Novopečený otec Nico Rosberg se vrací k závodu ve Spa a hovoří o svých očekáváních a cílech před Monzou. Mezi ně pochopitelně patří porážka svého týmového kolegy Lewise Hamiltona. Jak bude italská trať vyhovovat Mercedesu?
Od minulé velké ceny vstoupila v platnost nová pravidla týkající se startu - a ten se Nicovi Rosbergovi moc nepovedl. "Závod ve Spa byl rozhodně zklamáním. Můj start nebyl dobrý, takže na tom musím zapracovat. A také najít těch pár desetin v kvalifikaci navíc, abych se dostal zpět na špici," uvědomuje si německý pilot, jenž na vedoucího Hamiltona před posledními 8 podniky ztrácí 28 mistrovských bodů.
"Vím, že mám pod sebou auto, s nímž se můžu dostat na pole position a pokaždé vyhrát s tímto neuvěřitelným strojem, který tým postavil, v úvahu tedy nepřichází nic jiného. Na řadě je Monza a já už se nemůžu dočkat, až tam vyzkouším Stříbrný šíp pro tuto sezónu," těší se Rosberg na nejrychlejší okruh kalendáře, kam Mercedes zamíří se speciálním aerodynamickým balíkem pro nízký přítlak.
Jak jim bude Monza vyhovovat? "Jsem si jistý tím, že našemu autu bude sedět. Jde o okruh, který si opravdu užívám, máme tedy všechny ingredience potřebné pro vydařený víkend," pokračuje pilot Mercedesu.
"Jsem si jistý, že Tifosi budou chtít na nejvyšším stupínku vidět rudé auto, ale ať už to dopadne jakkoliv, tak víte, že vytvoří neuvěřitelnou atmosféru. Stanout loni na pódiu byl skvělý zážitek a cílem je tentokrát skončit ještě o jednu příčku výše," dodává Rosberg, jenž loni projel cílem Velké ceny Itálie na druhém místě - 3 sekundy po Hamiltonovi. Podaří se mu jej letos porazit a zdramatizovat bitvu o titul?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.