Dnes zasedá Strategická skupina Formule 1, která bude jednat o důležitých změnách pro rok 2017. Williams na ní chce bojovat zejména proti zvýšení nákladů.
Od roku 2017 se má zvýšit šířka předních i zadních pneumatik a upraveny mají být i aerodynamické předpisy tak, aby vozy byly o pět až šest sekund na kolo rychlejší. Williams chce dohlédnout zejména na to, aby při tom nedošlo k navýšení nákladů.
"Zasedání Strategické skupiny se již nějakou chvíli nekonalo, ale na tom příštím budeme znát náklady, které se týkají těchto změn. Nepředpokládám - a doufám, že nedojde k velkému nárůstu. Pokud ano, pak proti němu budeme muset bojovat," uvádí šéfka týmu Claire Williamsová.
"Když jsme my ve Strategické skupině, vždy hodně usilujeme o řízení nákladů, ale jak víte, každý má jiné zájmy. Patříme mezi ty, kteří nejvíce přispívají k diskusím týkajícím se řízení nákladů, ale na schůzkách nikdy není nic odsouhlaseno, protože se skupina za stolem nemusí obávat tolik jako týmy, které se z toho snaží mít užitek. Snažíme se pro to něco udělat, ale žel jde tak trochu o patovou situaci," popisuje Williamsová nechuť velkých týmů přijmout opatření, která by pomohla snížit náklady.
"Nejsem si jistá, zda jsou náklady udržitelné, děláme ale vše pro to, abychom zvládli ty, kterým momentálně čelíme. Samozřejmě, že bychom byli rádi, kdyby se náklady snížily - musely by ale jít dolů výrazně. Pro většinu týmů, které by z toho měly užitek, by se náklady musely snížit o 20 - 30 milionů liber (740 - 1100 mil. Kč)," pokračuje šéfka Williamsu.
"Pokud se podíváte na vaše náklady, největším výdajem jsou výplaty, pak jde o snižování počtu lidí v týmu, a do toho se nikomu nechce," dodává pro Autosport. Uznává ale, že není jednoduché najít ideální řešení, protože v případě snižování počtu lidí by týmy musely sáhnout k outsourcingu.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.