Dle Nikiho Laudy je sport v MotoGP zajímavější než ve Formuli 1, protože se závodními stroji není tak snadné jezdit jako s monoposty F1. Má se tedy F1 královnou motorek inspirovat?
Ve Formuli 1 se poslední dobou hodně hlasitě mluví o kvalitě tohoto sportu. Dle některých náznaků by se monoposty měly stát od roku 2017 hůře ovladatelnými poté, co v poslední dobou slyšíme více a více názorů, že s aktuálními vozy F1 je až moc snadné jezdit a zároveň je technika v F1 až moc komplikovanou. Pravý opak můžeme sledovat v MotoGP, jejíž další závod se jel dnes na brněnském Masarykově okruhu.
MotoGP je v boomu, je napínavou, vzuršující a přitahuje spousty diváků. Niki Lauda se k nám do Brna na motorky přijel podívat. Bývalý mistr světa F1 a nýnější člen týmu Mercedes, se o tento druh sportu zajímá a je názoru, že by se z něj mohla F1 něčemu přiučit. "V podstatě je zajímavější sledovat motorky, protože člověk přirozeně vidí, jak jezdci s motorkami bojují," říká Niki Lauda pro 'Eurosport'.
"Ve Formuli 1 je to bohužel naopak. S vozy se dá tak jednoduše jezdit, že vidíte buď roztočení se anebo něco jného." Svoji nespokojenost s aktuálním stavem v F1 vyjadřoval Rakušan už dříve - v roce 2002 například řekl, že by s Formulí 1 zvládla jet každá opice. Nicméně tehdejší testovací jízda s Jaguarem ukázala, že ani Lauda nedokázal jet v F1 bez problémů.
Na svém trvá i po 13 letech: "Zvládat motorku je těžké a je to také vidět," říká Niki a odkazuje na snahy o změny ve Formuli 1 od roku 2017. "Bude se pracovat na tom, aby se F1 zase zvedla a bude tak opět těžší auta zvládat." Jestli se dočkáme od roku 2017 motorů o výkonu až 1000 koní, o kterých se mluví, to ukáže až čas.
Niki Lauda má ale také další nápady, jak sport zatraktivnit. V MotoGP mohou například slabší motorky používat na závod více benzínu. "Zmanipulovat sport, abychom jej udělali pro televizní díváky zajímavějším, to mě v podstatě stále nezajímá. Ale zde se to podařilo tak, že to člověk jako divák nezpozoruje a závody jsou díky tomu zajímavější na dívání."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.