Rakouský tým může podle Daniila Kvjata po slabším začátku zakončit sezónu úspěšně poté, co změnil způsob, jak řeší některé z dřívějších problémů.
Loni se Red Bullu podařilo vyhrát tři závody a v šampionátu skončit na druhém místě hned za Mercedesem, letos se ale po problémech s pohonnými jednotkami Renault propadl níže. Tým doplatil zejména na změny pravidel v oblasti nosu a přední části podlahy, což narušilo jeho aerodynamickou výkonnost.
"Samozřejmě, že jsme na počátku sezóny měli problémy, kterým nyní rozumíme. Začali jsme měnit náš přístup. Tyto změny nyní vedou k lepšímu - pozorujeme, jak se zlepšujeme po provozní stránce a já se nyní cítím v týmu mnohem sebevědoměji," popisuje Kvjat, jenž se na počátku roku také trápil.
Od Helmuta Marka si vysloužil kritiku, ale od Velké ceny Monaka se zlepšuje, což potvrdil druhým místem v Maďarsku. "Začátek roku, to pro mě nebyly žádné líbánky. Bylo to těžké, hodně lidí prohlašovalo směšné věci, ale nebylo to tak, že bych za pár měsíců zapomněl, jak řídit auto," vypráví ruský pilot.
"Měl jsem ve své hlavě několik otazníků, několik zajímavých myšlenek, které si nechám pro sebe - ty všechny mi pomohly lépe se poznat, pochopit sám sebe jako osobnost. Hodně mi to pomohlo, a i když to pro mě na počátku sezóny nebylo jednoduché, nyní je to OK," říká jezdec Red Bullu.
Ten je v šampionátu na čtvrtém místě se ztrátou 51 bodů na třetí Williams, ale poslední vylepšení vozu RB11 vedla k výraznému zlepšení - podle Helmuta Marka teď mají i přes deficit ve výkonu pohonné jednotky dokonce lepší auto než vedoucí Mercedes (více zde).
"Všechny skvělé týmy občas nahoře a dole, my jsme momentálně dole. Nyní to je o tom, abychom se vzchopili. Bylo by to fantastické být znovu na vrcholu společně s týmem, o kterém víte, že jste jeho velkou součástí. To je vážně něco, o čem teď s Red Bullem sním. Pozoruji, že v týmu budujeme novou éru, je to tak jednoduché. A věřím, že se dostaneme na vrchol," dodává Kvjat.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.