Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Red Bullu si po slibném výkonu v Belgii před nadcházejícím víkendem celkem věří. A to i přesto, že se velká cena pojede na nejrychlejším okruhu v Monze, která klade důraz na maximální výkon hybridních pohonů.
Ve Spa sice musel odstoupit Daniel Ricciardo a Carlos Sainz, ale Daniil Kvjat předvedl v závěru výborné tempo a dojel čtvrtý, Max Verstappen po startu z chvostu startovního pole osmý. Monoposty poháněné Renaultem navíc po celý víkend dosahovaly nejvyšší rychlosti na rovinkách (viz kvalifikace a závod). Proto by i v Monze rádi na tyto výkony navázali.
"Z výkonnostního pohledu pro nás byla Velká cena Belgie pozitivní," uvádí provozní ředitel Renaultu Rémi Taffin. Výkon sice vyšší nebyl, ale "využití motoru bylo mnohem lepší, než jsme viděli na jiných vysokorychlostních okruzích, zlepšila se výkonnost a pohonné jednotky pracovaly dobře, obzvlášť ve spojení s konfigurací pro nízký přítlak," vysvětluje přínos menšího odporu na maximální dosahované rychlosti.
"Doufáme, že se v Monze svezeme na vlně ze Spa. Ona stále zůstává pro pohonné jednotky tou nejtěžší tratí roku, my však věříme, že poslední specifikace motoru na ní bude fungovat dobře. Tu budou využívat všichni piloti, takže bychom v Monze měli být schopni alespoň zopakovat tu výkonnost," pokračuje Taffin.
Inženýři závodních týmů Red Bull a Toro Rosso si tím ale tak jistí nejsou. Zatímco ve Spa bylo možné nedostatek přítlaku ve druhém sektoru vyvážit nižším odporem a vyššími rychlostmi v tom prvním a v třetím, v Monze už nastoupí všichni v konfiguraci pro minimální odpor.
Navíc nemá dojít k žádnému vylepšení na straně motoru - na ten si týmy musí počkat až do Velké ceny Ruska. Renault může pro výkonnostní pokrok vyčerpat 12 žetonů.
Francouzský výrobce motorů přesto očekává dobré výsledky: "Do Monzy můžeme jít se vztyčenými hlavami, jelikož víme, že se zbytkem pole můžeme bojovat rameno vedle ramena."
Těžký závod bude čekat Sainze, který se po problémech s motorem v Belgii zřejmě tento víkend nevyhne odsunu o 10 míst dozadu (více zde). A výměna motoru bude čekat také oba piloty Red Bullu - Ricciarda a Kvjata.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.