Pirelli dnes oznámilo, jaké druhy pneumatik týmům Formule 1 dodá pro závody v Singapuru, v Suzuce a v Soči. Dvakrát se dočkáme super-měkkých směsí, jednou těch nejtvrdších.
Příští týden se v Singapuru dostanou ke slovu ty nejměkčí pneumatiky, které italský výrobce nabízí, tj. super-měkká směs s červeným označením a měkká žluté barvy. Ideálně vyhovují vlastnostem městského okruhu Marina Bay: rychle se zahřívají a poskytují maximální mechanickou přilnavost.
V Japonsku se naopak bude závodit na tom nejtvrdším, co Pirelli má letos k dispozici: na středně-tvrdých (bílé označení) a tvrdých (oranžové) pneumatikách, které se dobře vyrovnávají s vysokými energetickými požadavky rychlých a náročných zatáček v Suzuce. Letos se tam bude závodit dříve, proto se očekávají vyšší teploty.
Do Ruska zamíří Pirelli se stejnou kombinací jako do Singapuru: se super-měkkými a měkkými pneumatikami, jež by se měly dobře vyrovnat s širokou škálou zatáček a s jemným asfaltem v Soči, kde se velká cena pojede teprve podruhé.
V prvních dvou případech se jedná o stejné alokace jako minulý rok, pouze pro Velkou cenu Ruska sáhl italský dodavatel po pneumatikách o stupeň měkčích.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.