Ferrari neztrácí hlavu kvůli tomu, že se jim nepodařilo stáhnout náskok Mercedesu, přestože pro vývoj motorů už použilo více žetonů.
Přes povzbudivý výsledek v kvalifikaci se v závodě překvapení nekonalo - rudé vozy na domácí půdě výrazně ztrácely na Lewise Hamiltona, jenž s novým motorem dorazil do cíle s náskokem 25 sekund.
Jaké pocity má z výkonnějšího motoru, na který Scuderia využila před Monzou další tři žetony, šéf Maurizio Arrivabene? "Vždy jsem tvrdil, že v našem vývoji auta a motoru šlo o strategii postupného vývoje. Tady jsme utratili pár žetonů. S výkonností motoru jsme byli spokojeni, musíme ale také nyní až do konce této sezóny pracovat na jeho spolehlivosti."
"Nyní půjde o taktické rozhodnutí, co uděláme se zbývajícími žetony. Na vývoji auta samozřejmě stále pracujeme. Nevzdáváme se a společně budeme pokračovat. Auto neznamená motor, jde o auto celkově," pokračuje šéf Ferrari.
Mercedes před Monzou využil všech svých 7 žetonů, nový motor nakonec použil pouze u Hamiltona, protože Rosberg s ním měl v sobotu potíže. Svůj náskok na soupeře si díky tomu udržel. Ferrari a Hondě ale stále zbývají 4 žetony, Renaultu dokonce 12. Novou pohonnou jednotku se francouzský výrobce chystá představit v Rusku.
Z Monzy si Arrivabene odváží pozitiva i přes to, že Räikkönen po kvalifikování se do první řady mizerně odstartoval: "Kimi odjel skvělou kvalifikaci, všechny nás to potěšilo. V závodě to trochu podělal. Musíme to stále zkontrolovat, ale nejspíše to pokazil svými prsty. Během závodu ale předjel mnoho, mnoho dalších vozů, bylo to fantastické ho pozorovat.
Pokud jde o Seba, pak je druhé místo zde v Monze pro nás neuvěřitelným výsledkem, i když jsme doufali v dobrý start obou pilotů, abychom dosáhli více. Jsem spokojení," dodal.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.