Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Red Bullu si po slibném výkonu v Belgii před nadcházejícím víkendem celkem věří. A to i přesto, že se velká cena pojede na nejrychlejším okruhu v Monze, která klade důraz na maximální výkon hybridních pohonů.
Ve Spa sice musel odstoupit Daniel Ricciardo a Carlos Sainz, ale Daniil Kvjat předvedl v závěru výborné tempo a dojel čtvrtý, Max Verstappen po startu z chvostu startovního pole osmý. Monoposty poháněné Renaultem navíc po celý víkend dosahovaly nejvyšší rychlosti na rovinkách (viz kvalifikace a závod). Proto by i v Monze rádi na tyto výkony navázali.
"Z výkonnostního pohledu pro nás byla Velká cena Belgie pozitivní," uvádí provozní ředitel Renaultu Rémi Taffin. Výkon sice vyšší nebyl, ale "využití motoru bylo mnohem lepší, než jsme viděli na jiných vysokorychlostních okruzích, zlepšila se výkonnost a pohonné jednotky pracovaly dobře, obzvlášť ve spojení s konfigurací pro nízký přítlak," vysvětluje přínos menšího odporu na maximální dosahované rychlosti.
"Doufáme, že se v Monze svezeme na vlně ze Spa. Ona stále zůstává pro pohonné jednotky tou nejtěžší tratí roku, my však věříme, že poslední specifikace motoru na ní bude fungovat dobře. Tu budou využívat všichni piloti, takže bychom v Monze měli být schopni alespoň zopakovat tu výkonnost," pokračuje Taffin.
Inženýři závodních týmů Red Bull a Toro Rosso si tím ale tak jistí nejsou. Zatímco ve Spa bylo možné nedostatek přítlaku ve druhém sektoru vyvážit nižším odporem a vyššími rychlostmi v tom prvním a v třetím, v Monze už nastoupí všichni v konfiguraci pro minimální odpor.
Navíc nemá dojít k žádnému vylepšení na straně motoru - na ten si týmy musí počkat až do Velké ceny Ruska. Renault může pro výkonnostní pokrok vyčerpat 12 žetonů.
Francouzský výrobce motorů přesto očekává dobré výsledky: "Do Monzy můžeme jít se vztyčenými hlavami, jelikož víme, že se zbytkem pole můžeme bojovat rameno vedle ramena."
Těžký závod bude čekat Sainze, který se po problémech s motorem v Belgii zřejmě tento víkend nevyhne odsunu o 10 míst dozadu (více zde). A výměna motoru bude čekat také oba piloty Red Bullu - Ricciarda a Kvjata.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.