Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene uvádí, že by Ferrari nemělo problém s dodávkami motoru pro jednoho ze svých úhlavních soupeřů - pro Red Bull.
Poté, co Red Bull ukončil svůj vztah s Renaultem a Mercedes mu odmítl poskytnout své pohonné jednotky, se z Ferrari stala jediná možnost rakouského týmu. Šéf stáje z Maranella navíc uvádí, že by se svému silnému rivalovi své motory dodávat nebáli.
"Je to těžké hovořit o druhých. Teoreticky mají velká jména - s Neweyem jako se svým hlavním konstruktérem. A je lehké si představit, že když jim dáte motor, pak postaví děsivé šasi, a proto budou opravdu konkurenceschopní," popisuje Arrivabene.
"Pokud jde o můj tým, mí inženýři a aerodynamici vědí, co je třeba. Z tohoto důvodu nemám problém," souhlasí s dodávkami motorů pro Red Bull. "A konkurence je hezká, když máte silného soupeře."
"To však neznamená, že zítra ráno dáme naše motory Red Bullu nebo Toro Rosso. Nevidím v tom ale žádný problém poskytnout náš motor jiného týmu nebo se obávat konkurence ještě před tím, než začnou. To není tím správným duchem soupeření nebo tím, co reprezentuje Ferrari. Bojujeme s každým," dodává Arrivabene.
Red Bull dostal povolení od Renaultu najít si nového motorového partnera. Francouzi usilující o odkoupení Lotusu nyní u Ecclestonea hledají záruku toho, že by nepřišli o finanční bonusy, pokud by stáj z Enstone převzali.
Mercedes, si je dobře vědom kvalit aerodynamického oddělení a šasi z Milton Keynes, zřejmě pod svá křídla převezmou Manor. U Ferrari by příští rok ale měli s Red Bullem (a případně i s Toro Rosso) napilno - kromě Sauberu se na jejich motory totiž těší také nově vstupující Haas.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.