Sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj fanoušky McLarenu varuje, aby v Monze nečekali moc dobrý výsledek. Velmi rychlá trať jejich balíku nevyhovuje. Zlepšení by podle závodního ředitele Erica Boulliera mělo být patrné až v Singapuru.
"Monza je další rychlou tratí, která žel našemu balíku nesedí," začíná Araj pesimisticky. "Piloti tráví kvůli dlouhým rovinkám a rychlým zatáčkám většinu kola s naplno sešlápnutým plynem. A protože maximální výkon a minimální odpor jsou klíčové, tak víme, že je před námi tento víkend velká výzva."
"Uvědomujeme si, že je před námi stále spousta práce, ale také víme, že se ubíráme správným směrem, abychom začali naplňovat naše cíle. Jako vždy bude tým neúnavně pracovat a zůstane odhodlaný a soustředěný na práci, která jej čeká," pokračuje Araj, který se tento týden pochlubil tím, že jejich motor dosahuje už o 25 koní vyššího výkonu než Renault.
McLaren s Hondou dosahuje pokroku, ten ale zatím podle závodního ředitele Erica Boulliera není z vnějšku patrný: "Spa byl obzvlášť nelichotivým závodem pro náš balík, který ke zklamání zamaskoval mnoho známek pokroku, který jsme si přáli po letní přestávce vidět. Vždy jsme ale věděli, že Spa bude jednou z nejtěžších, ne-li vůbec nejtěžší velkou cenou sezóny."
"Na druhou stranu jsme si z toho víkendu odvezli také některá pozitiva a tvrdě pracujeme na tom, abychom dosáhli stejné konzistence ve výkonnosti pneumatik a zlepšeného vyvážení vozu, jaké jsme viděli ve Spa," vyzdvihuje dvě dobré stránky z Belgie.
"Očekáváme, že závod v Monze pro nás bude podobně složitý jako ve Spa, ale naším cílem je ho dokončit s oběma vozy a naučit se z víkendu co nejvíce v očekávání pro Singapur a dále, kde snad předvedeme zlepšenou rychlost," přeje si Boullier.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.