Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier se po propadácích v Belgii a v Monze raději drží při zemi a před Singapurem, který by jim měl papírově sedět nejvíce ze zbývajících okruhů, nic nepředpovídá.
"Singapur ohraničuje začátek poslední části zámořských závodů sezóny a sadu nových a odlišných výzev pro celý tým. Jde o neúprosné období roku, které toho od každého člena vyžaduje hodně. My se však soustředíme na výzvu a na tvrdou práci, abychom poslední třetinu sezóny zakončili pozitivněji," uvádí Boullier.
V předchozích dvou závodech, které kladly důraz zejména na výkon motoru, za soupeři výrazně zaostávali. Sice to očekávali, přesto nezastírají zklamání: "Nepopíráme, že Spa a Monza byly pro McLaren - Hondu neuvěřitelně náročné závody. Čekali jsme to. Výsledky nebyly překvapením, ale to nikterak neulehčilo vyrovnání se s nimi."
"Poté vstupujeme do části sezóny, kdy okruhy spoléhají méně na čistý výkon a více na vyvážení, což jsou vlastnosti, které mají tendenci vyhovovat našemu balíku. McLaren se společně s Hondou neustále snaží zlepšit náš balík a důvěřujeme ve své kolektivní schopnosti analyzovat slabiny a pokračovat v úsilí dosáhnout pokroku," pokračuje Boullier.
Co od svého týmu v Singapuru očekává? Bude mít McLaren na body? "Nic nebudeme slibovat či předpovídat," odmítá vzbuzovat falešné naděje. "Tento okruh však máme rádi a doufáme, že pod umělým osvětlením v Singapuru předvedeme to nejlepší. Jedná se o skutečně velkolepé místo pro pořádání velké ceny a plně si zaslouží svůj status jedné z vlajkových lodí kalendáře závodů Formule 1," dodává závodní ředitel McLarenu, který dnes míří na návštěvu továrny Hondy v japonské Sakuře.
Back in Tokyo and going to Sakura to visit @HondaRacingF1 @McLarenF1 pic.twitter.com/o3BwbPF1VZ
— Eric Boullier (@eboullier) September 15, 2015Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.