Nico Hülkenberg věří, že se jeho monopost Force India VJM08 potýkal v Itálii s neznámým problémem, proto v kvalifikaci ani v závodě nemohl držet krok se svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Němec, který s indickou stájí minulý týden prodloužil smlouvu o další dva roky, za svým mexickým týmovým kolegou zaostal o 19 sekund, a cílem projel jako sedmý. V závěru oho pod tlak dostali také Marcus Ericsson se Sauberem a Daniel Ricciardo s Red Bullem.
"Abych byl upřímný, tak jsem z toho celkem frustrovaný, protože jsem po celý závod neměl rychlost. Jsem přesvědčený, že něco bylo s autem špatně. Z pátku na sobotu jsme něco na něm změnili a pak už nikdy nebylo stejné," popisuje Hülkenberg.
"V závodě jsem neměl šanci se držet Checa [Péreze]. Zkrátka na to auto nemělo. Jen jsem se smýkal a opotřebovával zadní pneumatiky. Pátek přitom vypadal velmi slibně, ale v sobotu jsme měli v Q3 problém a v závodě jsem bojoval se zbraní, která ve skutečnosti zbraní nebyla," pokračuje zklamaně německý pilot.
Kvůli pneumatikám dokonce přemýšleli o druhé zastávce: "Hovořili jsme o ní, protože jsem nebyl vůbec spokojený a nemyslel jsem si, že to do cíle ubráním před Ericssonem. V určitou chvíli ve druhém stintu mi to přišlo velmi špatné."
S doporučenými vyššími tlaky pneumatik pro Velkou cenu Itálie to ale podle něj nemělo nic společného: "Ne, absolutně ne. Myslím, že se to týká našeho auta a toho, co jsme udělali v noci z pátku na sobotu - čistě jen toho. Musíme to prošetřit, abychom tomu přišli na kloub, protože [výkonnost] byla celkem dost nízká."
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.