Dle Nikiho Laudy je sport v MotoGP zajímavější než ve Formuli 1, protože se závodními stroji není tak snadné jezdit jako s monoposty F1. Má se tedy F1 královnou motorek inspirovat?
Ve Formuli 1 se poslední dobou hodně hlasitě mluví o kvalitě tohoto sportu. Dle některých náznaků by se monoposty měly stát od roku 2017 hůře ovladatelnými poté, co v poslední dobou slyšíme více a více názorů, že s aktuálními vozy F1 je až moc snadné jezdit a zároveň je technika v F1 až moc komplikovanou. Pravý opak můžeme sledovat v MotoGP, jejíž další závod se jel dnes na brněnském Masarykově okruhu.
MotoGP je v boomu, je napínavou, vzuršující a přitahuje spousty diváků. Niki Lauda se k nám do Brna na motorky přijel podívat. Bývalý mistr světa F1 a nýnější člen týmu Mercedes, se o tento druh sportu zajímá a je názoru, že by se z něj mohla F1 něčemu přiučit. "V podstatě je zajímavější sledovat motorky, protože člověk přirozeně vidí, jak jezdci s motorkami bojují," říká Niki Lauda pro 'Eurosport'.
"Ve Formuli 1 je to bohužel naopak. S vozy se dá tak jednoduše jezdit, že vidíte buď roztočení se anebo něco jného." Svoji nespokojenost s aktuálním stavem v F1 vyjadřoval Rakušan už dříve - v roce 2002 například řekl, že by s Formulí 1 zvládla jet každá opice. Nicméně tehdejší testovací jízda s Jaguarem ukázala, že ani Lauda nedokázal jet v F1 bez problémů.
Na svém trvá i po 13 letech: "Zvládat motorku je těžké a je to také vidět," říká Niki a odkazuje na snahy o změny ve Formuli 1 od roku 2017. "Bude se pracovat na tom, aby se F1 zase zvedla a bude tak opět těžší auta zvládat." Jestli se dočkáme od roku 2017 motorů o výkonu až 1000 koní, o kterých se mluví, to ukáže až čas.
Niki Lauda má ale také další nápady, jak sport zatraktivnit. V MotoGP mohou například slabší motorky používat na závod více benzínu. "Zmanipulovat sport, abychom jej udělali pro televizní díváky zajímavějším, to mě v podstatě stále nezajímá. Ale zde se to podařilo tak, že to člověk jako divák nezpozoruje a závody jsou díky tomu zajímavější na dívání."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.