Sportovní ředitel Hondy Jasuhisa Araj fanoušky McLarenu varuje, aby v Monze nečekali moc dobrý výsledek. Velmi rychlá trať jejich balíku nevyhovuje. Zlepšení by podle závodního ředitele Erica Boulliera mělo být patrné až v Singapuru.
"Monza je další rychlou tratí, která žel našemu balíku nesedí," začíná Araj pesimisticky. "Piloti tráví kvůli dlouhým rovinkám a rychlým zatáčkám většinu kola s naplno sešlápnutým plynem. A protože maximální výkon a minimální odpor jsou klíčové, tak víme, že je před námi tento víkend velká výzva."
"Uvědomujeme si, že je před námi stále spousta práce, ale také víme, že se ubíráme správným směrem, abychom začali naplňovat naše cíle. Jako vždy bude tým neúnavně pracovat a zůstane odhodlaný a soustředěný na práci, která jej čeká," pokračuje Araj, který se tento týden pochlubil tím, že jejich motor dosahuje už o 25 koní vyššího výkonu než Renault.
McLaren s Hondou dosahuje pokroku, ten ale zatím podle závodního ředitele Erica Boulliera není z vnějšku patrný: "Spa byl obzvlášť nelichotivým závodem pro náš balík, který ke zklamání zamaskoval mnoho známek pokroku, který jsme si přáli po letní přestávce vidět. Vždy jsme ale věděli, že Spa bude jednou z nejtěžších, ne-li vůbec nejtěžší velkou cenou sezóny."
"Na druhou stranu jsme si z toho víkendu odvezli také některá pozitiva a tvrdě pracujeme na tom, abychom dosáhli stejné konzistence ve výkonnosti pneumatik a zlepšeného vyvážení vozu, jaké jsme viděli ve Spa," vyzdvihuje dvě dobré stránky z Belgie.
"Očekáváme, že závod v Monze pro nás bude podobně složitý jako ve Spa, ale naším cílem je ho dokončit s oběma vozy a naučit se z víkendu co nejvíce v očekávání pro Singapur a dále, kde snad předvedeme zlepšenou rychlost," přeje si Boullier.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.