Rezervní pilot McLarenu Kevin Magnussen přiznal, že by moc rád v příštím roce závodil za Haas, pokud jej stáj z Wokingu nevezme zpět.
Šance dánského mladíka klesají poté, co závodní ředitel Eric Boullier v Monze uvedl, že by pro příští rok rád udržel současnou dvojici pilotů: Fernanda Alonsa a Jensona Buttona. Magnussen v F1 odjezdil jednu sezónu, proto by mohl vyhovovat požadavku Geneho Haase, který chce vedle Estebana Gutiérreze vsadit na zkušenost.
"Nebudu jmenovat týmy, se kterými jsem v kontaktu. Můžu říct jen tohle - obecně bylo popsáno, že na mě Haas myslí. Gene to v posledních rozhovorech připustil. Myslím, e on a Günther [Steiner, šéf týmu] jsou oba velmi chytří chlapi, a způsob, jakým hodlají začít se svým F1 týmem, je chytrý a inovativní. Takže ano - pokud pro mne nebude závodní místo u McLarenu, pak bych samozřejmě moc rád za Haas závodil," vysvětluje Magnussen pro Autosport.
"Poté, co jsem strávil u McLarenu šest let, kdy jsem se učil od těch nejlepších jezdců a inženýrů v oboru, a protože jsem měl letos jedinečnou příležitost zlepšit své technické vzdělání, pak si myslím, že mám dobře našlápnuto k tomu, abych hrál vůdčí roli při zakládání nového týmu F1," věří si dánský pilot.
Potvrzuje, že s McLarenem o svém místě jedná: "Stále jsem s Ronem [Dennisem] a s Ericem v kontaktu. Pokud bude příští rok u McLarenu místo, pak by to pro mě bylo samozřejmě skvělé. Letos prožíváme těžkou sezónu, ale stále jde o skvělý tým - tým, který ví, jak vyhrávat. A věřte mi, vítězství se znovu dostaví."
"Ale Fernando a JB jsou oba skvělí piloti, mistři světa, takže Rona a Erica nemůžete vinit z toho, že si je chtějí nechat. Prohlásili to veřejně a já to chápu. Také ale řekli, že pokud si nechají Fernanda a JB, pak mi nebudou bránit, abych si našel místo v jiném týmu, což oceňuji," dodává Magnussen.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.