Okřídlené rčení hovoří o světlu na konci tunelu - tak by se dala nazvat situace Lotusu, který v minulých dnech prožíval velmi napjaté okamžiky, jejichž jediným světlým bodem bylo umístění Romaina Grosjeana v belgické Grand Prix.
Vozy z Enstone byly dlouhé čtyři dny po Grand Prix Belgie zadržovány v boxech na trati Spa-Francorchamps. Důvodem byla přítomnost soudních exekutorů povolaných právními zástupci francouzského pilota Charlese Pica, který tým zažaloval z nedodržení smlouvy.
Podle různých zdrojů požaduj Pic jako odškodné za nedodrženou smlouvu kolem 800.000 $, ovšem zároveň se předpokládá, že bývalý pilot Caterhamu není jediným věřitelem Lotusu. Blíže neurčenou částku urguje také sportovní pobočka Toyoty sídlící v Kolíně nad Rýnem.
Lotus nicméně mohl odvézt své vozy z Belgie a přepravit je na půdu Spojeného království. Jak uvedla televizní stanice Canal+, v jednání to představuje určitý pokrok. "Spor sice ještě není zcela dořešen, ale obě strany jsou přesvědčeny, že dosáhnou brzké dohody."
Kolik by zaplatil Renault?Důvodem, proč by se mělo spěchat, je také "pokrok" v jednání mezi Lotusem a francouzskou automobilkou Renault. Zda k tomu přispěla návštěva Alaina Prosta u Force India média příliš nerozviřují, v každém případě magazín Auto Hebdo zveřejnil první finanční rozvahu, na jejímž základě by Renault opět vystupoval v F1 jako samostatný tým.
Francouzský časopis tvrdí, že nabídka Renaultu zní: 7,5 milionu eur vyplatí okamžitě, další splátky v horizontu deseti let by představovaly 50 miliionů eur. Renault by vlastnil 60% týmu, podílník Alain Prost by kontroloval 10% a zbývajících třicet by připadlo současnému majiteli Genii Group, Lucemburčanovi Gérardu Lopezovi, jenž by kromě toho zastával v týmu Renault funkci poradce.
V Enstone tento návrh vítají a doufají, že bude kontrakt podepsán v co nejkratší době. "Chceme Renault přivítat s otevřenou náručí. Sice máme dobré vztahy s Mercedesem, ale návrat k továrnímu týmu by byl fantastický," svěřil se tiskové agentuře APA inženýr Lotusu Alan Permane.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.