Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko potvrdil, že jim Mercedes odmítl poskytovat své pohonné jednotky. Rakouský tým se proto obrátí na Ferrari.
Red Bull předčasně ukončil kvůli nedostatečné výkonnosti svou smlouvu s Renaultem na rok 2016, kdy s největší pravděpodobností přejdou na motory Ferrari. Usilovali sice o dohodu s Mercedesem, jeho vedení nakonec bylo proti.
Marko to pro německá média potvrzuje: "Pokud jde o nás, záležitost s Mercedesem je uzavřená. Nyní se soustředíme někde jinde." Proti dohodě s Red Bullem bylo nejen vedení mateřského Daimleru zastupované Dieterem Zetschem, nezamlouvalo se to ani jezdcům.
Lewis Hamilton byl minulý týden proti, "pokud to myslíte vážně s vítězstvími v šampionátech. Jsme tady kvůli vítězstvím, takže to opravdu nepotřebujeme. Neplyne z toho žádný finanční užitek, takže si myslím, že to je dobré tak, jak to je."
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene uvedl, že se soupeřů nebojí a že by neměl žádný problém s tím, aby Red Bullu poskytoval své motory. V paddocku v Monze jednal o případném novém partnerství s šéfem Red Bullu Christianem Hornerem a s Berniem Ecclestonem.
Jak to příští rok zřejmě dopadne s motory? Honda s Renaultem by poháněly po jednom týmu, Mercedes čtyři a Ferrari pět.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.