Ferrari bude podle předsedy mateřského Fiatu Sergia Marchionneho příští rok skutečným soupeřem, který si to bude moci pravidelně rozdávat s mistrovským Mercedesem.
Letos je sice Scuderia Stříbrným šípům nejblíže, ale pravidelně s nimi bojovat o vítězství nemůže, na to je ztráta stále dost velká. S příštím přepracovaným vozem a vylepšenou pohonnou jednotkou by se ale situace měla změnit.
"Jde o zcela odlišné prostředí, v němž už nějakou chvíli pracujeme na pohonné jednotce a voze pro rok 2016. Vsadíme na to všechno. Vstupujeme do sezóny se zcela přepracovaným motorem a vozem, a já si jsem celkem jistý tím, že Ferrari bude zpět, skutečným soupeřem, ne dohánějícím umělcem," popisuje Marchionne.
S působením šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho a závodního týmu Ferrari je v letošní sezóně spokojený: "Těší mě práce, kterou odvádí Maurizio. On, James Allison a kluci pracující na motoru jsou skupinou lidí, kteří za posledních 12 usilovnou prací napravili to, co jsem považoval za skutečné technické nedostatky."
"Tyto problémy jsou už převážně za námi. Myslím si, že dnes s sebou přenášíme určitá technická omezení týkající se vývoje výkonů současných pohonných jednotek, protože jde o potíže, které nemohou být odstraněny v čase, který máme," dodává pro Sky Sports Marchionne.
Ferrari letos zbývají poslední 4 žetony, stejně jako Hondě. Renault jich má dokonce 12, Mercedes už vyčerpal všechny. Po sezóně ale všem výrobcům přibude dalších 25 žetonů, které budou moci uplatnit na vylepšení svých pohonných jednotek pro sezónu 2016.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.