Rakouský tým může podle Daniila Kvjata po slabším začátku zakončit sezónu úspěšně poté, co změnil způsob, jak řeší některé z dřívějších problémů.
Loni se Red Bullu podařilo vyhrát tři závody a v šampionátu skončit na druhém místě hned za Mercedesem, letos se ale po problémech s pohonnými jednotkami Renault propadl níže. Tým doplatil zejména na změny pravidel v oblasti nosu a přední části podlahy, což narušilo jeho aerodynamickou výkonnost.
"Samozřejmě, že jsme na počátku sezóny měli problémy, kterým nyní rozumíme. Začali jsme měnit náš přístup. Tyto změny nyní vedou k lepšímu - pozorujeme, jak se zlepšujeme po provozní stránce a já se nyní cítím v týmu mnohem sebevědoměji," popisuje Kvjat, jenž se na počátku roku také trápil.
Od Helmuta Marka si vysloužil kritiku, ale od Velké ceny Monaka se zlepšuje, což potvrdil druhým místem v Maďarsku. "Začátek roku, to pro mě nebyly žádné líbánky. Bylo to těžké, hodně lidí prohlašovalo směšné věci, ale nebylo to tak, že bych za pár měsíců zapomněl, jak řídit auto," vypráví ruský pilot.
"Měl jsem ve své hlavě několik otazníků, několik zajímavých myšlenek, které si nechám pro sebe - ty všechny mi pomohly lépe se poznat, pochopit sám sebe jako osobnost. Hodně mi to pomohlo, a i když to pro mě na počátku sezóny nebylo jednoduché, nyní je to OK," říká jezdec Red Bullu.
Ten je v šampionátu na čtvrtém místě se ztrátou 51 bodů na třetí Williams, ale poslední vylepšení vozu RB11 vedla k výraznému zlepšení - podle Helmuta Marka teď mají i přes deficit ve výkonu pohonné jednotky dokonce lepší auto než vedoucí Mercedes (více zde).
"Všechny skvělé týmy občas nahoře a dole, my jsme momentálně dole. Nyní to je o tom, abychom se vzchopili. Bylo by to fantastické být znovu na vrcholu společně s týmem, o kterém víte, že jste jeho velkou součástí. To je vážně něco, o čem teď s Red Bullem sním. Pozoruji, že v týmu budujeme novou éru, je to tak jednoduché. A věřím, že se dostaneme na vrchol," dodává Kvjat.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.