Ferrari neztrácí hlavu kvůli tomu, že se jim nepodařilo stáhnout náskok Mercedesu, přestože pro vývoj motorů už použilo více žetonů.
Přes povzbudivý výsledek v kvalifikaci se v závodě překvapení nekonalo - rudé vozy na domácí půdě výrazně ztrácely na Lewise Hamiltona, jenž s novým motorem dorazil do cíle s náskokem 25 sekund.
Jaké pocity má z výkonnějšího motoru, na který Scuderia využila před Monzou další tři žetony, šéf Maurizio Arrivabene? "Vždy jsem tvrdil, že v našem vývoji auta a motoru šlo o strategii postupného vývoje. Tady jsme utratili pár žetonů. S výkonností motoru jsme byli spokojeni, musíme ale také nyní až do konce této sezóny pracovat na jeho spolehlivosti."
"Nyní půjde o taktické rozhodnutí, co uděláme se zbývajícími žetony. Na vývoji auta samozřejmě stále pracujeme. Nevzdáváme se a společně budeme pokračovat. Auto neznamená motor, jde o auto celkově," pokračuje šéf Ferrari.
Mercedes před Monzou využil všech svých 7 žetonů, nový motor nakonec použil pouze u Hamiltona, protože Rosberg s ním měl v sobotu potíže. Svůj náskok na soupeře si díky tomu udržel. Ferrari a Hondě ale stále zbývají 4 žetony, Renaultu dokonce 12. Novou pohonnou jednotku se francouzský výrobce chystá představit v Rusku.
Z Monzy si Arrivabene odváží pozitiva i přes to, že Räikkönen po kvalifikování se do první řady mizerně odstartoval: "Kimi odjel skvělou kvalifikaci, všechny nás to potěšilo. V závodě to trochu podělal. Musíme to stále zkontrolovat, ale nejspíše to pokazil svými prsty. Během závodu ale předjel mnoho, mnoho dalších vozů, bylo to fantastické ho pozorovat.
Pokud jde o Seba, pak je druhé místo zde v Monze pro nás neuvěřitelným výsledkem, i když jsme doufali v dobrý start obou pilotů, abychom dosáhli více. Jsem spokojení," dodal.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.