Red Bull míří do Singapuru s novými díly a vysokými očekáváními - trať by měla podle jezdce Daniela Ricciarda na rozdíl od Monzy jejich vozu RB11 vyhovovat. Šasi se podle něj na rozdíl od motoru neustále zlepšuje.
Rakouský tým v předchozích závodech vyřešil své potíže s aerodynamikou a dosáhl znatelného pokroku. Jejich šasi tak patří znovu mezi ty nejlepší na roštu - ne-li vůbec nejlepší, jak se domnívá Helmut Marko. Přesvědčit nás o tom bude chtít na klikaté městské trati v Singapuru.
"Nechci se kvůli tomu stát příliš nadšeným, ale všichni tam můžeme zamířit s určitou sebedůvěrou. Myslím, že se auto v posledních závodech stále zlepšovalo, a Singapur ho oživí. Snad si to budeme moci rozdat s Ferrari o pódium," oznamuje Riccardo.
Monza s dlouhými rovinkami klade důraz zejména na výkon motoru, jejich balíku proto moc neseděla. Australský pilot se přesto dokázal ze závěru startovního roštu probojovat na body. V poslední zatáčce závodu připravil o osmou pozici Marcuse Ericssona se Sauberem.
"To bylo skvělé, něco jako minulý rok. Měli jsme nakonec dobrou rychlost, dokázali jsme jezdit delší stinty. A myslím, že bychom mohli vydržet ještě déle, museli jsme ale pokrýt Daniila [Kvjata], který se vracel na trať. Do boxů zajel o několik kol dříve," vrací se k Ricciardo k závodu v Monze.
"I tak jsem byl s vozem spokojený. Věděli jsme, že se budeme trápit na rovinkách. Bylo jasné, že to bude těžké se dostat mezi prvních deset s naším balíkem, ale samotné šasi mě opět skutečně potěšilo, ovládá se dobře," chválí vůz Red Bullu a nepřímo tak za stále nedostatečný výkon motoru kritizuje Renault.
"Dojet v nejlepší osmičce, to přinejmenším předčilo naše očekávání. Ericssona jsem dostal v poslední zatáčce, což ho, předpokládám, nepotěšilo. Můj úsměv byl širší," spokojeně popisuje koncovku Velké ceny Itálie.
Po úpravě pravidel v Belgii se mu navíc daří v úvodních fázích: "Další dobrou věcí je, že od zavedení nových startovních procedur - nevím, zda to je štěstím, byly oba mé starty hodně skvělé. To si z víkendu odvážím také jako pozitivní věc."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.