Ferrari bude podle předsedy mateřského Fiatu Sergia Marchionneho příští rok skutečným soupeřem, který si to bude moci pravidelně rozdávat s mistrovským Mercedesem.
Letos je sice Scuderia Stříbrným šípům nejblíže, ale pravidelně s nimi bojovat o vítězství nemůže, na to je ztráta stále dost velká. S příštím přepracovaným vozem a vylepšenou pohonnou jednotkou by se ale situace měla změnit.
"Jde o zcela odlišné prostředí, v němž už nějakou chvíli pracujeme na pohonné jednotce a voze pro rok 2016. Vsadíme na to všechno. Vstupujeme do sezóny se zcela přepracovaným motorem a vozem, a já si jsem celkem jistý tím, že Ferrari bude zpět, skutečným soupeřem, ne dohánějícím umělcem," popisuje Marchionne.
S působením šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho a závodního týmu Ferrari je v letošní sezóně spokojený: "Těší mě práce, kterou odvádí Maurizio. On, James Allison a kluci pracující na motoru jsou skupinou lidí, kteří za posledních 12 usilovnou prací napravili to, co jsem považoval za skutečné technické nedostatky."
"Tyto problémy jsou už převážně za námi. Myslím si, že dnes s sebou přenášíme určitá technická omezení týkající se vývoje výkonů současných pohonných jednotek, protože jde o potíže, které nemohou být odstraněny v čase, který máme," dodává pro Sky Sports Marchionne.
Ferrari letos zbývají poslední 4 žetony, stejně jako Hondě. Renault jich má dokonce 12, Mercedes už vyčerpal všechny. Po sezóně ale všem výrobcům přibude dalších 25 žetonů, které budou moci uplatnit na vylepšení svých pohonných jednotek pro sezónu 2016.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.