Williams do Singapuru jede přesvědčen, že si to bude moci rozdat s Ferrari v boji o pódium. O víkendu totiž hodlá nasadit několik novinek, které jim pomohou zvýšit konkurenceschopnost.
Jeho jezdec Felipe Massa sice skončil na pódiu i v Monze, k tomu mu však pomohlo odstoupení Nica Rosberga. Brazilec nicméně projel cílem stejně až za Sebastianem Vettelem s rudým vozem. Ferrari se v posledních závodech Williamsu trochu vzdálilo, podole šéfa výkonnosti Rob Smedleyho to nicméně v Singapuru bude naopak.
"Myslím si, že Ferrari předvedlo skvělou rychlost. Odvedli opravdu, opravdu dobrou práci. Přivezli novou pohonnou jednotku, která v kvalifikaci a v závodě podala dobrý výkon. My na to musíme zareagovat. Máme celkem velká vylepšení pro Singapur," prozrazuje Smedley.
"Doufám, že se změnami, které hodláme učinit, se jim v Singapuru opět vyrovnáme," pokračuje šéf výkonnosti Williamsu, aniž by se dotkl detailů. "Opravdu o tom nemluvíme: na auto neustále nasazujeme vylepšení, která se týkají všech oblastí."
"Formule 1 je podivný byznys - často se na to podíváte a řeknete, že jste přivezli nové přední křídlo, nové zadní křídlo, novou karosérii, novou podlahu - a to vše vám může dát tolik, jako výměna předního křídla o tři závody později. Zlepšení času na kolo není o množství komponent," dodává Smedley.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.