Z vítězství ve Velké ceně Belgie se raduje Lewis Hamilton. Mercedes získává double, na třetím místě dojel Romain Grosjean. Ferrari zkusilo jednozastávkovou strategii, v posledním kole však Vettelovi nevydržela pneumatika.
Prozatím by se dalo říci, že největším překvapením víkendu je počasí. Takto krásnou modrou oblohu jezdci v Ardenách příliš často neviděli. Otázkou však zůstává - bude jim na cestu Slunce svítit i nadále? Zatím se zdá, že ano, avšak podle Roba Smedleyho by ke konci mohlo začít pršet. A co se strategie týče, podle Pirelli to dnes bude dvouzastávkový závod.
Včera si v kvalifikaci pro první místo suverenně dojel Lewis Hamilton. Zajistil si tak s předstihem trofej za nejvíce pole position, protože letos už jej nikdo nemůže překonat. Aktuálně to byla jeho desátá.
Nespokojeni musejí být u Ferrari. A to nejen kvůli výsledku, Kimi Räikkönen dostal napomenutí za incident s Romainem Grosjeanem. Pokud Fin dostane ještě jedno, následuje penalizace 10 míst na startu. Navíc museli měnit převodovku a dostal penalizaci.
U McLarenu se snaží brát své výsledky s humorem - Fernando Alonso vtipkoval, že za rekordní penalizaci 105 míst by si zasloužili pořádný dort. A Jenson Button zase uvedl, že jeho zkušební starty nebyly perfektní, avšak naštěstí za ním není nikdo, kdo by do něj mohl narazit.
Nedostatek výkonu hlásí při cestě na startovní rošt Nico Hülkenberg. Němec měl menší potíže s technikou již včera v kvalifikaci a zdá se, že není vše napraveno.
Jezdci vyrážejí do zaváděcího kola. Dnes je čeká první start po nově zavedených pravidlech a budou si v případě potíží muset poradit bez pomoci inženýrů.
Force India v zaváděcím kole rádiem informovala Nica Hülkenberga, že má zajet do boxů. Po krátké chvilce mu však razantně opakují, že se startu zúčastní a do garáže zatím zajíždět nemá. Na startu však Němec mává na komisaře a signalizuje problém. Start se tak odkládá a navíc ztrátu výkonu hlásí i Sainz. Jezdci jedou do dalšího zaváděcího kola. Toro Rosso míří do boxů.
START
Hamiltonovi se start podařil, pozice ztratil Rosberg. Start se podařil oběma McLarenům. Button patnáctý, Alonso třináctý.
Na konci prvního kola je pořadí: Hamilton, Pérez, Ricciardo, Rosberg, Bottas, Vettel, Maldonado, Grosjean, Massa, Ericsson. Náskok Hamiltona je 1,4s. Vettel předjíždí Bottase.
Sainz po startu z boxů jede velmi pomalu. Ze závodu odstupuje Maldonado v Lotusu. Räikkönen předjíždí Ericssona a je jedenáctý. A Kvjat si pěkně podal Felipeho Massu, posouvá se na osmé místo. Za sebou mají piloti šest kol.
Vettel si stěžuje na nedotáčivost a přehřívání zadních pneumatik. V osmém kole zajíždí do boxů (ze třetího místa) Daniel Ricciardo. Grosjean předjíždí Bottase a dostává se na páté místo. Williamsu se zatím závod příliš nedaří. Obrázky napovídají proč - Willams poslal Bottase na trať na různých pneumatikách - středně tvrdá na pravé zadní, měkká sada na ostatních třech kolech. Williams je za toto pochybení vyšetřován.
Pérez reaguje na Red Bull, zajíždí do boxů a tentokrát se risk Red Bullu vyplatil, Ricciardo je před Pérezem. Do boxů zajel i Alonso, Grosjean, Verstappen či Massa. A to jsme v desátém kole.
A jak tedy vypadá čelo? Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Ricciardo, Pérez... Rosberg na to šlápl a pomalu svého týmového kolegu stahuje, aktuálně jeho ztráta 7,2s. Verstappen předvedl krásný předjížděcí manévr na Nasra. Ve dvanáctém kole Ferrari povolává Räikkönena do boxů. Pérez v Les Combes předjíždí Ricciarda.
Mercedes posílá jako prvního do boxů Nica Rosberga a ten ve dvanáctém kole zajíždí do boxů. Poté přezouvá i Hamilton, oba Mercedesy nyní na středně tvrdé sadě. Vedení se ujímá Sebastian Vettel, avšak ne nadlouho, zajíždí do boxů. Willams je penalizován průjezdem boxy.
Pořadí v patnáctém kole Hamilton, Rosberg, Pérez, Ricciardo, Grosjean, Vettel, Kvjat, Massa, Räikkönen, Verstappen.
Hamilton zajíždí nejrychlejší čas 1:54,938s a jeho náskok činí 3,4s. Do boxů zajíždí i Manory. McLareny jedou na třináctém a patnáctém místě.
Williams nechává Bottase na různých pneumatikách. "Budeme tak pokračovat, jeď a můžeme získat body," hlásí, Fin je aktuálně jedenáctý.
Grosjean předjíždí v Les Combes Ricciarda a je čtvrtý. A u Lotusu si tleskají. A jeho rychlost je lepší než třetího Péreze, ztrácí zatím 1,9s. Force India Mexičana varuje. Kvjat a Massa jedou na středně-tvrdé sadě, Räikkönen na měkké a bojují o páté místo. Ericsson předjel Alonsa. Rozestup na čele se ustálil, Hamilton má náskok 3,2s. Létá Grosjean, který jako jediný drží krok s Mercedesy.
A Grosjean suverenně předjíždí Péreze, který s rychlostí Lotusu neměl jak soupeřit. Lotus ve dvacátém kole na pódiu. Ricciardo v zatáčce Bus Stop parkuje svůj Red Bull, je zde virtuální safety car. Po chvíli pokračujeme v závodění naplno. Williams Bottasovi přezul středně-tvrdé pneumatiky a posouvá se po manévru v La Sourse na body. Do boxů zajel i Grosjean, na třetí místo se tak posunul Vettel.
Hamiltonovi se nelíbí, že Rosberg během virtuálního safety caru získal sekundu. Nad okruhem se zatahuje.
Pořadí na čele pětadvaceti kolech: Hamilton, Rosberg, Vettel (středně-tvrdá sada, 1 zastávka), Rosberg (středně-tvrdá sada, 2 zastávky), dále: Kvjat, Pérez, Massa, Räikkönen, Verstappen, Bottas.
Kvjat zajíždí do boxů, mění na měkkou sadu pneumatik, Grosjean se přibližuje Vettelovi, toho však ještě druhá zastávka čeká. Pokud je však vůbec na pořadu dne. Zdá se, že Ferrari hodlá dojet až do cíle. Pro nové pneumatiky si Němec zajel ve čtrnáctém kole.
Hamilton si postupně zvyšuje náskok, ve třicátém prvním kole zajíždí podruhé do boxů, o kolo později i Rosberg. Oba na měkké sadě. Kvjat předjíždí Bottase.
"Pneumaitky vypadají dobře, pojedeme do konce," hlásí Ferrari. Lotus je o 0,4s rychlejší, oba na stejné sadě, boj o třetí místo možná ještě bude tvrdý. McLaren hlásí déšť pár desítek kilometrů od okruhu. Rosberg zajíždí nejrychejší čas - 1:52,669s. Hamilton jej překonává v dalším kole časem 1:52,54s. Ze závodu odstupuje Sainz.
Grosjean dojíždí Vettela. Nejvíc Lotus získává ve druhém sektoru. Zbývá osm kol a ztrácí 1,8s. Kvjat předjíždí na rovince Kammel Räikkönena a je na sedmém místě. Button zajel potřetí do boxů, je čtrnáctý, jeho týmový kolega o místo před ním.
Třicáté osmé kolo: Hamilton, Rosberg, Vettel, Grosjean, Pérez, Massa, Kvjat, Räikkonen.
Bojuje se mezi pátým až osmým místem, Kvjat se snaží dostat před Williams. Grosjean už dojel Vettela a má k dispozici DRS a čtyři kola. Vettel mu však zatím nedává příležitost. Kvjat vybrzdil Massu v Les Combes a posouvá se na šesté místo.
Hamilton v čele s náskokem 4s, Grosjean se zatím nevzdává vidiny pódia, létá však Kvjat, předjíždí Péreze a je pátý. "Tak se to zatraceně dělá," raduje se Rus. Vettelovi nevydržela pravá zadní pneumatika!
Defekt na rovince Kammel na rudém voze. Takže nakonec se Ferrari taktika a risk nevyplatil! Vettel pomalu dojíždí do boxů a odstupuje, nicméně Lotus tedy na třetím místě, poprvé od závodu v USA v roce 2013. Räikkönen ještě v posledním kole předjíždí Verstappena a je sedmý. Hamilton si dojíždí pro vítězství, největší radost však panuje u Lotusu.
Nejrychlejší kolo závodu: Nico Rosberg:34. kolo, čas: 1:52,416s.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.