Honda dle svého sportovního ředitele Jasuhisy Araje věří, že o 25 koní předčí výkon konkurenčního pohonné jednotky Renault. O kolik zaostává za Ferrari a Mercedesem, který má nejsilnější motor?
Honda s McLarenem prožívá těžkou sezóny - po potížích se spolehlivostí ztrácela také v oblasti výkonu. To se nyní zlepšilo dokonce natolik, že se již dostala před Renault.
"Ještě jsme nedostihli Ferrari, pokud jde o motor s vnitřním spalováním (ICE)," uznává Araj, který se chtěl na úroveň italské stáje dotáhnout již před 2 týdny v Belgii po využití dalších žetonů určených pro vývoj motoru. Ztráta na agregát z Maranella je podle ale už nižší než 30 koní.
A kolik ztrácí na vedoucí Mercedes? "Na Mercedes ztrácíme čtyřicet až padesát koní, ale jsme o 25 koní před Renaultem. Náš motor trochu zaostává za Ferrari, ale je mnohem lepší než ten od Renaultu. Mercedes je nicméně stále hodně daleko.
Věřím však, že ve druhé polovině sezóny se tvrdě pokusíme o tom, abychom první dva týmy dostihli. Možná to bude těžké, protože dosahují dobré spolehlivosti a spalovacích vlastností. Ale do konce sezóny chci být těm špičkovým týmům blízko," pokračuje Arai.
McLaren letos zvolil velmi úzké bočnice, které označuje jako "size zero" (nulová velikost). Honda díky stísněnému prostoru měla pro vývoj ztížené podmínky: "Balík je velmi úzký. Samozřejmě, že bychom ho rádi zvětšili, ale kompaktní je lepší. To je ta oblast, kde se trápíme - kvůli velikosti," přiznává sportovní ředitel Hondy.
Na otázku, jestli se budou snažit prosadit příští rok větší rozměry, ale pro Autosport odpovídá: "Ne. Půjde o tento balík a my budeme tvrdě pracovat na jeho zlepšení."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.