Sportovní ředitel Mercedesu toto Wolff připouští, že případné partnerství jeho týmu s Red Bullem, který má zájem o jejich motory, by mělo i své stinné stránky.
Red Bull zvažoval předčasné ukončení své smlouvy s Renaultem a přechod na pohonné jednotky z Brixworthu již v sezóně 2016. Událostí by se měly ještě tento týden pohnout s rozhodnutím Renaultu ohledně svého dalšího působení v F1 a případného převzetí Lotusu.
Mercedes by možná byl svolný dodávat své agregáty rakouské stáji kvůli novým marketingovým příležitostem, které by nové partnerství nabídlo, zároveň má však obavy o své postavení na špici F1. Red Bull se velmi rychle zlepšuje a dle svých slov již má lepší šasi než Stříbrné šípy - podle Helmuta Marka mu schází už jen konkurenceschopný motor.
Proto je Wolff opatrný: "Pokud bych to měl posoudit z perspektivy našeho týmu, jde o dohodu, do které byste jít neměli. Naše auto a úspěchy jsou výsledkem tvrdé práce a obrovských investic Daimleru. Vybudovali jsme si svou nadřazenost, zatímco dnes se objevuje tým, který se rozhodl, že nechce zůstat se svými partnery. Má odlišnou filozofii než my."
"K ničemu ještě nedošlo, protože se nedíváme tolik na možné přínosy té smlouvy, jako na negativní argumenty, které by vznikly spíše proti našemu týmu," pokračuje Wolff v italské Brisighelle, kde za svůj tým přebíral trofej Lorenza Bandiniho.
Případná dohoda s Red Bullem se však údajně nezamlouvá ani nejvyššímu vedení Daimleru. Proto se přiklání spíše dohodě s Manorem, což je z pohledu jejich dalších úspěchů v F1 představuje mnohem menší riziko. Navíc by do jeho kokpitu mohli již příští rok posadit svého rezervního pilota Pascala Wehrleina.
Pokud by Renault převzal Lotus a ukončil spolupráci s týmy Red Bullu, pak by jim kromě Mercedesu nezůstala jiná možnost než odebírat pohonné jednotky od Ferrari. Jeho šéf Maurizio Arrivabene se již nechal slyšet, že by týmům Dietricha Mateschitze byli ochotné dodávat aktuální verze svých motorů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.