Red Bull má téměř po naději na to, že by jeho monoposty mohly příští rok pohánět motory Mercedesu. Vedení německé automobilky dospělo k názoru, že by to nebylo pro její závodní tým prospěšné.
Red Bull po neúspěšném partnerství s Renaultem usiloval, aby jejich pohonné jednotky v roce 2016 nahradil Mercedes. Doufal, že jeho vedení zláká na svou stranu atraktivitou své značky.
Předseda mateřského Daimleru Dieter Zetsche tím ale po rozhovoru s Totem Wolffem a Nikim Laudou během Velké ceny Itálie nikterak nebyl. A bez jeho podpory neexistuje skoro žádná šance na to, aby k dohodě došlo, pokud by o ní Red Bull formálně požádal.
Mercedes se obává, že by po rozsáhlých investicích do F1 přišel o svou konkurenční výhodu, kterou mu dávají jeho pohonné jednotky. Ty jsou podle Zetscheho klíčem jejich současných úspěchů. Navíc se obává o potenciální škody, které by jeho značka mohla utrpět, pokud by si Red Bull v případě porážky stěžoval na nerovný přístup.
Zbývá FerrariRed Bullu tak na spojení s Mercedesem zbývá již jen malá naděje - to v případě, že by s tím vedení německé automobilky na poslední chvíli souhlasilo. Reálně mu zbývá pro rok 2016 již pouze Ferrari, se kterým v průběhu závodního víkendu v Itálii jednali Christian Horner a Helmut Marko.
Rakouský tým již v Belgii informoval svého současného motorového partnera o tom, že chtějí kvůli nedostatku výkonnosti smlouvu předčasně ukončit. U Renaultu se během posledních dnů rozhodli, že Red Bullu proto nebudou bránit v hledání nového dodavatele.
Horner včera v Monze po závodě řekl, že čekají na oficiální odpověď Renaultu: "Začíná nás teď tlačit čas. Máme záři a všichni potřebují vědět, jaká má Renault plány do budoucnosti. Do dvou týdnů bychom měli všichni vědět, jaký Renault zaujal postoj."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.