Honda sice nemá nejvýkonnější pohonnou jednotku v poli, jenže podle ní není ani šasi MP4-30 to nejvydařenější - za soupeři zaostává v oblasti aerodynamiky i mechanického přítlaku.
Podle sportovního ředitele Honda Jasuhisy Araje již jejich motor s vnitřním spalováním (ICE) překonal o 25 koní motor Renaultu (více zde), ve výkonech na trati za soupeři přesto výrazně zaostává. Na vině je slabší systém pro rekuperaci energie, který ještě před letní přestávkou sotva přesahoval polovinu výkonnosti systému francouzského konkurenta. Částečně je to také daň za kompaktní rozměry extrémně se zužujících bočnic vozu McLaren.
Araj si pro španělský El Confidencial ale postěžoval také na šasi z Wokingu: "Auto nemá tu nejlepší mechanickou ani aerodynamickou přilnavost. Ve srovnání s Red Bullem tam je stále velký rozdíl," odkazuje na srovnání, které provedli podle dat z GPS.
McLaren se na druhou stranu snaží vyvinout tlak na Hondu, aby se zlepšila. Slabiny šasi ale závodní ředitel Eric Boullier nezakrývá: "Abych byl k Hondě fér, tak je naše šasi sice lepší než to loňské, ale není nejlepší v pitlane. Naše auto má docela vysoký odpor. Stále musíme některé věci tu a tam vylepšit."
Potvrzuje to i jejich pilot Fernando Alonso: "Snažíme se zlepšit výkonnost. Nejsme dostatečně dobří v oblasti výkonu, aerodynamiky ani v oblasti mechanické přilnavosti. Stále tedy zbývá spousta věcí, které musíme dát dohromady, abychom byli konkurenceschopní a vyhrávali šampionáty."
Svého japonského partnera ale McLaren odmítá veřejně kritizovat. I po neúspěšném závodě a zklamání v Belgii Boullier uvedl: "Jsme spokojeni s Hondou a Honda je spokojená s námi, i když nejsme tam, kde bychom chtěli být... Nechci, aby byli frustrování a přišli o nadšení z té výzvy. Jsme vůči nim otevření, a když můžu využít piloty, aby vyvinuli správný tlak na správných místech, pak to může pomoci k dobrému načasování."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.