Rakouský tým může podle Daniila Kvjata po slabším začátku zakončit sezónu úspěšně poté, co změnil způsob, jak řeší některé z dřívějších problémů.
Loni se Red Bullu podařilo vyhrát tři závody a v šampionátu skončit na druhém místě hned za Mercedesem, letos se ale po problémech s pohonnými jednotkami Renault propadl níže. Tým doplatil zejména na změny pravidel v oblasti nosu a přední části podlahy, což narušilo jeho aerodynamickou výkonnost.
"Samozřejmě, že jsme na počátku sezóny měli problémy, kterým nyní rozumíme. Začali jsme měnit náš přístup. Tyto změny nyní vedou k lepšímu - pozorujeme, jak se zlepšujeme po provozní stránce a já se nyní cítím v týmu mnohem sebevědoměji," popisuje Kvjat, jenž se na počátku roku také trápil.
Od Helmuta Marka si vysloužil kritiku, ale od Velké ceny Monaka se zlepšuje, což potvrdil druhým místem v Maďarsku. "Začátek roku, to pro mě nebyly žádné líbánky. Bylo to těžké, hodně lidí prohlašovalo směšné věci, ale nebylo to tak, že bych za pár měsíců zapomněl, jak řídit auto," vypráví ruský pilot.
"Měl jsem ve své hlavě několik otazníků, několik zajímavých myšlenek, které si nechám pro sebe - ty všechny mi pomohly lépe se poznat, pochopit sám sebe jako osobnost. Hodně mi to pomohlo, a i když to pro mě na počátku sezóny nebylo jednoduché, nyní je to OK," říká jezdec Red Bullu.
Ten je v šampionátu na čtvrtém místě se ztrátou 51 bodů na třetí Williams, ale poslední vylepšení vozu RB11 vedla k výraznému zlepšení - podle Helmuta Marka teď mají i přes deficit ve výkonu pohonné jednotky dokonce lepší auto než vedoucí Mercedes (více zde).
"Všechny skvělé týmy občas nahoře a dole, my jsme momentálně dole. Nyní to je o tom, abychom se vzchopili. Bylo by to fantastické být znovu na vrcholu společně s týmem, o kterém víte, že jste jeho velkou součástí. To je vážně něco, o čem teď s Red Bullem sním. Pozoruji, že v týmu budujeme novou éru, je to tak jednoduché. A věřím, že se dostaneme na vrchol," dodává Kvjat.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.