Okřídlené rčení hovoří o světlu na konci tunelu - tak by se dala nazvat situace Lotusu, který v minulých dnech prožíval velmi napjaté okamžiky, jejichž jediným světlým bodem bylo umístění Romaina Grosjeana v belgické Grand Prix.
Vozy z Enstone byly dlouhé čtyři dny po Grand Prix Belgie zadržovány v boxech na trati Spa-Francorchamps. Důvodem byla přítomnost soudních exekutorů povolaných právními zástupci francouzského pilota Charlese Pica, který tým zažaloval z nedodržení smlouvy.
Podle různých zdrojů požaduj Pic jako odškodné za nedodrženou smlouvu kolem 800.000 $, ovšem zároveň se předpokládá, že bývalý pilot Caterhamu není jediným věřitelem Lotusu. Blíže neurčenou částku urguje také sportovní pobočka Toyoty sídlící v Kolíně nad Rýnem.
Lotus nicméně mohl odvézt své vozy z Belgie a přepravit je na půdu Spojeného království. Jak uvedla televizní stanice Canal+, v jednání to představuje určitý pokrok. "Spor sice ještě není zcela dořešen, ale obě strany jsou přesvědčeny, že dosáhnou brzké dohody."
Kolik by zaplatil Renault?Důvodem, proč by se mělo spěchat, je také "pokrok" v jednání mezi Lotusem a francouzskou automobilkou Renault. Zda k tomu přispěla návštěva Alaina Prosta u Force India média příliš nerozviřují, v každém případě magazín Auto Hebdo zveřejnil první finanční rozvahu, na jejímž základě by Renault opět vystupoval v F1 jako samostatný tým.
Francouzský časopis tvrdí, že nabídka Renaultu zní: 7,5 milionu eur vyplatí okamžitě, další splátky v horizontu deseti let by představovaly 50 miliionů eur. Renault by vlastnil 60% týmu, podílník Alain Prost by kontroloval 10% a zbývajících třicet by připadlo současnému majiteli Genii Group, Lucemburčanovi Gérardu Lopezovi, jenž by kromě toho zastával v týmu Renault funkci poradce.
V Enstone tento návrh vítají a doufají, že bude kontrakt podepsán v co nejkratší době. "Chceme Renault přivítat s otevřenou náručí. Sice máme dobré vztahy s Mercedesem, ale návrat k továrnímu týmu by byl fantastický," svěřil se tiskové agentuře APA inženýr Lotusu Alan Permane.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.