Mercedes stále prošetřuje závadu nové specifikace pohonné jednotky Nica Rosberga, který s ní měl problémy v sobotu dopoledne. Kvalifikaci a závod pak musel odjet se starým motorem, který měl navíc na svém kontě již pět závodů.
U nového motoru, na který Mercedes vyčerpal všech svých 7 žetonů, se ve třetím tréninku objevil problém, který vznikl kvůli úniku chladicí kapaliny a následné kontaminaci motoru. V Brixworthu nyní prošetřují, zda jej budou moci letos ještě použít. Pokud ne, musel by Rosberg nasadit za dva týdny v Singapuru svou letošní čtvrtou pohonnou jednotku.
"Ještě nevíme, zda byl definitivně poškozen. Nešlo o specifickou chybu motoru. Šlo o únik z chladicího systému, který vedl k jeho selhání," upřesňuje sportovní ředitel Toto Wolff.
"Jasně jsme viděli, že Ferrari dosáhlo s motorem pokroku a byli nám blíže, ale jak už jsme dříve řekli, náš motor představuje nový směr vývoje. Nejde čistě o výkonnostní faktor, jsou za tím další věci. Jde o odlišný směr. Když jsme se ho vydali prozkoumat, očekávali jsme vyšší výkonnost ve středně- až dlouhodobém horizontu. Nejde tedy o krátkodobé zisky. V této poslední fázi nepředstavuje velký pokrok," objasňuje šéf Mercedesu.
Wolff je přesvědčen o tom, že odvážná strategie vývoje a nasazení nového motoru je klíčová pro pokrok, který chtějí v roce 2016 dosáhnout. "Přivezli jsme tem motor čtvrté fáze, protože chceme pochopit, zda je směr vývoje správný. Šlo o trochu riskantní rozhodnutí."
"Viděli jsme, co se stalo Nicovi, což bylo výsledkem toho motoru. Při testech spolehlivosti jsme se dostali v ujeté vzdálenosti daleko, stále ale nebyly dokončeny. Když se tedy ohlédneme zpět, přišli jsme o auto a Nico o cenné body. Tohle je ale velmi soutěživý šampionát. Příští rok tomu bude stejně. Čím dříve pochopíme, kterým směrem se ubírat, tím lépe," dodává sportovní ředitel Mercedesu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.