Závodní víkend v Itálii ještě nezačal, a už se nám to začíná plnit penalizacemi. Tentokrát svůj záměr nasadit nové motory u Daniela Ricciarda a Daniila Kvjata potvrdil Red Bullu.
Šéf týmu Christian Horner již v Belgii naznačil, že budou piloti zřejmě potřebovat nové motory před svým výletem do Monzy, která klade kvůli dlouhým rovinkám a rychlým zatáčkám velký důraz zejména na jejich výkon.
Nyní potvrdil, že Ricciardo s Kvjatem budou za jejich výměnu oba odsunuti na startovním roštu o 10 míst dozadu, protože použijí již šesté letošní kusy, zatímco pravidla počet motorů na sezónu omezují pouze na čtyři.
"Tento víkend dostaneme pro oba vozy trest, půjde o šesté pohonné jednotky. S těmi, které máme, se již nacházíme mimo možné ujeté vzdálenosti. Musíme udělat to, co je třeba, abychom se mohli dostat na konec roku. Rozhodli jsme se je nasadit takticky v Monze, protože jde o okruh, kde jedete naplno 75 %, samozřejmě tedy nepůjde o náš nejsilnější okruh v roce," uvádí Horner, který očekává slibný výsledek v Singapuru.
Red Bull ví, že bez výkonnostního vylepšení bude v Monze na své největší soupeře - na Mercedes a Ferrari - hodně ztrácet. A o 25 koní vyšší výkon motoru, než má Renault, dokonce již avizovala i Honda ústy svého sportovního ředitele Jasuhisy Araje.
Rakouský tým možná provede u obou pilotů rovnou dvojnásobnou výměnu motorů a dalších komponent pohonné jednotky podobně jako McLaren ve Spa, kde za to britská stáj obdržela celkem 105 trestných míst. Protože se ale po změně pravidel FIA tresty nepřevádějí do dalších podniků ani do závodních penalizací, o moc nepřišla - Button s Alonsem startovali z posledních míst. V zásobě ale mají nyní pro zbytek sezóny dostatek čerstvých dílů.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.