Red Bull zvažuje, že by ukončil svoje partnerství s dodavatelem motorů, společností Renault, už po sezoně 2015.
Napjetí mezi Renaultem a Red Bullem, kteří mají vzájemnou smlouvu na dodávku a odběr motorů až do konce roku 2016, zdá se, i nadále pokračuje. Renault neustále bojuje se spolehlivostí a výkonností svých agregátů. Dle některých zvěstí je ve smlouvě mezi těmito dvěma společnostmi výkonnostní klausule a dle britského Autosportu Red Bull vážně zvažuje její využití.
Šéf Red Bullu, Christian Horner, pro Autosport řekl: "Nemůžeme si dovolit mít další takovou sezonu. Ještě toho v této sezoně zbývá odjet dost, opravdu tvrdě pracujeme na tom, aby se nám to podařilo otočit. Ale je to velmi zničující a nákladné, když zažíváte něco podobného. Do motoru jsme dali neuvěřitelně moc peněz, platili jsme za motory - nejsou to motory zdarma. Pokud používáte zákaznický produkt, tak vaše frustrace občas překypí."
Další věcí, kterou je třeba zvažovat, je to, že Renault zřejmě vážně uvažuje o vybudování si vlastního týmu. Má se za to, že námluvy o možné koupi týmu Lotus ze strany Renaultu jsou v pokročilé fázi. Dle některých zpráv by k potvrzení koupě Lotusu mohlo dojít ještě před koncem tohoto měsíce.
"Máme smlouvu do konce roku 2016 a je důležité porozumět tomu, jaké má Renault plány. Dle toho budeme moci zareagovat. Chceme vědět, jaký bude závazek Renaultu ve Formuli 1 v dlohodobém horizontu," pokračuje poměrně rázně Horner. Pokud by se Red Bull s Renaultem rozešli, tak by pak potřebovali nového motorového partnera. Tím by se asi podle všeho stal Mercedes.
Má se za to, že rozhodnutí ohledně motoru pro příští rok může být učiněno až do listopadu, protože moderní technologie případně umožní adekvátně přizpůsobit nový vůz. Nakonec na otázku, jestli by bylo možné adaptovat auto pro příští sezonu na jiný agregát, Horner řekl: "Nic není nikdy nemožné. Podívejte se na to, co udělal Ross Brawn [v roce 2009 s týmem Brawn GP], do prosince [2008] nevěděl, s jakým motorem pojede v roce 2009. Když se chce, tak se vždycky nějaká cesta najde."
Toto Wolff, sportovní šéf Mercedesu, který by se nejpravděpodobněji postaral o dodávky motorů pro Red Bull, dal jasně najevo, že do partnerství mezi Red Bullem a Renaultem zasahovat nijak nebude.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.