Mercedes zamítl dodávky motorů pro Red Bull, pro které šlo pro příští sezónu o volbu číslo jedna. Podle odborného poradce Helmuta Marka toho budou ještě jejich němečtí rivalové litovat.
Jak jsme vás již dříve informovali, vedení Mercedesu se rozhodlo neposkytovat své pohonné jednotky Red Bull, který se rozchází s Renaultem, a proto hledá nového motorového partnera.
"Rozhovory s Mercedesem skončili ještě dříve, než došlo na detaily. Byly tam určité specifické požadavky, ale nedostali jsme se ani k tomu, abychom je podrobně probrali. Teď se uvidí, jaké motory budeme používat," popisuje pro SpeedWeek Marko, který nese nelibě přístup Mercedes.
"Možná je budeme moci s novým balíkem porazit. Pak to bude mnohem nepříjemnější, než kdybychom to dokázali s motorem Mercedes," hrozí odborný poradce Red Bullu, který nyní o pohonných jednotkách pro příští rok jedná s Ferrari. Jeho šéf Maurizio Arrivabene uvedl, že se silných soupeřů nebojí. A výkonný ředitel Fiatu Sergio Marchionne již v červnu uvedl, že pokud si to bude rakouský tým přát, rádi jim svůj motor poskytnou.
Red Bull se s Renaultem sejde ještě před Singapurem, aby projednali ukončení svého partnerství: "Můžeme říci, že s Renaultem budeme mít v Singapuru nebo ještě před tím schůzku. Na ní probereme všechny tyto věci a pokusíme se přijít řešení," prozrazuje Marko. Na otázku, zda půjde o předčasné ukončení kontraktu na konci roku, odpověděl: "Více toho můžu říct až po naší schůzce."
Rakouský tým ukončením spolupráce s Renaultem nepřijde jen o motorového partnera, ale také o 88 milionů Eur (2,4 miliardy Kč) od jeho sponzorů - společností Total a Infiniti.
Čas na rozhodnutí se krátí, týmy jsou pod tlakemStále se také čeká na to zda se Renault rozhodne převzít Lotus nebo z F1 vycouvá. S tím, jak týmy přesouvají svou pozornost k vozům pro rok 2016, se Red Bullu krátí čas - pro přípravu nového monopostu potřebuje znát budoucího dodavatele motorů a jejich parametry.
Kritické to podle Marka ale pro Red Bull ještě není: "Ne, protože Red Bull má velmi vysoké technické standardy. Nejsme pod tak velkým tlakem jako například Toro Rosso, protože jsou mnohem menším týmem. Ale jedna věc je jistá: čím dříve se rozhodneme, tím lépe to bude."
Tvrdí, že kromě Ferrari mají z krátkodobého hlediska ještě jiné možnosti. Scuderia je však tou nejpravděpodobnější variantou: "Pro nás by šlo o první krok mít opět konečně konkurenceschopný motor," uvádí k případné dohodě s Maranellem. "Pak bychom nebyli znevýhodněni hned od počátku."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.