Mercedes stále prošetřuje závadu nové specifikace pohonné jednotky Nica Rosberga, který s ní měl problémy v sobotu dopoledne. Kvalifikaci a závod pak musel odjet se starým motorem, který měl navíc na svém kontě již pět závodů.
U nového motoru, na který Mercedes vyčerpal všech svých 7 žetonů, se ve třetím tréninku objevil problém, který vznikl kvůli úniku chladicí kapaliny a následné kontaminaci motoru. V Brixworthu nyní prošetřují, zda jej budou moci letos ještě použít. Pokud ne, musel by Rosberg nasadit za dva týdny v Singapuru svou letošní čtvrtou pohonnou jednotku.
"Ještě nevíme, zda byl definitivně poškozen. Nešlo o specifickou chybu motoru. Šlo o únik z chladicího systému, který vedl k jeho selhání," upřesňuje sportovní ředitel Toto Wolff.
"Jasně jsme viděli, že Ferrari dosáhlo s motorem pokroku a byli nám blíže, ale jak už jsme dříve řekli, náš motor představuje nový směr vývoje. Nejde čistě o výkonnostní faktor, jsou za tím další věci. Jde o odlišný směr. Když jsme se ho vydali prozkoumat, očekávali jsme vyšší výkonnost ve středně- až dlouhodobém horizontu. Nejde tedy o krátkodobé zisky. V této poslední fázi nepředstavuje velký pokrok," objasňuje šéf Mercedesu.
Wolff je přesvědčen o tom, že odvážná strategie vývoje a nasazení nového motoru je klíčová pro pokrok, který chtějí v roce 2016 dosáhnout. "Přivezli jsme tem motor čtvrté fáze, protože chceme pochopit, zda je směr vývoje správný. Šlo o trochu riskantní rozhodnutí."
"Viděli jsme, co se stalo Nicovi, což bylo výsledkem toho motoru. Při testech spolehlivosti jsme se dostali v ujeté vzdálenosti daleko, stále ale nebyly dokončeny. Když se tedy ohlédneme zpět, přišli jsme o auto a Nico o cenné body. Tohle je ale velmi soutěživý šampionát. Příští rok tomu bude stejně. Čím dříve pochopíme, kterým směrem se ubírat, tím lépe," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.