Ferrari bude podle předsedy mateřského Fiatu Sergia Marchionneho příští rok skutečným soupeřem, který si to bude moci pravidelně rozdávat s mistrovským Mercedesem.
Letos je sice Scuderia Stříbrným šípům nejblíže, ale pravidelně s nimi bojovat o vítězství nemůže, na to je ztráta stále dost velká. S příštím přepracovaným vozem a vylepšenou pohonnou jednotkou by se ale situace měla změnit.
"Jde o zcela odlišné prostředí, v němž už nějakou chvíli pracujeme na pohonné jednotce a voze pro rok 2016. Vsadíme na to všechno. Vstupujeme do sezóny se zcela přepracovaným motorem a vozem, a já si jsem celkem jistý tím, že Ferrari bude zpět, skutečným soupeřem, ne dohánějícím umělcem," popisuje Marchionne.
S působením šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho a závodního týmu Ferrari je v letošní sezóně spokojený: "Těší mě práce, kterou odvádí Maurizio. On, James Allison a kluci pracující na motoru jsou skupinou lidí, kteří za posledních 12 usilovnou prací napravili to, co jsem považoval za skutečné technické nedostatky."
"Tyto problémy jsou už převážně za námi. Myslím si, že dnes s sebou přenášíme určitá technická omezení týkající se vývoje výkonů současných pohonných jednotek, protože jde o potíže, které nemohou být odstraněny v čase, který máme," dodává pro Sky Sports Marchionne.
Ferrari letos zbývají poslední 4 žetony, stejně jako Hondě. Renault jich má dokonce 12, Mercedes už vyčerpal všechny. Po sezóně ale všem výrobcům přibude dalších 25 žetonů, které budou moci uplatnit na vylepšení svých pohonných jednotek pro sezónu 2016.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.