Nico Rosberg odstavil svůj hořící monopost ve 4. zatáčce nikoliv kvůli poruše motoru, ale kvůli selhání jeho chlazení.
Mercedes sice přijel do Itálie s novými pohonnými jednotkami, na jejichž vylepšení vyčerpal všech svých 7 letošních žetonů, jenže ten musel po trénincích z Rosbergova vozu ven kvůli úniku kapaliny z chladicího systému a kontaminaci pohonné jednotky. "Budeme ji muset v příštích dnech prohlédnout a rozhodnout se, jestli ji v budoucích závodech ještě budeme moci využít," potvrdil německý tým.
A tak zatímco Lewis Hamilton prožíval naprosto bezproblémový víkend s novým výkonnějším motorem, jeho týmový kolega usilující o zvrat ve vývoji šampionátu čelil před kvalifikací vážnému problému: "Víkend byl pro mě velmi náročný. Kvůli problémům s mým vozem jsem nemohl bojovat o vítězství." Rosberg dostal opotřebovaný motor, u kterého v Monze hraje roli kůň pod kapotou.
"S každým ujetým kilometrem ztrácíte trochu výkonu. Monza je tratí, kde záleží na výkonu nejvíce, potřebujete dobrý motor. Proto je velkým zklamáním, že k tomu dochází zrovna tady. Jde opravdu o velký kompromis," smutnil pilot Mercedesu. Podle technického ředitele Paddyho Lowea kvůli degradaci motoru ztrácel kolem 0,1 - 0,2 sekundy v každém kole.
Přesto po nevydařeném startu jel dobrý závod. Díky podseknutí při prvních zastávkách se dostal před oba Williamsy a v závěru stíhal Vettela. Jenže tři kola před koncem se mu z vozu zakouřilo a on musel svůj monopost bezmocně odstavit.
Na vině ale nebyl starý motor, ale další závada chladiče. "Motor jel svůj šestý závod, takže toho měl hodně najeto. Ale nakonec nešlo o motor, který selhal, ale o únik v chladicím systému, jenž způsobil odstoupení Nica," bránil sportovní ředitel Toto Wolff rozhodnutí použít starý motor místo nasazení nového a penalizace.
Před závadou se podle něj neobjevil ani náznak, že by musel Rosberg skončit předčasně: "Ne, nedostali jsme žádné varování. Trochu jsme mu ke konci závodu přidali ve snaze dostihnout Sebastiana [Vettela], a pak přišel jeho konec," dodává Wolff.
Zašel Mercedes příliš daleko ve snaze dostat Nica na druhé místo poté, co se mu podařilo stáhnout náskok Vettela na 1,2 sekundy? Po svém odstoupení na vedoucího Hamiltona ztrácí německý pilot 7 závodů před koncem již 53 bodů. I kdyby tedy všechny zbývající závody vyhrál a jeho týmový kolega dojel za ním na druhém místě, k zisku titulu mu to stačit nebude.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.