Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Red Bullu si po slibném výkonu v Belgii před nadcházejícím víkendem celkem věří. A to i přesto, že se velká cena pojede na nejrychlejším okruhu v Monze, která klade důraz na maximální výkon hybridních pohonů.
Ve Spa sice musel odstoupit Daniel Ricciardo a Carlos Sainz, ale Daniil Kvjat předvedl v závěru výborné tempo a dojel čtvrtý, Max Verstappen po startu z chvostu startovního pole osmý. Monoposty poháněné Renaultem navíc po celý víkend dosahovaly nejvyšší rychlosti na rovinkách (viz kvalifikace a závod). Proto by i v Monze rádi na tyto výkony navázali.
"Z výkonnostního pohledu pro nás byla Velká cena Belgie pozitivní," uvádí provozní ředitel Renaultu Rémi Taffin. Výkon sice vyšší nebyl, ale "využití motoru bylo mnohem lepší, než jsme viděli na jiných vysokorychlostních okruzích, zlepšila se výkonnost a pohonné jednotky pracovaly dobře, obzvlášť ve spojení s konfigurací pro nízký přítlak," vysvětluje přínos menšího odporu na maximální dosahované rychlosti.
"Doufáme, že se v Monze svezeme na vlně ze Spa. Ona stále zůstává pro pohonné jednotky tou nejtěžší tratí roku, my však věříme, že poslední specifikace motoru na ní bude fungovat dobře. Tu budou využívat všichni piloti, takže bychom v Monze měli být schopni alespoň zopakovat tu výkonnost," pokračuje Taffin.
Inženýři závodních týmů Red Bull a Toro Rosso si tím ale tak jistí nejsou. Zatímco ve Spa bylo možné nedostatek přítlaku ve druhém sektoru vyvážit nižším odporem a vyššími rychlostmi v tom prvním a v třetím, v Monze už nastoupí všichni v konfiguraci pro minimální odpor.
Navíc nemá dojít k žádnému vylepšení na straně motoru - na ten si týmy musí počkat až do Velké ceny Ruska. Renault může pro výkonnostní pokrok vyčerpat 12 žetonů.
Francouzský výrobce motorů přesto očekává dobré výsledky: "Do Monzy můžeme jít se vztyčenými hlavami, jelikož víme, že se zbytkem pole můžeme bojovat rameno vedle ramena."
Těžký závod bude čekat Sainze, který se po problémech s motorem v Belgii zřejmě tento víkend nevyhne odsunu o 10 míst dozadu (více zde). A výměna motoru bude čekat také oba piloty Red Bullu - Ricciarda a Kvjata.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.