První dva týmy šampionátu do Monzy přivážejí nové specifikace svých pohonných jednotek. V čem jsou lepší a kolik žetonů za jejich vývoj utratili?
Stříbrné šípy využily před Velkou cenou Itálie rovnou všech sedm žetonů, které jim zbývaly pro vývoj motorů v letošní sezóně. Novou verzi bude mít ale k dispozici pouze tovární tým - Force India, Lotus a Williams si na ní budou muset počkat.
Znamená to, že Lewis Hamilton a Nico Rosberg nastoupí s třetími pohonnými jednotkami. Kromě výkonu se u nich zlepšila také spolehlivost, palivová efektivita a robustnost. Mercedes nechtěl zabíhat do detailů úprav, své rozhodnutí popsal pouze jako "taktické," aby urychlil vývoj pro sezónu 2016.
Nový motor jim má pomoci také ověřit nové palivo a olej Petronasu. Lewis Hamilton k tomu řekl: "Jde hlavně o spolehlivost, o palivo a o zlepšení efektivity. Nejsme tady kvůli tomu, abychom udělali obrovský pokrok. Je to o zlepšení spolehlivosti, abychom mohli motor více zatěžovat. Kluci přirozeně pracovali tvrdě na tom, abych tady ten motor měli, takže tuto změnu vnímám pozitivně."
Mercedes ale není jediný, kdo připravil pro Monzu vylepšený motor. Na domácí dráze se chce předvést i Ferrari, které na novou verzi vyčerpalo další tři žetony. Bude to stačit, aby si to se Stříbrnými šípy mohly rozdat před početnými davy svých tifosi o vítězství?
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.