Okřídlené rčení hovoří o světlu na konci tunelu - tak by se dala nazvat situace Lotusu, který v minulých dnech prožíval velmi napjaté okamžiky, jejichž jediným světlým bodem bylo umístění Romaina Grosjeana v belgické Grand Prix.
Vozy z Enstone byly dlouhé čtyři dny po Grand Prix Belgie zadržovány v boxech na trati Spa-Francorchamps. Důvodem byla přítomnost soudních exekutorů povolaných právními zástupci francouzského pilota Charlese Pica, který tým zažaloval z nedodržení smlouvy.
Podle různých zdrojů požaduj Pic jako odškodné za nedodrženou smlouvu kolem 800.000 $, ovšem zároveň se předpokládá, že bývalý pilot Caterhamu není jediným věřitelem Lotusu. Blíže neurčenou částku urguje také sportovní pobočka Toyoty sídlící v Kolíně nad Rýnem.
Lotus nicméně mohl odvézt své vozy z Belgie a přepravit je na půdu Spojeného království. Jak uvedla televizní stanice Canal+, v jednání to představuje určitý pokrok. "Spor sice ještě není zcela dořešen, ale obě strany jsou přesvědčeny, že dosáhnou brzké dohody."
Kolik by zaplatil Renault?Důvodem, proč by se mělo spěchat, je také "pokrok" v jednání mezi Lotusem a francouzskou automobilkou Renault. Zda k tomu přispěla návštěva Alaina Prosta u Force India média příliš nerozviřují, v každém případě magazín Auto Hebdo zveřejnil první finanční rozvahu, na jejímž základě by Renault opět vystupoval v F1 jako samostatný tým.
Francouzský časopis tvrdí, že nabídka Renaultu zní: 7,5 milionu eur vyplatí okamžitě, další splátky v horizontu deseti let by představovaly 50 miliionů eur. Renault by vlastnil 60% týmu, podílník Alain Prost by kontroloval 10% a zbývajících třicet by připadlo současnému majiteli Genii Group, Lucemburčanovi Gérardu Lopezovi, jenž by kromě toho zastával v týmu Renault funkci poradce.
V Enstone tento návrh vítají a doufají, že bude kontrakt podepsán v co nejkratší době. "Chceme Renault přivítat s otevřenou náručí. Sice máme dobré vztahy s Mercedesem, ale návrat k továrnímu týmu by byl fantastický," svěřil se tiskové agentuře APA inženýr Lotusu Alan Permane.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.