Red Bull má téměř po naději na to, že by jeho monoposty mohly příští rok pohánět motory Mercedesu. Vedení německé automobilky dospělo k názoru, že by to nebylo pro její závodní tým prospěšné.
Red Bull po neúspěšném partnerství s Renaultem usiloval, aby jejich pohonné jednotky v roce 2016 nahradil Mercedes. Doufal, že jeho vedení zláká na svou stranu atraktivitou své značky.
Předseda mateřského Daimleru Dieter Zetsche tím ale po rozhovoru s Totem Wolffem a Nikim Laudou během Velké ceny Itálie nikterak nebyl. A bez jeho podpory neexistuje skoro žádná šance na to, aby k dohodě došlo, pokud by o ní Red Bull formálně požádal.
Mercedes se obává, že by po rozsáhlých investicích do F1 přišel o svou konkurenční výhodu, kterou mu dávají jeho pohonné jednotky. Ty jsou podle Zetscheho klíčem jejich současných úspěchů. Navíc se obává o potenciální škody, které by jeho značka mohla utrpět, pokud by si Red Bull v případě porážky stěžoval na nerovný přístup.
Zbývá FerrariRed Bullu tak na spojení s Mercedesem zbývá již jen malá naděje - to v případě, že by s tím vedení německé automobilky na poslední chvíli souhlasilo. Reálně mu zbývá pro rok 2016 již pouze Ferrari, se kterým v průběhu závodního víkendu v Itálii jednali Christian Horner a Helmut Marko.
Rakouský tým již v Belgii informoval svého současného motorového partnera o tom, že chtějí kvůli nedostatku výkonnosti smlouvu předčasně ukončit. U Renaultu se během posledních dnů rozhodli, že Red Bullu proto nebudou bránit v hledání nového dodavatele.
Horner včera v Monze po závodě řekl, že čekají na oficiální odpověď Renaultu: "Začíná nás teď tlačit čas. Máme záři a všichni potřebují vědět, jaká má Renault plány do budoucnosti. Do dvou týdnů bychom měli všichni vědět, jaký Renault zaujal postoj."
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.