Jak se dalo předpokládat, potíží italského dodavatele pneumatik využila francouzská firma Michelin k posílení svých šancí na zisk tříletého kontraktu pro zásobování formule 1. Objevily se i hlasy, které hodnotí incidenty v belgické Grand Prix jako rozhodující.
Defekty na vozech Nico Rosberga a Sebastiana Vettela, jakož i další drobná poškození pneumatik u jiných pilotů vyvolaly velké dohady a dle médií vyšvihly do sedla právě Michelin. Firma reprezentovaná legendárním panáčkem nesoucím jméno Bibendum deklaruje přednosti, které by byla schopná při svém půosbení v F1 poskytnout, uvádí na svých stránkách německý deník Bild.
"Musím vědět, co bylo příčinou defektů ve Spa, jinak nemohu celou tu situaci nijak komentovat," hodnotil pro Pirelli nepříjemnou situaci sportovní šéf Michelinu Pascal Couasnon. "Jediné, co mohu s jistotou uvést, že to pro nás může být poučením," dodal.
"Rozhodně si myslím, že nemá smysl dodávat týmům produkt, na němž odjedou jen deset kol. Pneumatika formule 1 by měla vydržet minimálně třetinu závodu, ale lepší by byly dvě třetiny. Musíme to prokonzultovat s inženýry a také s Bernie Ecclestonem. Musíme dodat pilotům pláště, které jim umožní využít potenciál vozu na 100 %, ne jenom na sedmdesát!" pokračuje Couasnon.
Záměr Michelinu spočívá v kombinaci trvanlivějších pneumatik ze sloučenin umožňujících vyšší rychlosti s větší velikostí plášťů (18 palců). "Je nám jasné, že nejlepším řešením je kompromis, který bude vyhovovat většině. Proto je naším úkolem spolupracovat i s inženýry jednotlivých týmů," vysvětluje Couasnon.
Sportovní šéf Michelinu očekává, že FIA by ohledně definitivní volby dodavatele pneumatik mohla rozhodnout v následujících čtyřech až pěti týdnech.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.