Jak se dalo předpokládat, potíží italského dodavatele pneumatik využila francouzská firma Michelin k posílení svých šancí na zisk tříletého kontraktu pro zásobování formule 1. Objevily se i hlasy, které hodnotí incidenty v belgické Grand Prix jako rozhodující.
Defekty na vozech Nico Rosberga a Sebastiana Vettela, jakož i další drobná poškození pneumatik u jiných pilotů vyvolaly velké dohady a dle médií vyšvihly do sedla právě Michelin. Firma reprezentovaná legendárním panáčkem nesoucím jméno Bibendum deklaruje přednosti, které by byla schopná při svém půosbení v F1 poskytnout, uvádí na svých stránkách německý deník Bild.
"Musím vědět, co bylo příčinou defektů ve Spa, jinak nemohu celou tu situaci nijak komentovat," hodnotil pro Pirelli nepříjemnou situaci sportovní šéf Michelinu Pascal Couasnon. "Jediné, co mohu s jistotou uvést, že to pro nás může být poučením," dodal.
"Rozhodně si myslím, že nemá smysl dodávat týmům produkt, na němž odjedou jen deset kol. Pneumatika formule 1 by měla vydržet minimálně třetinu závodu, ale lepší by byly dvě třetiny. Musíme to prokonzultovat s inženýry a také s Bernie Ecclestonem. Musíme dodat pilotům pláště, které jim umožní využít potenciál vozu na 100 %, ne jenom na sedmdesát!" pokračuje Couasnon.
Záměr Michelinu spočívá v kombinaci trvanlivějších pneumatik ze sloučenin umožňujících vyšší rychlosti s větší velikostí plášťů (18 palců). "Je nám jasné, že nejlepším řešením je kompromis, který bude vyhovovat většině. Proto je naším úkolem spolupracovat i s inženýry jednotlivých týmů," vysvětluje Couasnon.
Sportovní šéf Michelinu očekává, že FIA by ohledně definitivní volby dodavatele pneumatik mohla rozhodnout v následujících čtyřech až pěti týdnech.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.