkoumat v továrně, aby zjistili, zda bude dále použitelný, nebo ho hned odepíšou.
Při bližším zkoumání v Brixworthu inženýři zjistili, že pohonná jednotka bude naštěstí znovu použitelná. U Rosberga se jedná o třetí letošní kus. Nasazení čtvrté by bylo pro všech 7 zbývajících závodů velkým hendikepem, totéž platí o případném nasazení pátého motoru, s čímž souvisí penalizace na startovním roštu (odsun o 10 míst).
Nový motor, na jehož vývoj vyčerpaly všech svých 7 letošních žetonů, se Stříbrným šípům povedl - podle některých inženýrů dosahuje až o 40 koní vyššího výkonu. Upraven byl proces spalování - využívá strategii dvojitého vstřiku se zapálením v předkomoře. Výsledkem je nižší spotřeba paliva nebo vyšší výkon při stejné spotřebě.
Zákazníci by jej moc rádi měli ve svých vozech. Na otázku, kdy ho dostanou, sportovní ředitel Toto Wolff podle Auto Motor und Sport odpověděl: "Tak rychle, jak to jen bude možné." Křest ohněm ve vítězném voze Lewise Hamiltona na Monze zvládl, teď to bude otázkou výroby dostatečného počtu kusů pro Force Indii, Lotus a Williams.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.