Dnes zasedá Strategická skupina Formule 1, která bude jednat o důležitých změnách pro rok 2017. Williams na ní chce bojovat zejména proti zvýšení nákladů.
Od roku 2017 se má zvýšit šířka předních i zadních pneumatik a upraveny mají být i aerodynamické předpisy tak, aby vozy byly o pět až šest sekund na kolo rychlejší. Williams chce dohlédnout zejména na to, aby při tom nedošlo k navýšení nákladů.
"Zasedání Strategické skupiny se již nějakou chvíli nekonalo, ale na tom příštím budeme znát náklady, které se týkají těchto změn. Nepředpokládám - a doufám, že nedojde k velkému nárůstu. Pokud ano, pak proti němu budeme muset bojovat," uvádí šéfka týmu Claire Williamsová.
"Když jsme my ve Strategické skupině, vždy hodně usilujeme o řízení nákladů, ale jak víte, každý má jiné zájmy. Patříme mezi ty, kteří nejvíce přispívají k diskusím týkajícím se řízení nákladů, ale na schůzkách nikdy není nic odsouhlaseno, protože se skupina za stolem nemusí obávat tolik jako týmy, které se z toho snaží mít užitek. Snažíme se pro to něco udělat, ale žel jde tak trochu o patovou situaci," popisuje Williamsová nechuť velkých týmů přijmout opatření, která by pomohla snížit náklady.
"Nejsem si jistá, zda jsou náklady udržitelné, děláme ale vše pro to, abychom zvládli ty, kterým momentálně čelíme. Samozřejmě, že bychom byli rádi, kdyby se náklady snížily - musely by ale jít dolů výrazně. Pro většinu týmů, které by z toho měly užitek, by se náklady musely snížit o 20 - 30 milionů liber (740 - 1100 mil. Kč)," pokračuje šéfka Williamsu.
"Pokud se podíváte na vaše náklady, největším výdajem jsou výplaty, pak jde o snižování počtu lidí v týmu, a do toho se nikomu nechce," dodává pro Autosport. Uznává ale, že není jednoduché najít ideální řešení, protože v případě snižování počtu lidí by týmy musely sáhnout k outsourcingu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.