Sportovní ředitel Mercedesu toto Wolff připouští, že případné partnerství jeho týmu s Red Bullem, který má zájem o jejich motory, by mělo i své stinné stránky.
Red Bull zvažoval předčasné ukončení své smlouvy s Renaultem a přechod na pohonné jednotky z Brixworthu již v sezóně 2016. Událostí by se měly ještě tento týden pohnout s rozhodnutím Renaultu ohledně svého dalšího působení v F1 a případného převzetí Lotusu.
Mercedes by možná byl svolný dodávat své agregáty rakouské stáji kvůli novým marketingovým příležitostem, které by nové partnerství nabídlo, zároveň má však obavy o své postavení na špici F1. Red Bull se velmi rychle zlepšuje a dle svých slov již má lepší šasi než Stříbrné šípy - podle Helmuta Marka mu schází už jen konkurenceschopný motor.
Proto je Wolff opatrný: "Pokud bych to měl posoudit z perspektivy našeho týmu, jde o dohodu, do které byste jít neměli. Naše auto a úspěchy jsou výsledkem tvrdé práce a obrovských investic Daimleru. Vybudovali jsme si svou nadřazenost, zatímco dnes se objevuje tým, který se rozhodl, že nechce zůstat se svými partnery. Má odlišnou filozofii než my."
"K ničemu ještě nedošlo, protože se nedíváme tolik na možné přínosy té smlouvy, jako na negativní argumenty, které by vznikly spíše proti našemu týmu," pokračuje Wolff v italské Brisighelle, kde za svůj tým přebíral trofej Lorenza Bandiniho.
Případná dohoda s Red Bullem se však údajně nezamlouvá ani nejvyššímu vedení Daimleru. Proto se přiklání spíše dohodě s Manorem, což je z pohledu jejich dalších úspěchů v F1 představuje mnohem menší riziko. Navíc by do jeho kokpitu mohli již příští rok posadit svého rezervního pilota Pascala Wehrleina.
Pokud by Renault převzal Lotus a ukončil spolupráci s týmy Red Bullu, pak by jim kromě Mercedesu nezůstala jiná možnost než odebírat pohonné jednotky od Ferrari. Jeho šéf Maurizio Arrivabene se již nechal slyšet, že by týmům Dietricha Mateschitze byli ochotné dodávat aktuální verze svých motorů.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.