Pastor Maldonado skončil při letošní Velké ceně Belgie, která se jela teď o víkendu, už v druhém kole. Podle Lotusu si za to může jejich jezdec F1 sám. Grosjean byl naopak bezchybný.
Venezuelan skončil ve VC Belgie kvůli selhání ovládání spojky po vyjetí z trati v zatáčce Eau Rouge. To ho přinutilo předčasně opustit závod, a to už posedmé z 11 závodů v této sezóně.
"Maldonado si za to může sám," prohlásil Alan Permane, ředitel traťového provozu Lotusu. "V Eau Rouge hodně vyjel z trati. To poškodilo řadící systém. Ventily byly poškozeny a to vyřadilo spojku. To je důvod, proč se nemohl dostat zpátky na trať."
Na rozdíl od Maldonada se jeho týmový kolega Romain Grosjean probojoval až na stupně vítězů, konkrétně na třetí místo. A to i přesto, že Grosjean měl penalizaci a startoval až z devátého místa.
"Byl bezchybný," dodal na Grosjeanovu adresu Permane pro Autosport.com. "Jel výjimečně dobře a celý víkend nešlápl vedle. Byla to skvělá kvalifikace a úžasný závod."
Pro Lotus je to první pódiové umístění od Velké ceny Spojených států roku 2013, naštěstí tak úspěch přichází v době, kdy tým čelí nejisté budoucnosti.
"Byl to jeden z těch víkendů, kdy se všechno sešlo dohromady. Je to dobré auto, zdá se, že finguje dobře v nízkých úrovních přítlaku, a proto doufáme, že Monza pro nás bude příznivá," řekl Permane a nakonec dodal: "Pokud bychom měli šanci auto vyvíjet jako ostatní, mohli bychom být mnohem výš."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.