Sauber jedná s Ferrari o získání jejich vylepšeného motoru ještě před koncem sezóny 2015.
Stáj z Maranella před Velkou cenou Itálie využila pro vylepšení motoru další tři žetony ve snaze snížit náskok Mercedesu. Její pohonná jednotka tím získala zhruba 20 koní výkonu navíc, přispěl k tomu také partner Shell s novým palivem.
Sauber zatím jezdí s předchozí specifikací motoru, kterou nasadil až v Belgii. Tým by nyní rád dále zvýšil svou výkonnost díky poslední úpravě z Maranella.
"Diskutujeme s Ferrari o tom, kdy přesně dostaneme další krok. Myslím si, že pro závěr sezóny se dočkáme dalšího navýšení výkonu," uvádí Moniša Kaltenbornová, šéfka Sauberu.
Tento víkend v Singapuru ale přijde nejdříve na řadu nový aerodynamický balík, jenž by měl představovat větší pokrok. Jeho součástí je také krátký nos, nové přední křídlo, deflektory a patřičné úpravy v zadní části vozu C34. V očekávání se švýcarská stáj ale drží při zemi.
"Na ambice je příliš brzy, je to příliš spekulativní. Víme, co tam přivezeme, ale nevíme, co s sebou přivezou ostatní. Proto si myslím, že si zkrátka musíme počkat, a pak uvidíme," pokračuje Kaltenbornová.
"V Itálii jsme maximálně využili vylepšení, které jsme měli na motoru, výkon byl velmi důležitý. To nám odhaluje aktuální potenciál všeho. Body týmu dodali sebedůvěru, a dobré bylo i načasování vzhledem k tomu, co plánujeme pro Singapur," dodává šéfka Sauberu.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.