Úřadujícímu mistrovi světa Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí nápad dodávat motory Mercedes, s nimiž závodí, jednomu z jejich největších soupeřů - stáji Red Bull. Nebylo by to výhodné finančně, navíc by to ohrozilo jejich tažení za dalšími tituly.
Rakouská stáj by velmi ráda přešla na nejvýkonnější pohonné jednotky a vyvázala se ze smlouvy s Renaultem, podle lídra šampionátu by to však nebylo rozumné.
"Pokud chcete vážně vyhrávat mistrovské tituly, pak to zřejmě není moc dobrý nápad. Red Bull je skvělý tým, ale je to jako dávat naše motory Ferrari. Opravdu to nepotřebujeme. Z finančního hlediska z toho neplyne žádný užitek. Je to dobře tak, jak to je," popisuje britský pilot, který v Monze překvapuje svým vzezřením - vlasy nabarvenými na blond.
Red Bull s Renaultem vyhrál čtyři tituly v letech 2010 - 2013 a má s ním platnou smlouvu i na příští rok, po přechodu na přeplňované hybridní pohonné jednotky ale ztrácí na jak na Mercedes, tak i na Ferrari.
Francouzská automobilka zvažuje své další působení v F1 a směr, kterým se vydá (hovoří se o odkoupení Lotusu), protože partnerství s Red Bullem z marketingového hlediska nefunguje.
Šéf Red Bullu Christian Horner na otázku, zda se snaží již od příští sezóny dohodnout s Mercedesem, odpověděl: "Naším cílem je být co nejdříve konkurenceschopnými. Chceme hlavně porozumět situaci s Renaultem, a jak moc jsou odhodláni zajistit, aby byli znovu konkurenceschopní."
Pokud se Red Bull rozejde s Renaultem a nedohodne se s Mercedesem, nezbude mu nic jiného, než odebírat motory Ferrari, protože Honda má svých problémů až nad hlavu a příští rok ještě nebude schopná pohánět jiný tým kromě McLarenu.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.