Honda dle svého sportovního ředitele Jasuhisy Araje věří, že o 25 koní předčí výkon konkurenčního pohonné jednotky Renault. O kolik zaostává za Ferrari a Mercedesem, který má nejsilnější motor?
Honda s McLarenem prožívá těžkou sezóny - po potížích se spolehlivostí ztrácela také v oblasti výkonu. To se nyní zlepšilo dokonce natolik, že se již dostala před Renault.
"Ještě jsme nedostihli Ferrari, pokud jde o motor s vnitřním spalováním (ICE)," uznává Araj, který se chtěl na úroveň italské stáje dotáhnout již před 2 týdny v Belgii po využití dalších žetonů určených pro vývoj motoru. Ztráta na agregát z Maranella je podle ale už nižší než 30 koní.
A kolik ztrácí na vedoucí Mercedes? "Na Mercedes ztrácíme čtyřicet až padesát koní, ale jsme o 25 koní před Renaultem. Náš motor trochu zaostává za Ferrari, ale je mnohem lepší než ten od Renaultu. Mercedes je nicméně stále hodně daleko.
Věřím však, že ve druhé polovině sezóny se tvrdě pokusíme o tom, abychom první dva týmy dostihli. Možná to bude těžké, protože dosahují dobré spolehlivosti a spalovacích vlastností. Ale do konce sezóny chci být těm špičkovým týmům blízko," pokračuje Arai.
McLaren letos zvolil velmi úzké bočnice, které označuje jako "size zero" (nulová velikost). Honda díky stísněnému prostoru měla pro vývoj ztížené podmínky: "Balík je velmi úzký. Samozřejmě, že bychom ho rádi zvětšili, ale kompaktní je lepší. To je ta oblast, kde se trápíme - kvůli velikosti," přiznává sportovní ředitel Hondy.
Na otázku, jestli se budou snažit prosadit příští rok větší rozměry, ale pro Autosport odpovídá: "Ne. Půjde o tento balík a my budeme tvrdě pracovat na jeho zlepšení."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.