Defekt Sebastiana Vettela rozpoutal debatu ohledně bezpečnosti pneumatik. Němec zuří, Pirelli se však brání, že se jednalo o čisté opotřebení a že byl jeho stint příliš dlouhý.
Sebastian Vettel měl nadosah třetí místo, nakonec však pneumatika, na které jel od 14 kola závodu v Belgii nevydržela. Němec po závodě neskrýval vztek a označil situaci na nepřípustnou. Více zde. Opět se tak rozpoutala debata ohledně bezpečnosti pneumatik.
Zastal se ho například Nico Rosberg, který podobný defekt zažil ve Spa v tréninku také. Lewis Hamilton byl zdrženlivější. "Slyšel jsem, že jeli příliš dlouho, takže kdo ví, zda za to úplně může pneumatika, ale ano, chápu je, není to poprvé. Navíc kdyby se to stalo o chvíli dřív, mohlo to být velmi ošklivé," uvedl pro Sky Sports vítěz závodu.
Podle Pirelli však Ferrari riskovalo a může si za odstoupení samo, jejich stint byl totiž příliš dlouhý a jednozastáková strategie nebyla vhodná. "Pokud se pneumatika dostane na konec životnosti, tak s každou pneumatikou na světe, budete mít problém. Vettel na ní jel 28 kol, mysleli jsme, že strategie budou dvě či tři zastávky jako to udělala většina pilotů, ale oni se domnívali, že to zvládnou s jednou."
"Životnost byla stanovena kolem 40 kol, ale je to doporučení a podmínky na trati to mohou změnit, což znamená, že to není přesné. Ostatní týmy zvolily jinou variantu."
Odmítá také srovnání s defektem Rosberga v tréninku. "To bylo vnější říznutí, toto bylo čistě opotřebení. Kdyby byl závod o kolo kratší, byl by na pódiu a označili bychom to za geniální nápad - někdy je to hodnocení velmi těsné a je to těžké. Je to závodník a proto jeho frustraci chápu, byl jen kolo od dobrého výsledku a nebudu ho proto kritizovat," uzavírá šéf Pirelli, Paul Hembery během tiskové konference.
Na to však šéf týmu, Maurizio Arrivabene reagoval slovy: "Strategie jsou založeny na datech a ta naše byla správná."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.