Dobrá zpráva pro Nica Rosberga - v Singapuru bude moci použít nový motor, u kterého Mercedes zaznamenal v posledním tréninku před kvalifikací poruchu.
Němec poté musel nasadit starý motor, který měl za sebou už pět závodů. Vyšší počet kilometrů se podepsal na jeho výkonu i na spolehlivosti - těsně před koncem závodu svou službu vypověděl úplně. Příčinou bylo selhání pístu po celkem 3615 kilometrech.
Podle Mercedesu šlo o vůbec první ztrátu motoru: "Až do Monzy jsme měli čistý štít. Životnost byla perfektní. Prasklina po tolika kilometrech je naprosto pochopitelná," komentoval situaci Lauda.
Co se ale stalo s novým V6 motorem PU106B čtvrté specifikace? Inženýři již v sobotu odhalili kontaminaci motoru - únik vody do oleje. Protože na okruhu nebyl dostatek času pro detailní analýzu, museli jej prozkoumat v továrně, aby zjistili, zda bude dále použitelný, nebo ho hned odepíšou.
Při bližším zkoumání v Brixworthu inženýři zjistili, že pohonná jednotka bude naštěstí znovu použitelná. U Rosberga se jedná o třetí letošní kus. Nasazení čtvrté by bylo pro všech 7 zbývajících závodů velkým hendikepem, totéž platí o případném nasazení pátého motoru, s čímž souvisí penalizace na startovním roštu (odsun o 10 míst).
Nový motor, na jehož vývoj vyčerpaly všech svých 7 letošních žetonů, se Stříbrným šípům povedl - podle některých inženýrů dosahuje až o 40 koní vyššího výkonu. Upraven byl proces spalování - využívá strategii dvojitého vstřiku se zapálením v předkomoře. Výsledkem je nižší spotřeba paliva nebo vyšší výkon při stejné spotřebě.
Zákazníci by jej moc rádi měli ve svých vozech. Na otázku, kdy ho dostanou, sportovní ředitel Toto Wolff podle Auto Motor und Sport odpověděl: "Tak rychle, jak to jen bude možné." Křest ohněm ve vítězném voze Lewise Hamiltona na Monze zvládl, teď to bude otázkou výroby dostatečného počtu kusů pro Force Indii, Lotus a Williams.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.