Závodní víkend v Itálii ještě nezačal, a už se nám to začíná plnit penalizacemi. Tentokrát svůj záměr nasadit nové motory u Daniela Ricciarda a Daniila Kvjata potvrdil Red Bullu.
Šéf týmu Christian Horner již v Belgii naznačil, že budou piloti zřejmě potřebovat nové motory před svým výletem do Monzy, která klade kvůli dlouhým rovinkám a rychlým zatáčkám velký důraz zejména na jejich výkon.
Nyní potvrdil, že Ricciardo s Kvjatem budou za jejich výměnu oba odsunuti na startovním roštu o 10 míst dozadu, protože použijí již šesté letošní kusy, zatímco pravidla počet motorů na sezónu omezují pouze na čtyři.
"Tento víkend dostaneme pro oba vozy trest, půjde o šesté pohonné jednotky. S těmi, které máme, se již nacházíme mimo možné ujeté vzdálenosti. Musíme udělat to, co je třeba, abychom se mohli dostat na konec roku. Rozhodli jsme se je nasadit takticky v Monze, protože jde o okruh, kde jedete naplno 75 %, samozřejmě tedy nepůjde o náš nejsilnější okruh v roce," uvádí Horner, který očekává slibný výsledek v Singapuru.
Red Bull ví, že bez výkonnostního vylepšení bude v Monze na své největší soupeře - na Mercedes a Ferrari - hodně ztrácet. A o 25 koní vyšší výkon motoru, než má Renault, dokonce již avizovala i Honda ústy svého sportovního ředitele Jasuhisy Araje.
Rakouský tým možná provede u obou pilotů rovnou dvojnásobnou výměnu motorů a dalších komponent pohonné jednotky podobně jako McLaren ve Spa, kde za to britská stáj obdržela celkem 105 trestných míst. Protože se ale po změně pravidel FIA tresty nepřevádějí do dalších podniků ani do závodních penalizací, o moc nepřišla - Button s Alonsem startovali z posledních míst. V zásobě ale mají nyní pro zbytek sezóny dostatek čerstvých dílů.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.