Defekt Sebastiana Vettela rozpoutal debatu ohledně bezpečnosti pneumatik. Němec zuří, Pirelli se však brání, že se jednalo o čisté opotřebení a že byl jeho stint příliš dlouhý.
Sebastian Vettel měl nadosah třetí místo, nakonec však pneumatika, na které jel od 14 kola závodu v Belgii nevydržela. Němec po závodě neskrýval vztek a označil situaci na nepřípustnou. Více zde. Opět se tak rozpoutala debata ohledně bezpečnosti pneumatik.
Zastal se ho například Nico Rosberg, který podobný defekt zažil ve Spa v tréninku také. Lewis Hamilton byl zdrženlivější. "Slyšel jsem, že jeli příliš dlouho, takže kdo ví, zda za to úplně může pneumatika, ale ano, chápu je, není to poprvé. Navíc kdyby se to stalo o chvíli dřív, mohlo to být velmi ošklivé," uvedl pro Sky Sports vítěz závodu.
Podle Pirelli však Ferrari riskovalo a může si za odstoupení samo, jejich stint byl totiž příliš dlouhý a jednozastáková strategie nebyla vhodná. "Pokud se pneumatika dostane na konec životnosti, tak s každou pneumatikou na světe, budete mít problém. Vettel na ní jel 28 kol, mysleli jsme, že strategie budou dvě či tři zastávky jako to udělala většina pilotů, ale oni se domnívali, že to zvládnou s jednou."
"Životnost byla stanovena kolem 40 kol, ale je to doporučení a podmínky na trati to mohou změnit, což znamená, že to není přesné. Ostatní týmy zvolily jinou variantu."
Odmítá také srovnání s defektem Rosberga v tréninku. "To bylo vnější říznutí, toto bylo čistě opotřebení. Kdyby byl závod o kolo kratší, byl by na pódiu a označili bychom to za geniální nápad - někdy je to hodnocení velmi těsné a je to těžké. Je to závodník a proto jeho frustraci chápu, byl jen kolo od dobrého výsledku a nebudu ho proto kritizovat," uzavírá šéf Pirelli, Paul Hembery během tiskové konference.
Na to však šéf týmu, Maurizio Arrivabene reagoval slovy: "Strategie jsou založeny na datech a ta naše byla správná."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.