Honda sice nemá nejvýkonnější pohonnou jednotku v poli, jenže podle ní není ani šasi MP4-30 to nejvydařenější - za soupeři zaostává v oblasti aerodynamiky i mechanického přítlaku.
Podle sportovního ředitele Honda Jasuhisy Araje již jejich motor s vnitřním spalováním (ICE) překonal o 25 koní motor Renaultu (více zde), ve výkonech na trati za soupeři přesto výrazně zaostává. Na vině je slabší systém pro rekuperaci energie, který ještě před letní přestávkou sotva přesahoval polovinu výkonnosti systému francouzského konkurenta. Částečně je to také daň za kompaktní rozměry extrémně se zužujících bočnic vozu McLaren.
Araj si pro španělský El Confidencial ale postěžoval také na šasi z Wokingu: "Auto nemá tu nejlepší mechanickou ani aerodynamickou přilnavost. Ve srovnání s Red Bullem tam je stále velký rozdíl," odkazuje na srovnání, které provedli podle dat z GPS.
McLaren se na druhou stranu snaží vyvinout tlak na Hondu, aby se zlepšila. Slabiny šasi ale závodní ředitel Eric Boullier nezakrývá: "Abych byl k Hondě fér, tak je naše šasi sice lepší než to loňské, ale není nejlepší v pitlane. Naše auto má docela vysoký odpor. Stále musíme některé věci tu a tam vylepšit."
Potvrzuje to i jejich pilot Fernando Alonso: "Snažíme se zlepšit výkonnost. Nejsme dostatečně dobří v oblasti výkonu, aerodynamiky ani v oblasti mechanické přilnavosti. Stále tedy zbývá spousta věcí, které musíme dát dohromady, abychom byli konkurenceschopní a vyhrávali šampionáty."
Svého japonského partnera ale McLaren odmítá veřejně kritizovat. I po neúspěšném závodě a zklamání v Belgii Boullier uvedl: "Jsme spokojeni s Hondou a Honda je spokojená s námi, i když nejsme tam, kde bychom chtěli být... Nechci, aby byli frustrování a přišli o nadšení z té výzvy. Jsme vůči nim otevření, a když můžu využít piloty, aby vyvinuli správný tlak na správných místech, pak to může pomoci k dobrému načasování."
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.