Nico Hülkenberg věří, že se jeho monopost Force India VJM08 potýkal v Itálii s neznámým problémem, proto v kvalifikaci ani v závodě nemohl držet krok se svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Němec, který s indickou stájí minulý týden prodloužil smlouvu o další dva roky, za svým mexickým týmovým kolegou zaostal o 19 sekund, a cílem projel jako sedmý. V závěru oho pod tlak dostali také Marcus Ericsson se Sauberem a Daniel Ricciardo s Red Bullem.
"Abych byl upřímný, tak jsem z toho celkem frustrovaný, protože jsem po celý závod neměl rychlost. Jsem přesvědčený, že něco bylo s autem špatně. Z pátku na sobotu jsme něco na něm změnili a pak už nikdy nebylo stejné," popisuje Hülkenberg.
"V závodě jsem neměl šanci se držet Checa [Péreze]. Zkrátka na to auto nemělo. Jen jsem se smýkal a opotřebovával zadní pneumatiky. Pátek přitom vypadal velmi slibně, ale v sobotu jsme měli v Q3 problém a v závodě jsem bojoval se zbraní, která ve skutečnosti zbraní nebyla," pokračuje zklamaně německý pilot.
Kvůli pneumatikám dokonce přemýšleli o druhé zastávce: "Hovořili jsme o ní, protože jsem nebyl vůbec spokojený a nemyslel jsem si, že to do cíle ubráním před Ericssonem. V určitou chvíli ve druhém stintu mi to přišlo velmi špatné."
S doporučenými vyššími tlaky pneumatik pro Velkou cenu Itálie to ale podle něj nemělo nic společného: "Ne, absolutně ne. Myslím, že se to týká našeho auta a toho, co jsme udělali v noci z pátku na sobotu - čistě jen toho. Musíme to prošetřit, abychom tomu přišli na kloub, protože [výkonnost] byla celkem dost nízká."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.