Mercedes zamítl dodávky motorů pro Red Bull, pro které šlo pro příští sezónu o volbu číslo jedna. Podle odborného poradce Helmuta Marka toho budou ještě jejich němečtí rivalové litovat.
Jak jsme vás již dříve informovali, vedení Mercedesu se rozhodlo neposkytovat své pohonné jednotky Red Bull, který se rozchází s Renaultem, a proto hledá nového motorového partnera.
"Rozhovory s Mercedesem skončili ještě dříve, než došlo na detaily. Byly tam určité specifické požadavky, ale nedostali jsme se ani k tomu, abychom je podrobně probrali. Teď se uvidí, jaké motory budeme používat," popisuje pro SpeedWeek Marko, který nese nelibě přístup Mercedes.
"Možná je budeme moci s novým balíkem porazit. Pak to bude mnohem nepříjemnější, než kdybychom to dokázali s motorem Mercedes," hrozí odborný poradce Red Bullu, který nyní o pohonných jednotkách pro příští rok jedná s Ferrari. Jeho šéf Maurizio Arrivabene uvedl, že se silných soupeřů nebojí. A výkonný ředitel Fiatu Sergio Marchionne již v červnu uvedl, že pokud si to bude rakouský tým přát, rádi jim svůj motor poskytnou.
Red Bull se s Renaultem sejde ještě před Singapurem, aby projednali ukončení svého partnerství: "Můžeme říci, že s Renaultem budeme mít v Singapuru nebo ještě před tím schůzku. Na ní probereme všechny tyto věci a pokusíme se přijít řešení," prozrazuje Marko. Na otázku, zda půjde o předčasné ukončení kontraktu na konci roku, odpověděl: "Více toho můžu říct až po naší schůzce."
Rakouský tým ukončením spolupráce s Renaultem nepřijde jen o motorového partnera, ale také o 88 milionů Eur (2,4 miliardy Kč) od jeho sponzorů - společností Total a Infiniti.
Čas na rozhodnutí se krátí, týmy jsou pod tlakemStále se také čeká na to zda se Renault rozhodne převzít Lotus nebo z F1 vycouvá. S tím, jak týmy přesouvají svou pozornost k vozům pro rok 2016, se Red Bullu krátí čas - pro přípravu nového monopostu potřebuje znát budoucího dodavatele motorů a jejich parametry.
Kritické to podle Marka ale pro Red Bull ještě není: "Ne, protože Red Bull má velmi vysoké technické standardy. Nejsme pod tak velkým tlakem jako například Toro Rosso, protože jsou mnohem menším týmem. Ale jedna věc je jistá: čím dříve se rozhodneme, tím lépe to bude."
Tvrdí, že kromě Ferrari mají z krátkodobého hlediska ještě jiné možnosti. Scuderia je však tou nejpravděpodobnější variantou: "Pro nás by šlo o první krok mít opět konečně konkurenceschopný motor," uvádí k případné dohodě s Maranellem. "Pak bychom nebyli znevýhodněni hned od počátku."
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.